Fan klart att han skall stanna, nu får Kenta lägga i en växel så man gör en fin presentation på jumbotronen den 26.
Jag tycker att allt är upplagt för just det, Fyboda - en presentation av nytt kontrakt på 56 på jumbotronen den 26/12. Vill inbilla mig att det förekommit diverse hintar och flirtningar senaste veckorna. Jag tänker mig att Freijd visar nya höjder på sin mediala storhet och dramatiserar det hela under tre akter, med ytterligare hintar och teasers i två perioder, och med klimax i tredje perioden och en presentation i sista powerbreak.
Da’n, före da’n, före da’n före da’n före Foppada’n…?
Har någon media ställt frågan till Tommy/staben varför Foppa spelar så lite och specifikt varför han spelar så lite i PP, i synnerhet i senaste matchens kritiska läge?
Fullt berättigad fråga som många vill ha svar på…
Ja man kan verkligen undra. Kändes ju som en teaser först att han skulle förlänga och så har vi hamnat här istället…
Exakt var helt säker på att förlängningen skulle vara “Julklappen” iår… Jag menar Foppa är en solkar franchisespelare som både är bäst på isen (poängmässigt) och klart bäst på intervjuer och popularitet bland fans etc… Tänker om han ser HV som ett allsvenskt lag nästa år och inte ser mening med ett längre kontrakt förens det är klart med SHL…?
Skrev vad jag tror om det i en matchtråd häromsistens:
Åker man ur tror jag han garanterat inte kommer följa med ner igen. Det hade han inte behövt göra förra gången heller egentligen. Den här gången befarar jag att han kan komma at vilja söka sig vidare oavsett om HV blir kvar i SHL. Vilket är väldigt trist, men organisationen har tyvärr sig själva att skylla, återigen.
@Zico Är Foppa slö, lat, sprider dålig stämning, eller bara totalt oduglig på träningarna? För jag fattar verkligen inte hur man kan misshandla honom så annars…?
Han har väl säkert ifrågasatt spelide, speltid etc. Alternativt kritat på för ett annat lag för att utrycka sitt missnöje. Nått är det ju iallafall men tråkigt är det för han behöver speltid och i en producerande kedja…
Svaret på din frågeställning är…ABSOLUT INTE! Jag har också undrat varför istiden successivt minskar och kommit fram till att han är hämmad av någon form av skadekänning och därmed inte kan göra sig själv rättvisa. Tycker mig se att det är något som skaver. Blir inte förvånad om han snart står över några matcher.
Tack för info! Ja det förklarar ju en del om det är så. Då kanske vi kan sluta vara så kritiska. Men borde han inte vilat från träning om han är småskadad?
Klart man kan tycka att han borde vila, eller rehaba, OM han nu är småskadad. Å andra sidan, Önerud spelade ju stora delar av förra säsongen rätt illa skadad. Vi får helt enkelt se tiden an.
Enligt Foppas agent närmar de sig en förlängning.
Bra då kanske folk kommer släppa snacket om att han är klar för en annan klubb eller inte vill stanna. (Tänker främst på twitter och facebook)
Då måste han ju ha en skada som stör honom är ju isåfall det enda logiska anledning varför han spelar mindre annars är de ju sjukt konstigt om han vill förlänga men klubben inte vill spela honom
Känns ju som att det är något sånt som kan vara anledningen.
Rätt säker att det är andra anledningar till att han inte varit i sitt esse det senaste… Han är snart tillbaka
Något personligt?
Lägger in den här med.
Skönt med Foppisch. Hoppas nu vi hittar en värdig omgivning för honom. Han är misshandlad imho.
Nu när han är klar, så måste man hitta en center som kan servera Foppa. Så som det ser ut just nu så gör han ingen glad.
En bra center och en tränare som får ut hans potential bättre