Tråden om #56 Fredrik Forsberg

Får man in en bra tvåvägscenter med bra spelupplägg kommer Forsberg vinna målligan med rätt stor chans.

Hissa tröjan.
Tack Fredrik, du är en sann hjälte.

Härligt!
Jag har aldrig riktigt förstått hur han blev (fel) utnyttjad förra året. En utpräglad skytt, en av få personer i laget med en utpräglad positiv egenskap men med stora svagheter i övrigt. Då spelade man honom i en kedja som oftast fick börja sitt byte med def tek…
Jag tror fullt och fast att han i en offensiv kedja med en kreativ center hade kunnat göra 50-70% fler mål än han gjorde.
Hoppas hoppas man hittar rätt man att centra kommande säsong. Då kan det bli hur bra som helst.

Först och främst fantastiskt roligt att Forsberg blir kvar. Det här är en WOW-värvning (förlängning).

Sen måste jag säga att jag tycker Forsberg är snudd på genial i sitt agerande. Det hade varit så lätt för honom att skriva på för en SHL-klubb. Men Foppa har reda bevisat att han håller i SHL. 20 mål skojar man inte bort, även om 5 mot 5-spelet kanske var så där stundtals…

Nu kommer Foppa få en stor roll i HV. Han är på förhand en av allsvenskans bästa spelare och det är mycket som talar för att han kommer ligga på en pinne per match. Om det har funnits NHL-intresse innan så lär det inte bli mindre om han gör ett par lyckade säsonger i allsvenskan.

Blir så glad när spelare tar kloka beslut. Och så glad för HV naturligtvis som fått sin första wow-åh-fan-håll-käften-spelare.

Sen att killen nämner att han ser fram emot publiken… det är stort. Jag tror han vet vad han missat detta skitår. Jag tror att foppa är en sådan spelare som älskar rampljuset som en sann målkung. Det rampljuset får man i Husqvarna Garden. Även i HA. Det är min övertygelse … fram tills den eventuellt motbevisas :wink:

Vilken hjälte!

Drömmen är att få se honom i en 1a lina tillsammans med Ulla!

Tror med en bättre spelide och en bättre lämpad tränare (vilket årets uppställning inte var för Forsberg) tror jag kommer göra underverk för honom. För han har skottet och målsinnet, längesen man såg sådan typisk målskytt i HV. Hans 5 vs 5 är inte bra men tyckte han även användes fel ibland också. Ne med en stabil 2 vägscenter som backa upp honom i de defensiva och kan lägga upp spelet tror jag Forsberg har stor chans att vinna målligan i Allsvenskan.

Vill bara ta och hylla den här karln lite snabbt. Oj vad han producerar. Tack för att du följde med till Allsvenskan

Någon som hört något om skadan?

Någon som vet vad det är för skada han åkte på??
Det hela känns “väldigt hemligt”.

Noterar att han inte är kvar på skadelsitan på hemsidan, är han tillbaka imorgon kanske?

hv71.se/a-laget/skadelaget

Man kunde definitivt lita på Foppa. Herrejisses. Skrev in sig i historieböckerna för alltid hos alla HV fans.

Det är helt otroligt, det som hände. Fyra mål, men bara tre räknas,… men helvete vad de räknas.

En otrolig prestation.

Är han för bra för att vara kvar?
Jag tycker att han utvecklats under året. Tar mer egna initiativ och väntar inte bara på att andra sätter upp honom.
Jag tror att steget till NHL är för stort så han blir nog kvar. KHL ser jag inte som alternativ. Schweiz? Nä hoppas verkligen han blir kvar. Men någon out klausul har han säkert!

HV har väl knappt haft en naturlig målskytt sedan Voutilainen eller Kai Nurminens dagar. Jag trodde inför säsongen att han skulle göra 30 mål i grundserien. Det blev 28. Sen gjorde han ytterligare 13 mål på 15 slutspelsmatcher. Hade det inte varit för Forsberg vet jag ärligt talat inte om vi hade varit i SHL idag.

Det hade dom inte, jag tror faktiskt inte det.

Tror inte han sticker utomlands. Sällan man ser nån ta klivet från Allsvenskan till nån av de stora utländska ligorna, utan vill säkert ha minst en säsong i SHL till. han har ju bara en totalt i karriären, och även om han gjorde hyggligt med mål då (eller bra med mål på begränsad speltid) så måste han nog bevisa sig på en högre nivå innan det kan bli aktuellt.

Visst de är några år sedan nu, MEN Jesper Bratt gick ifrån HA till att bli ordinarie i NHL tex… Men jag förstår hur du tänker/menar.

Bratt blev ordinarie i Devils, Allsvenskan är världsklass i jämförelse.

Hoppas verkligen att foppa blir kvar ett år till.