Har alltid gillat Foppa och trott på honom, han har ändå gjort sina poäng, då och då ska tilläggas. Att någon är eller blir extraforward hör jobbet till. Men att på bekostnad av vissa andra individer i laget inte spela en enda minut de senaste matcherna är ju horribelt. Laget har ju inte dansat fram direkt och hade så varit fallet så hade jag kanske på något sätt köpt det hela. Att låta Foppa sitta där dag ut och dag in gör honom inte bättre, samtidigt så kan vi kanske inte chansa heller men låt för fan honom stanna hemma eller sitta på läktaren i så fall, bättre att låta en junior ta hans plats på bänken i så fall.
Jag hade personligen blivit så totalt psykad av detta, speciellt efter dagens match där han lätt hade kunnat luftas utan att kosta oss något. vad är syftet och meningen med detta. Är det nåt personligt mot honom eller handlar det om något annat? Är det något utanför hockeyn så borde han inte va med i matchtruppen.
Försöker man frysa ut honom så han ska säga upp sig? Fattar nada. Kommer väll knappast vara någon som vill ta över en iskall spelare med självförtroende i botten heller. Vad får oss eller HV att tro att an ska stanna om vi åker ur med denna behandlingen.
Man borde byta foppa mot teden. Det enda Teden har på foppa är fart och att han är något bättre på att hålla puck. Teden i sin tur borde peta Stakkestad i fjärde.
Få Foppa att själv säga upp sig för att slippa betala 200k/månaden även nästa säsong.
Sen har ju Foppa vart klappkass denna säsongen så inte konstigt att han är petad.
Samtidigt igår borde han absolut kunnat spela.
Inte så att övriga FW heller rosat marknaden denna säsong.
Om det nu är så som en del rapporter säger, nämligen att Foppa inte ger allt på träningarna, så är det nog rätt att ställa över honom. Om en spelare åker omkring och inte gör sitt bästa för att visa att han vill ha en plats i laget, då ska man sitta på bänken. Vilka signaler skulle det annars sända till övriga spelare.
Hade väl varit bättre ha junior på bänken och sätta honom på läktaren isf? En skada så ’tvingas’ man spela med någon som inte ger järnet på träningarna.
Obs, grundar ovanstående på att det någon nämnt om hans träningsvilja stämmer.
Det är ju så att inte många har varit mkt bättre egentligen men kanske handlar om förväntan kontra vad man får ut och om man dessutom visar en vilja att inte träna så absolut. Men då måste ju en hel del av våra FW visa väldigt mkt mer på träning än vad Foppa gör, för på match ser det lika illa ut oavsett om det är Foppa eller någon annan.
Det känns märkligt hur Foppa behandlas, med tanke på hans exceptionella kvaliteter, särskilt hans skott och målförmåga. Han har en betydande potential för utveckling, något jag anser att många av de som får speltid, som Tedenby, Lindbäck och Stakkestad, inte har i samma utsträckning. Därför är det förvånande att han inte får mer speltid.
Tycker inte det är särskilt konstigt att Foppa får nöta bänk.
Om hans skott inte funkar och ger utdelning så tillför han tyvärr inte mycket,ganska dålig och blek i 5v5 och seg på rören. I pp är han sönderläst allt som oftast och kommer inte till skottläge lika ofta som man skulle vilja.
Ska också sägas att om han spelat i ett fungerande lag med lite mer skills overall som kunnat mata han med puckar kanske det hade funkat.
Skulle nästan sträcka mig så långt att jag hellre ser teden/lindbäck/stakkestad än foppa just nu.
Gillar verkligen foppa och har hoppats länge att det ska lossna, kärlek att han bar oss på axlarna till shl igen. Tycker även han är ett bra ansikte utåt mot sponsorer/supportrar, men faktum är att han helt slutade göra mål och såg allmänt slö ut. En målskytt som inte gör mål är inte för häftigt då hans selling point är bra skott/målskytte.
Det är en sak att ha potential, men om det går åt motsatt riktning blir det så svårt att rättfärdiga speltid.
Sen kan man tycka att det är andra spelare som borde nöta bänk istället för Foppa, men samtidigt är det inte konstigt eller orimligt att han är där han är. Tyvärr
Tycker de sa det rätt bra i Sanny & Svensson idag. Foppa hade förtroende i början när Lindbom tog över men har under den tiden gjort EN poäng, den 2a november. Då låg han ändå på runt 14-15min första veckorna. Sen hittade man ett mer vinnande koncept med Foppa utanför laget, inte konstigt att man fortsatt med det.
Intressant för övrigt att de berättar att bl.a Örebro hört sig för om att ta över Foppas kontrakt men förstår det som att HV nobbat detta. Märkligt om han ändå ska nöta bänk kan man tycka.
De matcher jag sett med foppa, så har han problem med tempot. Allt går i slowmotion. Han har haft stora problem att orientera sig i PP och i 5 mot 5 och vara på rätt plats när läge uppstår. Han har fått sina chanser och nöter välförtjänt bänk.
Det kan ju vara så att Örebro har skambudat, i syfte att utnyttja HVs prekära läge. Så istället för att HV ska betala stor del av Foppas lön i annan klubb så har man kvar honom som ett alternativ vid ev. skador.
På försäsongen stack Foppa ut som en av våra bättre spelare. Rapp i skridskoåkningen, jobbade stenhårt och såg allmänt vass ut. Jag trodde definitivt han skulle överträffa sin bästa notering på 17 mål under en SHL-säsong. Nu sitter han fast i frysboxen. Frågan är om det är inställningen, självförtroendet eller formen det är fel på? Vi vet ju alla att han kan bättre än så här. Det skulle inte förvåna mig om han börjar leverera igen om han kommer till ett nytt lag med en tränare som tror på honom. Lite som Lucas Elvenes, som enligt honom själv mådde skit i HV.
Jag tycker att du slår huvudet på spiken här - jag hade också velat prova Foppa i både PP och i en första- /andralina, men tyvärr har vi satt oss i en situation där vi inte har råd att chansa eller experimentera mer än minimalt - desto större miss att man inte gjorde det när vi ledde med en trygg (får man väl kalla det även i Hv-mått mätt) ledning senaste matchen, där man dessutom fick ett par PP där han kunde fått visa färg, om den finns kvar.
Jag tror att samma tänk gäller angående att ge mer utrymme för våra lovande juniorer, dessvärre.
Det vore extremt tråkigt om vi tappade Foppa. Vi har så mycket talanglösa spelare i laget som inte har nån uppsida och som inte kommer bli bättre. Där har Foppa ändå en stor uppsida. Skulle vilja se honom en sommar med Melin och bygga lite muskler, samt lite extrapass med Beech kring skridskoåkningen.