Om man nu tänkter så måste jag ställa mig frågan hur man tror att HV71 ska bli 1 enda procent bättre nästa år än man va nu.
Man har alltså släppt Shore till LHC, supermegaOSstjärnan Nättinen till Finland och Foppa till Björklöven. Man har frigjort 3 topplöner men ska inte ersätta dessa. Nej. Jag förstår inte. Fan.
Nyckelord här, toppLÖNER, inte topp-presterande.
Shore kommer säkerligen ersättas.
Nättinen och Foppa har ju knappt spelat och behöver således inte ersättas på det sättet. Det har ju sagts en center och en forward in offensivt.
Ersättare för Shore och förhoppningsvis en bra forward.
Det svider ju med Foppa, helt klart. En sann hjälte och ett föredöme på många vis. Gåshud när han nätade och man fick höra ”Du kan lita på mig”. Det är en bristvara men den typen av spelare och personligheter i ett lag som vårt. Någon som förenar och som står för saker få andra kan göra.
Direktskottet, målsinnet och personen Forsberg kommer lämna ett tomrum efter sig.
Det räckte inte till på SHL-nivå fullt ut, även om jag tror att spelstilen varit en dålig kombo med Lindbomhockeyn och att vi borde kunnat förvalta hans styrkor betydligt bättre.
All lycka till dig Fredrik och allt du tar dig för!
Du kommer alltid vara en sann hjälte!
Nu menade jag väl egentligen inte att samma lön ska ut till nya spelare men att spelarna i sig bör ersättas… Det här med att ev backa och gå tillbaka till att Borgström ska spela C är så mycket hål i huvudet.
Måste säga det återigen till alla som tycker det gnälls i forumet, se på all kärlek och värme som sprids här. Jag häller med i ovan talare, tänker även på Foppas humor och leende. Och det där sjuka direktskottet alltså. Och humorn, ska man välja nåt så denna? https://youtu.be/hHRuNqSi3Hk?si=o1tYF78qtuoyItE2
Stort lycka till Foppa!
Var väl mer hans kontrakt och lön som ställde till det kan jag tänka mig. För en billig mer rimlig peng så är jag övertygad om att lag som exempelvis Malmö gärna hade tagit in Fredrik. Sen vill Fredrik nog hellre spela i HA som en stjärna än spela i ett annat SHL-lag och riskera att hamna i samma dåliga sits som i HV71.
Borde hänt redan för ett år sedan men bättre sent än aldrig. Obegriplig förlängning. Bra person med HV hjärta men håller inte måttet för att spela i SHL och i en toppkedja.
Behöver inte ersättas utifrån utan Träff är en billigare och bättre ersättare.
Kan nog funka i Löven då antagligen både sportchef och headcoach vill ha in honom och kommer göra allt för att använda honom på rätt sätt.
Tack för allt Foppa! Hade saker och ting skötts rätt ifjol hade du blivit kvar länge. Men vi lär oss av misstagen och hoppas att du kan komma tillbaka nångång i framtiden. För visst känns det som att du blev en genuin HV-kille under dina fyra år i Jönköping.