Tråden om #56 Fredrik Forsberg

Ditt förtroende för nubben är uppenbarligen större än mitt…

OM Nubben avsiktligt inte förlänger utan förhinder så är det rent tjänstefel… mitt förtroende är lite som med tandläkaren i denna frågan, utgår ifrån att snubben förstår sig på tänder.

Tror också att de vill göra en grej av det, de lyfter ju fram honom i sociala medier konstant också så, vet inte om det ska vara en hint

Dags att ge denna kille mer speltid vår bästa målskytt. Han borde ligga i topp på istid.

Håller faktiskt inte med, han skapar inte specielt mkt själv och är rätt så seg på rören. Dock sätter han oftast sina lägen.

Madhawk säger i senaste avsnittet av Sanny & Svensson att diskussionerna om nytt kontrakt med Foppa har inletts.

Mycket bra!

Hoppas hoppas!

Ber en liten bön om att han förlänger med oss. Oerhört viktig spelare. Hoppas på långt kontrakt!

Foppa har ju själv uttryckt hur han trivs i föreningen och staden och verkar vilja vara kvar. Så hoppas att förlängningen blir en fin julklapp till oss supportrar.

Han får vara hur seg på rören han vill. Han har gjort 12 mål. Han är en målskytt av rang. Hoppas på långt kontrakt o att han vill stanna.

Håller med. Det är siffrorna på tavlan som räknas när matchen blåses av, inte antal skapade lägen eller hastighet på skridskorna. Och Foppa är grym på att sätta lägena han får - och har så varit över tid.

Vår bästa målskytt. Mer mål än hypade Andre P.
I “sämre” omgivning.

Är väl även bäste målskytt 3 säsonger i rad. Sånt snackar man inte bort.

Sådär beskrev jag Foppa inför säsongen. Inte nu längre…
Jag tycker verkligen han höjt sig i alla aspekter.

Han har ju höjt sitt 5vs5 spel något enormt denna säsong, jäkligt kul och se :slight_smile:

Vad jag inte förstår är att man inte spelar Foppa i första PP. Han har överlägset bäst release i laget (före André Petersson). Nu spelar man med AP där. Jag tycker inte alls att AP visat lika mycket som Foppa i PP. Tyvärr kan man väll inte spela med dem samtidigt. Men hade varit spännande att se hur man kunde hota med både LaLeggia och Foppa i samma PP. Det skulle göra det väldigt svårt att blocka bort någon av dem.

Forsberg fyller tydligen år idag. Såg det först via Eliteprospect. Det säger egentligen bara mest om att jag inte har så bra koll på HV på sociala medier.

Hade varit kul om de kan fira födelsedagen med en förlängning!

Kul att mr “du kan lita på mig” gjorde en egen gratulation. Jag avskyr Ledins musik, men i detta fall gör jag ett undantag och väljer glädjen :wink:

Intervju med Foppisch, bra sådan, ger ett intryck av harmoni, både runt honom själv men även i laget:

4 gillningar