Tråden om #56 Fredrik Forsberg

Stort tack för att du tog oss tillbaka till SHL och har burit vårt vackra klubbmärke med stolthet sedan dagen du skrev på. Lycka till i Björklöven!

Kommer att minnas Foppas tid i HV med värme och kärlek, en otroligt fin personlighet!
Men ändå helt rätt beslut både för Foppa och HV71.

Presenterad av Löven via en lite rolig video.

https://x.com/Bjorkloven/status/1791438522332934160

Klar för tre år.

3 gillningar

Oerhört tråkigt och ledsamt men tyvärr nog rätt och nödvändigt. Nu får Björklöven en kille att lita på. Tack för allt fina Foppa!

Tack Foppa :yellow_heart: :blue_heart:

Väntat men tråkigt. Sånna personer växer inte på träd. Den glädjen man kände när de spelade Ledin hade jag aldrig trott jag kunde uppbringa i ett sammanhang där Tomas Ledin finns med. Jag hatar Ledin, jag hatar all svensk vispopp mer än jag hatar TV4 och mello.

Att foppisch lyckats få till en gnutta positiv känsla kring något så djupt hatat, hos mig, är ett veritabelt underverk av episka proportioner.

Tack Fredrik… tror jag.

6 gillningar

Rätt beslut men ändå en sorgens dag.

14 gillningar

Tack för allt Foppa!

Tack för Allt Foppisch din jävla gud!:white_heart::blue_heart::yellow_heart:
Kommer aldrig glömma vad du gjort för Hv och Jönköping. Stort lycka till framöver…

Håller på björklöven nästa säsong i allsvenskan.

4 gillningar

Svårt det där att veta hur HV tänker. De kan likaväl tänka att han var överflödig, dvs att man ersätter inte en spelare som knappt fått speltid.

Det tror inte jag. Med Foppa borta så har man 12 forwards, plus Pettersson och Träff. 14 är ju ungefär där de flesta brukar vilja vara… 16 då, med Träff och Pettersson. Så om ingen mer lämnar så tror jag inte man kommer söka fler just nu. Det här har ju varit på G i flera månader och givetvis redan bestämt när Abbott sa att man ska ha in två…

2 gillningar

Tack Foppisch :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

Liten tår idag. Tack för allt

1 gillning

Kan bara instämma med alla föregående talare.
För evigt en del av HV71s historia.
Tack för allt du gjort på isen och för den ambassadör du vart utanför isen.

2 gillningar

Suddenmålet i umeå sitter för alltid kvar på näthinnan, ett av mina lyckligaste ögonblick som HV supporter.

Tack för allt foppa!!! :heart_eyes: :disappointed_relieved:

4 gillningar

Lättad att han inte går till shl men svider med Björklöven.
I ett vettigt lagbygge hade det funnits plats för Foppa men vi har överskott på ensidiga spelartyper.

Forsberg har gjort en av de stora HV-gärningarna i modern tid. Hoppas han får ett uppsving i karriären och kan skriva ett stort kontrakt utomlands efter Björklöven. En sann hjälte.

Med tanke på att inget annat SHL-lag plockade in honom heller tyder det på motsatsen. Något lag borde ju haft rätt förutsättningar för honom så här års kan man tycka, om man hade ansett att han platsade i SHL.

Med det sagt, tack för allt Foppa!

1 gillning

:heart:

Tack för allt Foppishov!

Fredrik får nu möjligheten att åter bli kung av HockeyAllsvenskan. Enligt mig så ligger både det ena och det andra poäng-/målrekordet pyrt till. Fredriks hjärta och personlighet är det toppklass på men tyvärr så har han hamnat i facket att han är för bra för HA men för dålig för SHL (top två kedja). Hoppas han kan utvecklas och ta steg i björkarnas stad och få den framgång han så starkt förtjänar.

1 gillning

Utan Foppa, mest troligt inget SHL för HVs del på ett bra tag.

Tack för allt! :pray:

:beers: