Tycker man såg tydlig kvalitet i sargspelet (i perioder). Han är expert på att vänta på rätt tillfälle att tackla motståndaren så hårt i sargen att motståndaren hamnade helt ur spel flera sekunder. Under den tiden tog Seppälä och leta rätt på pucken och tog den från situationen och vidare i spel. Dessutom var han väldigt bra på att vända från attackerande motspelare. Som en kombination av Sjöholm och Strålman — och bättre än båda när det stämde. Jag använde liknelsen av en kombination av Shrek och skriskoballerina vid något tillfälle och Diabolics gjorde en episk illustration av det
Sedan hade Seppälä ofta problem med positionering i det mer uppställda spelet. Men ofta berodde det på att någon annan (t.ex. Tedenby) låg fel i sin position så backarna hamnade i att välja mellan pest eller kolera om de skulle försöka kompensera för hålet i försvaret eller hålla sin position och låta hålet stå öppet. Seppälä var sämre på denna typ av panik åtgärder och överreagerade ofta genom att gå ut och försöka täcka hålet, men då hade motståndaren redan börjat gå runt och få in pucken på mål där det blivit en försvarsspelare kort.
De finns stor potential i Seppälä — men det behövs ett bättre och mer samspelt positionsspel i hela försvaret för att han ska kunna få fram det. Fortsätter försvarsröran kommer han inte komma till sin rätt.
Verkar ändå 1-2 veckor kvar till matchspel. Säger att han kommer vara den allra lyckligaste när han får spela igen. Känner sig starkare än någonsin , som en 20 åring.
Tränat väldigt mycket ihop med CB på detaljer och skills.
Back-sheriff som kan spela pucken. Ser väldigt mycket fram mot hans återkomst.
Med Seppälä tillbaka så tror jag att vår backsida håller riktigt hög shl-nivå med den senaste tidens alla tillskott. På det berömda pappret.
Tyckte Seppälä var riktigt bra dom matcherna han var med förra året. Kom nästintill alltid ut från låsta situationer med pucken och transporterade framåt i banan.
Kommer han vara kvar då? Nämndes det inte någonting här på forumet om att han skulle försvinna tillbaka till Finland om han blev hel och frisk? Och får han plats? Börjar bli trångt på backplats nu?
Tror Seppälä kommer göra skillnad i HV om han får vara frisk. Om man tittar på backsidan vi har i HV så ser det fan inte alls illa ut. Mycket bättre än förra säsongen.Jämför man med andra lag i serien så anser jag att vi har en topp 4 backbesättning.