Fattar inte varför ALLA ALLTID har det.
Jag älskar dig Fredrik. Det du gjort för den här föreningen är så stort, så vackert och så viktigt. Utan dig hade vi harvat vidare i HA, det är jag helt övertygad om.
Det gör det ännu svårare att säga detta… men. Det är dags att bryta. Du kan inte må bra när du inte får göra mål, det ligger liksom i ditt DNA men nu funkar det inte. Ska vi va ärliga va de ett tag sedan de funkade.
Fredrik är inte en av ”våra” men ändå ligger han mig så otroligt varmt om hjärtat…
Jag tror han skulle må bra av att bryta kontraktet och spela i Finland alternativt ett topplag i allsvenskan.
Håller definitivt inte för toppkedjorna i SHL och är definitivt ingen gnuggare eller fysisk spelare för övriga kedjor.
Faktiskt en helt oförklarlig förlängning då vi sett honom in action under flera säsonger och vet exakt vad vi får eller inte får.
Ja, han är en grym HA-spelare men håller ej för SHL. Vill hellre se Foppa lira ut med sin potential i rätt sammanhang, det är han värd.
Undrar om det inte är bäst för Foppas skull att man hittar en tillfällig lösning för honom så han får komma bort från HV ett tag? Detta är en kult-spelare med stort HV-hjärta, men just nu ser han ut att lida enormt med situationen. Ett lån till allsvenskan och få tillbaka lite självförtroende genom att hänga lite strutar. Inte för att på något sätt undervärdera Allsvenskan, men i den ligan kommer Foppa just nu komma mer till sin rätt och kanske få tillbaka lite glädje igen i sina ögon.
Här hoppas jag HV har en dialog med spelaren om denna möjlighet för att få igång honom igen. Foppa är ingen man ska bryta med bara sådär. Hitta en alternativ lösning, få igång hans självförtroende igen se vad det tar vägen.
Just nu gör det ont att se Foppa på isen, tyvärr
Intressant han har legat på runt 50p på hans två senaste säsonger i HA och hälften av det på hans senaste två i SHL. Detta år är förväntat till 15p på EP… Undrar just vad som varit roligast för honom. Hans signum är ju det fina direktskottet vi såg i HA senast.
Går det verkligen så himla dåligt? Förväntas han vara en toppspelare i ligan? Hade varit kul om han var det men så har det ju inte varit innan. Tycker han sköter sitt jobb hyfsat lite längre ner i kedjorna. Skjuter mycket och gör en del mål ändå även om man hoppats på fler.
Sen kan det alltid bli bättre. Vet inte varför alla hackar på just foppa.
Jag tror att många “hackar” på Forsberg då målskyttet och hans skott är orsaken till att han spelar i HV71. Ser man till övriga spelet så bidrar han inte särskilt mycket. Han försöker spela intensivt och fysiskt men saknar drivet i skridskoåkningen för att klara av det på SHL-nivå. Utan hans offensiva uppsida (målskyttet) så är han ganska medioker tyvärr.
När hv ändrade om och spelade Foppa Borgström osl
Så blev de ju en jävla fart på Foppa. Vet inte om de är så att han hämnas av omgivningen mycke? Kanske måste spela med nån center som tex Shore som kan lägga upp bra mackor till honom.
Jag tror att vi alla gillar person Foppa och som hockeyspelare är han en hockeyallsvensk superstar, där dominerar han mer än vad flertalet SHL stjärnor skulle göra men hans intensitet och skridskoåkning håller inte på SHL nivå. Jag tror det bästa för både Foppa och HV är att riva av plåstret och låta dom hockeyallsvenska toppklubbarna börja buda på honom.
Brasklappen är om vi skulle åka ut, då är helt plötsligt Foppa en av de viktigaste spelarna att kunna behålla till nästa säsong. Så där i ligger min enda tvekan till att göra sig av med honom.
Som med så många andra spelare. Foppa är egentligen inte ett problem. Han gjorde 26 poäng ifjol och har visat att han håller för SHL-spel. Problemet är att vi värvat alldeles för många tredjekedjespelare som förväntas vara ledande och ta en stor roll i PP. Den nya sportchefen kommer likt Kapanen i Timrå tvingas ta ett gäng obekväma beslut för att frigöra kapital och utrymme för att kunna strukturera upp den röra till lag vi har idag.
Foppa är säkert en spelare som ligger i riskzonen. Men blir han kvar och den nya sportchefen kan få ordning på resten av laget kan Foppa säkert bli en viktig kugge för en tredjekedja.
Väl sagt, i vanlig ordning.
Var bara väldigt många i rad som bara skrev att han var urkass och man borde bryta. Kändes ganska hårt även om jag kan förstå kritiken delvis.
Håller med lejaques, problemet är nog mer strukturen i laget och foppas plats i den.
Sen klart man tycker Foppa kan upp lite. Tycker han ska våga ta ut svängarna mer och försöka sig på att göra en gubbe så han får mer utrymme för sitt skott. Nu blir det lite att även han prioriterar att spela safe.
På vilket sätt skulle han hålla i en tredjekedja?
Vi har ett konstigt lag, ja, men Foppa platsar inte oavsett sportchef då han är för dålig. Han ska spela i en toppkedja annars funkar han inte.
Kritiken är för mig mot Nubben att han förlängde kontraktet med Foppa och då antagligen trodde på honom högt upp i laget.
Nubben är kass men inte hans fel att Foppa är dålig, däremot att han förlängde med honom som är dålig.