Strömswall har rätt mycke saker dock som inte Foppa har.
Skridskoåkning och fart tex
Är ju mer lönsamt o åka ut o då bryts kontraktet elr betala del av lönen nästa år om man säljer han nu.
Tror ingen seriös klubb vill betala hela hans lön och det är därför han är kvar
Ka-tjing!!! Jag skyller naturligtvis detta även på Kent. Ingen kan väl vara förvånad över detta? Hur då? frågar ni er. Jo, Foppisch, likt tedenfart, kräver rätt omgivning för att lyckas. En Foppisch i ett lag som inte konstant spelar som kattskit, har möjligheter att prestera bra saker. Men ett lag som leker hönsgård i defensiv zon under EN HEL SÄSONG, ja det är inte ett lag där Foppisch kan briljera.
Vem har satt ihop detta lagbygge? Just så.
Men, självklart, hade Foppisch varit en mer komplett spelare, så hade han kunnat “övervintra” i detta karga kalla klappkassa HV-lag.
Visst, ett spretigt och ogenomtänkt lagbygge kan ju spela in. Men OSL, OFM, Lenc och Borgström bl a, presterar ju i samma lagbygge. Så lite personligt ansvar får man nog lägga på Foppa. Alla är väl, mer eller mindre, beroende av omgivningen, tänker jag.
Av de fyra du nämner så skulle jag säga att det enbart är OFM som konsekvent levererar i detta lagbygge. De andra svajar betänkligt. Dock mindre än vad Foppisch gjort, som varit svag. Riktigt svag.
Nu har jag inte superkoll på hur kontrakt kan utformas, men finns det möjlighet att skriva ett avtal om att sälja Foppa till t.ex en finsk klubb nu, men att han kommer tillbaka till HV om vi (gud förbjude) skulle degraderas. Då skulle han bli en viktig kugge i HV igen och för ett t.ex finskt lag som jagar slutspel eller vill ta sig långt i ett slutspel, kan ett Foppa-skott vara guld värd. Något lag kan säkert nappa på ett sånt erbjudande.
Kanske ett lånekontrakt för resten av säsongen med option om att kunna köpa loss honom till rimlig peng när/om vi säkrar vårt SHL-kontrakt, då han inte verkar hålla i SHL?
Är det ens en rimlig tanke, kan man göra så? Vore kanske något att sträva efter då.
Typ, Foppa, nu får du lira i ett annat lag, men åker vi ner i allsvenskan igen så är du välkommen tillbaka…var man omotiverad innan, så lär man ju inte hoppa glädjeskutt…
Precis, det är nog inget man som spelare vill höra. “du platsar bara när vi är kassa”.
Haha det är sant, såg det inte ur det perspektivet. Ni har helt rätt i det
Tur man inte är sportchef (eller man kanske hade gjort det bättre än Nubben ändå? )
Det har man nog redan insett, när man inte ens får ta ett byte när laget leder med 10–1 mot tabelljumbon.
Så är det nog. Och sannolikheten att man tar ett sådant erbjudande måste ses som låg.
Samtidigt är han första man på de besök och aktiviteter som klubben anordnar och han är den första att trycka gilla på alla våra inlägg på sociala medier.
Inga sura miner utåt sett. HV-tröjan sitter på kroppen som om vore den en extra hud. En älskvärd team player i alla sammanhang. Han älskar HV71. Som vi. En ren tragedi att vi inte får den här relationen att fungera.
Tycker det vore bättre att sparka iväg Lindbom, Nubben och co.
Fy fan om min arbetsgivare svek mig på det sättet vid en svacka.
Jag är fortfarande av den åsikten att det är ganska många ej utvecklingsbara spelare som borde gå före Foppa. Jag tror på honom! Tedenby, Tikka, Lindbäck, Stakkestad, Hansson mfl. Man får inte glömma att Foppa levererat varje säsong vi spelat i SHL, vilket inte man kan säga om ovan spelare.
Nubben kommenterar Forsberg i Aftonbladets 60 Minuter om HV71, och säger ingeting nytt är sagt i den frågan. Säger han har haft en tuff säsong, och han åkte på en ledbandsskada och inte levererade innan dess.
Nubben har inte suttit ner och pratat med Foppa, men Lindbom har gjort det och förklarat varför han inte har spelat.
Nubben bekräftar att andra klubbar visat intresse för Foppa.
Hade Foppa varit junior hade han blivit utlånad för längesen? Eller är han för dyr för det, jag menar han kostar ju inte mindre för att sitta på bänken. Känns som att klubben tröttnat på honom och bara väntar på att han själv vill avbryta kontraktet.
Laget är större än jaget. Man måste se till HV71s bästa i SHL just nu, och då får ingen vara helig tyvärr. Jag vet att jag går emot vad jag tidigare skrivit, men jag har dessvärre förlikat mig för att han lämnar.
Du är för alltid en kung i denna stan Fredrik, jag önskar innerligt att du får vara kvar, men förstår också om du får lämna.
Du har fått en egen monter i Husqvarna Garden, som vi alla kommer att gå förbi i kommande matcher och tänka på den dagen då du på egen hand sköt HV71 tillbaka till SHL!
Du är redan förevigad i arenan, men nu måste vi gå vidare med detta.
Hv gillar inte skillade spelare
Jag har pratat med Nubben, och han informerade mig om att Foppa brottas med ett ledbandsproblem i knät och kommer därför att vila under denna träningsvecka. På sätt och vis var det en lättnad att höra, för jag skulle verkligen ha svårt att se honom spela för ett annat SHL-lag.
Petersson är en spelare med kanske bäst skill i ligan, tror nog han är omtyckt av både fans och definitivt av HV, det rimmar dåligt med det du skriver…