Han skulle bara snacka skit med alla och bjuda på snus så vi fuckar upp alla byten.
Lindbom: “Var fan är Tedenby!?!”
Nubben: “Det var en ryss, en norsk och Bellman…”
Han skulle bara snacka skit med alla och bjuda på snus så vi fuckar upp alla byten.
Lindbom: “Var fan är Tedenby!?!”
Nubben: “Det var en ryss, en norsk och Bellman…”
Jag vill behålla Foppa, det är min ståndpunkt.
Han har gjort allt för den här föreningen, han har en egen monter i Husqvarna Garden.
Han är riktigt i frysboxen nu, inte alls med denna säsongen. Men jag vill ge han en ny chans i ett bättre lag om vi ju spelar SHL kommande säsong.
Det finns 3-4st dussinspelare i laget, men bara ett fåtal snipers!
Börja med att skicka Stakkestad, Hansson, Tikka.
Den här föreningen borde ha råd att ha med Fredrik i laget!
Håller med, tycker Foppa borde kunna platsa i en producerande 3-Lina.
Foppa är en tillgång om han används rätt. Den divisen stämmer ju dock för samtliga individer.
När saker och ting går i stå så hade jag önskat att man vågar testa sig fram. I PP hade man ju kunnat laborera med ex Borgy.
Förutsätter ju att Borgy vill spela hockey just den dagen. Ett förtroende i PP kan underlätta.
Tyvärr är ju inte HV i den sitsen att laborations experiment får utrymme
Håller med er gällande Foppa. Gillar inte snacket från Nubben att man typ vill göra sig av med honom. Då har vi många som ska iväg före. Tikka, Stakkestad, Hansson, Tedenby mfl. Hade velat se honom med AP och Shore.
Problemet med att Foppa inte tar plats i truppen har inte med andra spelare att göra i första hand.
Att han inte tar plats är inte pga av, utan snarare trots att det finns andra oproduktiva spelare i truppen.
Foppa blir inte bättre av att man sparkar Tikka, Stakkestad, Hansson, Lindbäck osv.
Foppa håller inte för SHL. Han är för endimensionell. Han är som en Pavel Brendl fast utan poängproduktion. Och vem vill ha en sån spelare?
Fast han har ju gjort 2 säsonger i SHL med 26 poäng. Skulle han bara lira i en tredjelina och göra 20 poäng säsong så är jag nöjd
Ungefär så. Ja. Problemet är inte andra spelare. Problemet är att Foppa faktiskt haft en herrans matcher på sig, både i toppkedjor och i PP att bevisa att han håller.
Sen tror jag dock att han kan få ut mer av sitt spel i ett välfungerande lagbygge där inte allt står och hänger på att han ska leverera. Den risken var en av många Nubben tog i år. Och nu får man förlika sig med tanken om att Foppa kan ösa in mål för ett annat SHL-lag.
Visst. Han hade kanske lyckats bättre i en mer harmonisk trupp. Men å andra sidan. Bättre med vad?
Foppa är en 1:a- eller 2:a-kedjespelare. Han är inte en spelare för 3:e- eller 4:e-kedjan. Hamnar han där är det ett dåligt lagbygge. Och detta av anledningar kopplat till vilken typ av spelare man är och vilken roll man kan och bör ha, men som jag inte orkar gå igenom en gång till.
Så frågan är ju då. Vilket lag har ”råd” med att ha Foppa i en 1:a- eller 2:a-kedja i SHL?
Exakt så lät det i somras från Nubben / HV71.
Det var väl allmänt känt att Foppa är rätt slö och kanske inte den som tränar hårdast.
Nubben sa något i stil om att Foppa hade kört stenhårt hela sommaren, aldrig sett så bra och stark ut. Som en ny spelare och hela den biten.
Jag är tacksam för allt Foppa har gjort för HV71, men ska vi göra framsteg och klättra uppåt i tabellen så innebär det även att ta några jobba beslut, och avsked med vissa fans-favoriter om vi ska förbättra oss.
Hålla kvar i spelare 1-2 år för länge av sentimentala skäl kommer inte hjälpa oss.
