Tråden om #61 Tommi Huhtala

En finne i laget är aldrig fel :slight_smile:

hv71.se/article/qtomakucu-3 … ard-i-hv71

Välkommen Tommi!

Hmm intressant, känns lite som odisciplinerad finsk Simon Önerud

En sån sjukt skön spelare, detta kommer bli kanoners!

Riktig Sisu. Det här blir nog bra.

Välkommen!

Verkar vara en Jesse Joensu typ??? välmeriterad så knappast någon chansing heller !

Välkommen Tommi!

Intervju i Hockeynews.

Det låter onekligen som en trevlig spelartyp med bra bakgrund. Jag tycker generellt vi har ett lite mer grisigt lag detta år, jämfört med de sömnpiller vi haft tidigare säsonger, och det har väl alltid varit en viktig del i våra framgångsrika lag?

Välkommen Tommi

Nu kan de sjunga “tommi tycker om mig” på läktaren, bara en sån sak…

Vilken debut!!! Vet inte om jag är mest imponerad av två mål eller av att han täcker skott med halvminuten kvar i ledning 7-2. Blir en publikfavorit. Hyvää!

Jo jag tackar. Succedebut. Trodde inte mina ögon när han med sek kvar av matchen o 7-2 ledning slänger sig hejdlöst o täcker skott. Snacka om att skicka signaler.
Satan så viktigt.

Vad jag såg mot Karlsborg, 7-2 krossen hemma live, så gillar jag det jag ser.

Jobbar hårt, framförallt anfall och fullföljer offensiv tackling. Energisk och orädd vilket är en bonus som forward.
Tommi Huhtala lär bli brutalt jobbig för kommande motståndare.

Vilket jäkla nyförvärv. Tack än en gång Johan Hult.

på förekommen anledning:

Bilden är intellektuell egendom ägd av: @glesbygdsreggae på twitter

Mycket skön intervju med Tommi på hvtv. Inte bara för att få en glimt av glädjen hos honom utan mest pga av realismen och ödmjukheten. Han vet nu hur det kan kännas att bli hjälte i HG och han inser vad han behöver göra för att komma dit, låter det som.

Hoppas detta kan trigga honom till att komma tillbaka i toppform efter en kanske något dalande karriär. Motivation slår klass, men motivation och klass slår allt.

Anledningen till att jag är lite försiktig i mina omdömen om Huhtala är att jag har Miska Siikonen i färskt minne. Han gjorde succé i sin första match. Mål direkt och seger med 7-6 borta mot Rögle om jag minns rätt. En av säsongens få höjdpunkter. Många trodde Siikonen var frälsaren. En “ledande spelare” enligt Hult. Han visade sig vara allt annat än en ledare. Huhtala verkar vara mer av en lagspelare, på isen och i omklädningsrummet. Jag tror vi kommer få stor nytta av honom.

Varken Siikonen eller Illomäki är ju dåliga hockeyspelare. Dock var just de spelartyperna det sista som behövdes förra säsongen. Den stora frågan är vad som hade hjälpt HV. De hade ju kommit in i en ond spiral med dessutom dålig gruppdynamik. Det vänds inte med några nya spelare, de faller ju istället in i de andras uppgivenhet.

Huhtala känns mycket bättre scoutad och värvad för att han är en viss typ av spelare, inte för att han fanns på marknaden. Här tror jag S&S har sagt exakt vad de vill ha för spelartyp, sedan har Hult fått söka efter förslag. Därför är jag inte orolig i Huhtalas fall, en spelartyp som saknats lite. Då HV har haft lite halvsvårt att ta sig in på kassen i vissa matcher.

Hallå!? Vart har du tagit vägen!?

Huhtala har verkligen växt i slutspelet. Han är på väg att bli vår nya Joensuu.

En riktig king. Hade han spelat i ett motståndarlag hade jag hatat honom oerhört. Alltid lite ful och nästan över gränsen.

Skön kille, ger allt framför målet, en sheriff. Dessutom otroligt ödmjuk och uppskattande av det förening och fans ger, vad det verkar.

Jag tycker han är en av de få som hållit uppe nivån under hela året och ger allt varje match. Hans poängproduktion har svajat, men i ärlighetens namn så är han inte en poänggörare, han har andra uppgifter såsom att ge utrymme för de andra i kedjan. Jag skulle hävda att detta är en pjäs vi vill ha med oss upp i SHL.

HÅller med, Huhtala har blivit en personlig favorit. Skulle i sin nuvarande roll absolut inte göra bort sig i SHL.

Gillar framförallt att han ofta ler mot motståndarna efter att han blivit mörbultad. Som att han bara blir bättre och bättre för varje crosschecking han får i ryggslutet. Måste vara otroligt frustrerade för motståndarna att vad de än gör mot honom ser han ut att trivas på kontoret framför mål.

(Kuriosa: Han måste ha fått i storleksordningen 20 höga klubbor i nyllet som inte lett till utvisning under säsongen.)

Räcker de ens med 20 :exclamation: :question: :confused: Jag vill nästan påstå att de är 1 per match…