Tråden om #56 Fredrik Forsberg

Foppa!!!

Fredrik Forsberg spelar bara 13:22 minuter/ match och står ändå på 7 poäng, tycker gott man kan lägga mer istid på Forsberg och Vesel.

Detta sa man 20/21 också…

Att foppa inte får mer speltid eller minst ett A på bröstet är för mig en gåta… killen är den enda som producerar duktigt med mål (topp 10 shl). Dessutom tar han alltid intervjuer med bravur och har respekt för klubbmärket.
Även mkt tack vare honom vi inte spelar i allsvenskan iår!
Kanske hv:s bästa karaktär och MVP?!
Är så otroligt rädd att det ska bli en elvenes eller att vi tappar honom OM vi går ner i allsvenskan igen.

Ja hat-trick i avgörande HA-final snackar man inte bort. Det måste ju skrivas en bok om den insatsen :smiley:. Forsberg var också den som spelade mest fysiskt mot Brynäs i play out och är totalt ödmjuk i framtoningen. Man önskar ju killen allt väl, gärna NHL-kontrakt i något skede, men då behövs nog lite mer gymtid.

Han gör fan mål när han vill. Inte bara det han har utvecklats i allt annat me sedan förra gången i SHL. Vi såg det i HA så klart men visste inte hur bra han skulle va i SHL.

Hoppas han stannar i HV många år till men fortsätter det såhär är NHL kontrakt inte omöjligt.

Skulle vilja att dom testar o sätta ihop.

Petersson- Vesel-Foppa.
Skulle vara en grym kedja.

Varför spelade Foppa bara drygt 9 min mot Luleå? Någon som vet? Ingen känning där också hoppas jag…

Jag måste omvärdera Foppas roll och betydelse för laget.
Innan säsongen såg jag honom som en utpräglad målskytt som behövde bli framspelad för att prestera.
Jag skrev t.o.m. någonstans att det var viktigare att han fick rätt spelare kring sig än att AP skulle få det.
Den biten ligger väl fortfarande lite sanning i. Men Foppa är verkligen mer än så.
Var jag inte övertygad om det innan så blev jag det nyss.
Jag måtte fyra herrar på elsparkcykel ungefär vid Rosariet.
Foppa en av dem. Han utstrålade en självklar ledar roll Trotts att övriga inte direkt var Juniorer…
Han såg avspänd, glad och förväntansfull ut.
Nu kan man ju inte döma en hel säsongsupptakt och ett lag efter ett tillfälle. Men det fick mig att tänka och reflektera.
Vad säger ni som ser dem oftare?

Här är en intervju från Svensson med Foppisch.

Om HV går bättre kommer även Foppisch gå bättre, men redan nu är det klart, enligt mig och artikeln, att han gör nytta i stort sett alla spelformer. En kul utveckling. En framtida franchise-spelare månne? Han gillar HV, han är redan inne på tredje säsongen. Jag tror inte han kommer få intresse från NHL, det känns inte som det är rätt spelartyp. Å andra sidan, vad vet jag?

Killen har en lugn och fin utveckling, blir bättre och bättre, utan massiva “swings” i något håll likt praktfloppen Holmström som fick arsenik innan nått slutspel… Det tycker jag om. Det är stabilt. Nått att bygga på. Kommer formtoppa vid 48 :wink:

Om inte Nubben förnyar med Foppa, så gör jag det. Foppa ska vara kvar!

Är det så att Foppa är våran nya Sundh?
Han skall definitivt bli kvar.

Tyler vesel: ”Foppa Will forever be a king in this city”

Det är helt otroligt om Nubben lyckas slarva bort Foppa. Det finns 3425698 anledningar till att Nubben ska bort, långt bort. Men det har skulle kvala in på topp listan.

Det ska ju inte ens vara en fråga om Foppa. En sån kille ska man ha gjort klart med redan innan denna säsong drog igång.
Men man slutar aldrig förvånas när man kommer till HV71 numera. Foppa har utvecklat alla bitar på isen sen han kom till Hv71.
Nubben verkar sikta högt men faller platt gång på gång. Blir vi av med Foppa för att han siktar på något högre som Nubben verkar ha svårt att hitta är vi sålda!

Nu skall vi väl vara aningen försiktiga med att hänga kent innan vi vet omständigheterna. Det kan ju mycket väl finnas en dialog mellan Kent och agenten, vilket foppisch inte känner till. Agenten, vilken jag inte vet vem det är, kan ju vara en skitstövel likt han som Tedenfart har/hade.

Men, det är ju fortfarande så att kent måste lösa detta. Att han löst det med Herman är inte så konstigt. Herman “Shit, får jag betalt för att spela hockey?” Hansson, lär ju vara rätt glad för att redan nu säkra upp inkomsten och det nya proffsliv han precis fått upp ögonen för. Dessutom, vilket lag i SHL letar bredd redan nu inför 23/24?

Foppisch är ju hetare. Foppisch kanske vill vidare, bort från SHL mot andra äventyr? Bett agenten om att leta brett. Detta kommer inte Foppisch säga till Svensson.

Blir bara glad när jag ser Foppa. En sådan karaktär och matchvinnare. Rysningarna som sprider sig när ”Du kan lita på mig” spelas i HG är mäktigt… Förläng för fan, förläng!

Bara att hålla med. En klar favorit bland HVspelarna. Får alltida postiva vibes av foppa. Så glad att det var just han som sköt oss tillbaka till SHL. Hoppas du blir kvar här foppa!

Forsberg är den bästa spelare vi haft på ett tag nu. Finns kanske spelare som för stunden varit bättre, men över tid har han varit bäst sen han anslöt. Givet att han ska vara med i bygget, om man faktiskt vill uppåt.

Vi måste verkligen göra allt för att behålla Foppa. ALLT

Jag tror att om inte NHL eller dylikt ligger i pipen, att HV vill göra en grej av kontraktsigneringen. Inte en chans att föreningen “väljer” att inte signa vår mvp…