Han skulle kanske må bra av att bli utlånad till hockeyallsvenskan.
Förstår verkligen inte varför inte han lånats ut till HA, för de är garanterat lag som vill ha honom där
Foppa håller inte i SHL. Fattar inte varför man gång på gång har denna diskussionen. Visst han kan blixtra till i matcher men det är ingen spelare du värvar och gör krigarjobbet på varje match i 52 omgångar. Detta har han bevisat från det att HV värvade honom att det håller i HA men inte i SHL. Han är inte tillräckligt bra åt alla håll och håller inte bara.
Oförtjänt istid är väl lite av HVs signum. Foppa har nött bänk länge nu, tycker nog allt att man kan slänga in honom till förmån för nån annan som för tillfället inte håller måttet, ex Stakkestad. Det har man ju inget att förlora på egentligen: Antingen så visar Foppa att alla nejsägare har rätt och att han inte håller i SHL eller så knyter näven och tar chansen när den ges. Win oavsett
Där är ju grejen att stakke kan ju iallafall åka skridskor och riva o slita lite. Foppa har ju BARA skottet.
Det mest märkliga är att man inte fortsatt med 12 och 95 för att sedan låta spelare som 33, 77, 23, 56 tävla om 13.e forward
Vad jag hört är de dels för att j20 inte gått så bra nu och därför velat ha med träff och Pettersson några matcher.
Att Tedenby går före Foppa är ju helt galet! Tedenby har ingenting att bidra med, mer än att åka skridskor, vilket kan ersättas av vilken junior som helst. Foppa har grymt spelsinne och kanske ligans bästa direktskott. Sätt honom med ett passningsgeni som AP, för att få honom i rätt lägen, samt spela honom i PP!
Tedenby har mer att tillgå än Foppa. Alla dagar i veckan.
Rentav fel, han har ett bra skott. Men knappast mer än så va? Tedenby har bidragit bra senaste matcherna, fint med passningar och att hålla puck. Svårt att få assistpoäng när vi inte har några målskyttar som kan göra mål…
Nämn en sak som sticker ut hos Tedenby?
I jämförelse med Tedenby så är det bara att kolla vad Tedenby bidrar med. Foppa har redan bevisat att han kan leverera i SHL.
Ja juste, för 6 poäng på 31 matcher är jättebra.
Det kan väl ändå inte finnas en chans i h-vete att A-laget står tillbaka för J20’s resultat? Låter helt absurdt, jag vägrar tro på det. Någon annan som kan ge insyn här, @Quila kanske?
Speciellt om det innebär att våra junior får mindre erfarenhet av seniorhockey.
I början av säsongen var Tedenby och Foppa var ungefär lika intetsägande på isen.
På senare tid tycker jag Tedenby hittat tillbaka mycket till sitt spel. Och för att svara på din fråga, det som sticker ut hos Teden är förmågan att tråckla in och ut på folk längst sargerna, farten och att slå avgörande passningar.
Tedenby har ju också, i stort, fått fortsatt förtroende och jag tycker också att det gett frukt. Jag är inte helt enig i att man gett Foppa chansen särskilt mycket, då det blir lite missvisande att titta på antal matcher han fått spela. Han har haft 4-7 minuters speltid i de flesta av de matcher han fått spela, iaf senaste halvan av säsongen, och jag tycker inte man gett honom chans att spela i den roll han gör sig bäst.
Håller med, det låter galet.
Det där tror jag inte alls på. HVs J-20 spelar f ö inte någon match den här helgen. Så idag faller ju det argumentet.
Inget argument men bara vad jag hört.
Ingen av Tedenby eller Foppa borde vara i en HV trupp, dessutom är båda svindyra i förhållande till prestation. Med tanke på att Tedenby kostar dubbelt så mycket som Foppa så är båda lika katastrofala.
Tedenby skulle kunna fylla en roll till en tredjedel av vad han kostar i en roll långt ner i laget. Foppa är ju ingen SHL spelare överhuvudtaget förutom skottet.
Jag tror att där ligger problemet, att få någon klubb att ta över Foppas kontrakt. En toppklubb i allsvenskan skulle nog vilja ha honom för att gå upp men inte ha med honom upp.
Vi fick ju bryta en del kontrakt när vi gick upp då kontrakten gällde även säsongen efter. Är ju en kostnad som man kanske inte vill ta. Så ska vi bli av med Fopoa lär det kosta oss tyvärr. Ytterligare en helt onödig extrakostnad som Nubben ordnat.
Alternativet är att fortsätta betala dyrt för någon som inte lär få spela många minuter även över nästa säsong.
Tedenby och Foppa är två ytterligare fiaskovärvningar / förlängningar sett till kostnad och prestation.
De runt 8-9 miljonerna per säsong kunde vi sparat in helt och hållet utan att det märkts. Årsbudget för ex Tingsryd och Almtuna i allsvenskan…