Han var med i omklädningsrummet efter matchen och klappade om spelarna, hoppas inte det är ngn fara.
Fick en smäll och man tog av honom av säkerhetsskäl. Ska inte vara någon större fara enligt Kalman.
Allt med Seppälä är väldigt märkligt. Känns inte som de riktigt vet vad det är för fel på honom. Först går både CB och AB ut med att han kan bli borta länge sen bara några dagar senare så är han på is och tränar?
Har man fel på ryggen är det dagsformen som avgör( Jag vet) Det som kan verka bli en toppenvecks kan bli förstörd för att man går i en trappa på fel sätt…för ryggen då alltså.
Måste vara oerhört frustrerande att vara elitidrottare med de förutsättningarna.
Hade han samma problem innan han kom till HV?
Som jag förstått de så fick han en tackling i ryggen i en match i början av säsongen 23/24. Detta blev värre och värre och de ledde till operationen. Efter en sådan operation så vet man inte till 100% om de kan bli helt återställt.
Seppälä tillbaka enligt JP!
Trots HV:s dystra besked – backen redo för spel: ”Känner mig bra” – Jönköpings-Posten
Dags att bänka Day och ge han en chans att “starta om”, om nu Seppälä verkligen kan spela!
Helt otroligt hur tvära kast det är med Seppälä. Bra om han kan spela såklart!
Finns det ens en kommunicerad diagnos?
Tolkade det som att han överansträngt andra delar av kroppen som inte var relaterade till den gamla skadan, och att han därför fick ett bakslag?
Hoppas “hela kroppen” är med nu, tycker han såg bra ut när han spelade!
Han ser stark ut i sargerna och en mot en.
En tuffing som jag tro kan bli riktigt bra om han bara slipper skador.
Z tvingades sluta pga ryggproblem, hoppas inte det är så illa .
Jäklar den var otippad. Gött! Seppälä är en tillgång helt klart med sitt rejäla spel. Så bra ut de matcher han spelar hittils.
Förstår inte hypen kring denna spelare. Läser att många tycker han är bra, till och med stabil, och att många blev glada när han väl kom tillbaka. Fattar ingenting.
Fär mig är han ytterligare en av alla Nubbens överbetalda floppar. 200 000 kronor i månaden dessutom. Hujedamej.
Jag ställer mig lite frågande oxå. Jag ser inte “storheten” pga storheten… trög och långsam.
Senaste matcherna har inte varit bra, men innan det tycker jag att han är en av få backar som inte gör misstag. Han spelar enkelt och vinner sina dueller och bär puck ur egen zon. En klok back som spelar enkelt. Förra året med i offensiven också, men iår syns han inte där tyvärr. Tror hans ryggskada är hämmande för honom tyvärr. Innan skadan höll han landslags klass men nu efter tyvärr inte.
Stabil
Stor
Tung
Tuff
Stark
Finsk
Landslagsback
200k/månad
Inte riktigt vad man ser på isen…
Såg ju bra ut innan senaste skadan. Föhoppningsvis kommer han in i det igen. Har ju inte spelat mer än en match efter det.
7:28 i speltid på Säpp ikväll. Skadad igen eller bara försiktiga?