Tråden om #56 Fredrik Forsberg

Biltema?

Nepp, utanför gymmet i stan. " Hv " huset där spelarna bor :blush:

2 gillningar

Han är nog mer revanschsugen efter denna säsongen än efter förra… Jag hoppas och tror att han kör en betydligt tuffare uppbyggnadsträning denna vår/sommar än förra året. Jag tror dessutom att det kommer göra honom väldigt gott.
Sen undrar jag om det hände något med hans fysiska status under senhösten ifjol. Jag tycker han tappade oförklarligt mycket.

2 gillningar

Det var efter tränarbytet han tappade som mest. Det var tvärtom för AP20. Vi behöver båda nästa säsong.

4 gillningar

Håller med, känns som det måste funnits någon skada som låg och gnagde…

Tusan vet om det stämmer. Jag har inte kollat statistik men känslan är att han tappade något redan innan jul. Men att SS ändå lät honom spela.

Tror (utan att veta) att han helt enkelt inte tål den dosen av träning som HV hade under SS.
När man släppte på trycket vid tränarbytet hade t ex Vigge en enorm effekt av minskad tung träning. Överskottet kom tillbaka.
Men noll effekt på Foppa. För nedtränad helt enkelt.
Med rätt träning så hoppas jag vi får se en Foppa med lite bättre tryck i benen nästa säsong.

2 gillningar

Jag gissar på att det har med saker utanför hockeyn att göra

Att Fredrik kan göra mål och bidra offensivt vet vi alla om.
Laget vart ju så att han hamnade i en “checking line” med Matson och Vesel.
Och jag tycker han gjorde det bra. Dom nötte på alla 3 och jag upplever inte att han åkte runt och tyckte synd om sig själv för att målen uteblev.
Med det sagt. Förläng! Med lite offensivare omgivning är jag säker på att han studsar tillbaka

1 gillning

Ja, så är det också. Men nämner inte mer än så.

3 gillningar

Hoppas innerligt imorgon är dagen då vi först får en teaser, sedan en video om hans förlängning! Foppisov :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

Och ge han nya lekkamrater så han hittar glädjen och kan utnyttja sitt fina skott igen!

3 gillningar

Inte jag heller men gissar på att vi båda vet helt enkelt

1 gillning

Nu blir man ju nyfiken :sweat_smile:

Nu måste det väll komma en förlängning snart. I en bättre kedja nästa år tror jag han landar på 35-40 poäng

1 gillning

Jag är tveksam på förlänga med honom, tror inte en bättre center kommer ändra mkt. Svårt se vart han ska gå in nästa år.

3 gillningar

Låt foppa stå till vänster och ta ovechkin-avslut så blir det nog bra, rätt använd är han en 20-målsskytt.

Bra passningsläggare så han kan skjuta direkt är dock ett måste, vesel och big sam hade inte tempot för att servera dessa pass.

1 gillning

Jag vill dessutom se honom variera sig genom att ta sig in centralt mot en ”Jukka” position. Åtminstone i 5-5.

Problemet är väl att detta är ända stället han slår från, blir inte direkt svårt att kontra för motståndarna när Foppa är på planen.

Exakt. För dålig för topp 6 och att sätta honom någon annanstans är bara slöseri. Jag tror att Fredrik vore perfekt för en toppklubb i Allsvenskan men någon toppspelare i SHL blir han nog aldrig tyvärr.

Tror finska ligan är utmärkt för honom. Hade säkert gjort 50p där.