Tur vi skickade iväg Elvenes snabbt som fan iaf
Varför måste Foppa lira i en första eller andrakedja? Tror han hade vart perfekt i en tredjekedja där man inte har krav att man ska producera 30+ poäng . Jag ger mig fan på att hade Foppa fått spela i en tredjelina hela säsongen så hade han landat på 20 poäng. Sådana spelare behövs också.
Han spelade i en tredje med Lenc och Nättinen hela monten-eran och sen fick han chansen i andra med Borgström och Brännström utan att lyckas… och då fick han även lira en hel del pp…
Han hade gjort bra nytta i laget om han ville vara här.
Men vet inte var det krockade där riktigt… såg intervjun han gjorde nyligen.
Är inte problemet att de egenskaper man vill ha hos en spelare i 3e och 4e kedja bestitter han inte. Vilket gör det väldigt svårt att placera in i ett lag om man inte presterar topp 6 bland forwards. Så precis som skrivet flera gånger av andra i denna tråd kräver han särbehandling med rätt spelare runt sig som kan spela fram honom. Det läge vi satt oss i så är PP mer eller mindre den enda spelform där det skulle kunna finnas en plats för honom.
Summeringen är att laget är helt felbyggt, när man har flera unika spelare men inga de kan spela med.
Han fick ju bara lite drygt tio matcher på sig, trots att han spelade med några av lagets mer trubbiga spelare i ett HV som inte alls fungerade. Ändå lyckades han skrapa ihop runt 0,6 poäng per match, vilket faktiskt är ganska imponerande. När man tänker efter, vem i HV hade ett bättre snitt i början? Tio matcher är inte mycket tid att visa upp sig på i ett nästan helt nytt lag. Och ändå ser vi spelare som Brännström och Tedenby få massor av förtroende trots att resultaten inte finns där. Så det känns som att han inte fick en riktigt ärlig chans och förtroende från tränarna.
Var tvungen att kolla lite. Inledningen av serien fick Forsberg ett tiotal matcher med Nättinen och Lenc. De två sistnämnda var också två av lagets “bättre” spelare under Montén. Sen fick han en tre, fyra matcher med OSL och Borgström som på pappret är två av våra bästa spelare. Därefter nån strömatch med Lill-dansken och Brännström.
Så säg att han fick 15-16 matcher med på pappret bra eller bättre spelare där han hade en speltid på 13 -17 minuter per match. Nån gång var han uppe över tjugo. Det är ungefär en tredjedel av en säsong. I mina ögon en rätt lång tid att visa att man faktiskt förtjänar en plats högre upp i hierarkin.
Jag förstår din poäng med att det finns ett gäng spelare utöver Foppa som också förtjänar att petas. Skillnaden i mina ögon är att dessa spelare har man under säsong lyckats hitta en plats för.
Floppande Tikka funkar ändå som fjärdecenter.
Tedenby kan kämpa och slita i en tredjekedja.
Brännström är i brist på annat det enda vi kan slänga in i en toppkedja och PP. Och där blixtrar han till från och till.
Så ja. Jag tycker nog det är rätt att Foppa är utanför laget.
Fan, jag gjorde samma “research” som du. I onödan. Men ändå, Foppa spelade de första 13 matcherna med Lenc och Nättinen. De kommande fyra matcherna med OSL och Borgström. Därefter blev det, som du skriver, spel med OFM och Brännström några matcher och sen blev han mer komplementspelare och utfyllnad vid skador.
Så tyvärr, Foppa tog inte chansen när han hade den. Han spelade sig själv ut ur laget. Jag gillar honom jättemycket, men han räcker inte till och han kan inte skylla på någon annan än sig själv.
Skulle vi ramla ner i HA igen är ju Foppa en bra spelare att ha med sig. Det kan vara en anledning till att man inte vill göra sig av med honom hur som helst. Samt att ska han lämna vill man få en bra deal så man slipper betala om inte hela, så iaf merparten av hans lön.
Det bästa vore ju om han gick till Finland, så ingen nuvarande eller eventuell framtida konkurrent drar nytta av honom.
Finland skulle nog överlag vara bästa alternativet. Kanske han kan göra en Malte Strömwall, tänker jag?