Tråden om #55 Mikael Seppälä

Borde vara antalet tacklingar istället

4 gillningar

angripare.

Det skall vi ha i HV med. :heart_eyes:

1 gillning

Loggade hit bara att…

Ett stort, STORT grattis till er med Seppälä.

Häls från Tammerfors.

20 gillningar

Tack så mycket!

Du är välkommen att stanna!
Vi har halva Finlands spelare i laget nu och kanske kommer det fler. Det blir Finlands SHL-lag nu när ni inte har ett lag i KHL :smiley:

7 gillningar

Seppälä uttagen till finska VM-truppen. Kul för honom men ur ett HV-perspektiv gillar jag det inte. Skaderisk + gör han ett riktigt bra VM finns alltid NHL runt hörnet…:grimacing:

1 gillning

Naah, bara bättre för er med några hårda spel mer för honom. Han är int den första som ska skada sig.

1 gillning

Kom ihåg att snubben är nära 30år och då ska de mycket till att man värvas av NHL ändå.

Allt över 0 procents risk för skada eller NHL är negativt för HV. Det är så jag ser det. Men då tillhör jag inte de mest optimistiskt lagda på forumet heller. :wink:

Denna pjäs får AP20 att svettas rejält!

5 gillningar
6 gillningar

Tre assist ikväll en så länge

6 gillningar

Mot ett Danmark som inte hade ett smørrebrød att spela för, ska tilläggas.

Seppu” is in the house/garden!

6 gillningar

Great group of guys - finnish style

3 gillningar

Svårtinterljuvad rackare. :grimacing:

Inte konstigt, aldrig spelat utanför Finland så är väl ovan att bli intervjuad på engelska

Nån verkligen troddde att alla här i Finland kan snacka på svenska? Nej, nej, int alls. Men om ni kan hålla honom ett par år till, han lär sig nog. Låt honom spela :slight_smile:

2 gillningar

Inte det jag syftade på. Mer att han var fåordig, varken bu eller bä. Inte lika glad i intervjuer som Borgy. :grin:

Han talar inte så mycket. Men efter sesongen 21-22 han sade allt när Tappara firade: “Tässä kaupungissa ei vittu Ilves juhli”.

2 gillningar

Mikael Säppälä ger inte intrycket av att vara någon man flyttar på särskilt enkelt :facepunch::muscle::finland: Har saknat en sheriff i försvaret.

1 gillning