Tråden om #66 Viggo Gustafsson

Det kan väll vara så enkelt att han inte fått förtroende från tränarbänken? Inte konstigt att han vill lämna då, han måste spela.

1 gillning

Som ja fattat det så handlar det inte endast om utebliven speltid i Hv utan mer om flängandet fram och tillbaka, ena veckan spela i ena klubben för att nästa spela i en annan och veckan efter det spela i en tredje för att sen kallas hem för att sedan skickas iväg återigen. Trött på flängandet och inte få ha en mer fast plats

1 gillning

Var har vi fått den infon ifrån? Går den att lita på? Jag har inte sett något så jag är helt oförstående.

På vilket sätt är det rationellt att skita i att tillmötesgå en egen lovande spelare och istället plocka in en ratad HA-lirare?

1 gillning

Vi vet väl inte hur BL tänker sig laget. Det behöver ju inte vara antingen Lagerberg eller Gustafsson. Det KAN ju vara både och. Jag tänker mer…Engsund ut och Viggo in. Visst, det kan bli för mycket ungt när vi nu är där vi är, men ändå…
Hallquisth, Fransson, Lagerberg och Viggo tillsammans med Alsing, Day, Borgman och Pilut. (Samtliga tre sistnämnda kan nog komma att bytas mot likvärdiga spelare). Sen finns den bästa påläggskalven av alla i ekvationen, Karl Annborn.

Helt rätt, vi vet inte, men ju mer man målar in sig i ett hörn, truppmässigt, desto mindre troligt blir det att det finns en plan som verkar vettig.

Jag är ändå väldigt övertygad om att Liljander faktiskt har en BRA och vettig plan. Att signa Lagerberg var riktigt bra anser jag.

Sjöholm ut…Lagerberg in är en rejäl uppgradering.

6 gillningar

men viggo? skiter vi i honom? det är ju “in his face” som vi nu gör denna värvning.

Jag är inne på ditt spår. Hade hellre sätt att man jobbade in Viggo!. Som det känns nu så är han förlorad.

Läs vad jag skrev en bit upp. Behöver inte vara antingen eller. Kan ju va både och.

Jag såg.
Men vi vet fortfarande inte vad som sker. Det är skrämmande. Att man inte kan lösa detta och informera. Det blir ass-backwards alltihopa

1 gillning

Låter iaf på Liljander i senaste Nedsläpp HV71 att Viggo kommer fullfölja kontraktet med HV. Det enda var ifall Nashville kommer in och skriver kontrakt och plockar över honom.

2 gillningar

Å andra sidan tillhör han väl HV71 redan…men kanske är en idé att visa att man satsar på honom, så det blir tydligt för både honom, andra klubbar och fans…

1 gillning

Vet inte om detta var ett svar på mitt inlägg. Frågan har ju inte varit om han tillhör HV eller inte vilket han ju såklart gör eftersom han skrev nytt kontrakt med HV under säsongen. Det har ju varit att agenten/Viggo/någon skulle vilja att han lämnar HV för en annan SHL-klubb vilket det nu verkar som Liljander skjuter ner.

1 gillning

Något som är viktigt att ta in i ekvationen är att om nu Viggo blir kvar, så blir det en bra och nyttig konkurrenssituation bland våra yngre (även de äldre förstås) backar att kämpa för speltid. Det kan gynna deras utveckling positivt. Hellre en ung Lagerberg som spetsar till konkurrensen än en äldre etablerad breddback som mest fungerar som utfyllnad. Varken Hallquisth, Fransson, Viggo eller Lagerberg är här för att delta, utan för att tävla och ta kliv framåt.

6 gillningar

Lite lustigt det där. Samtidigt som HV värvar Lagerberg sitter man nu och drömmer om att Viggo blir kvar.

Om Zicos backförslag blir av (Alsing, Day, Pilut, Borgström, Fransson, Gustafsson, Hallquisth, Lagerberg). Ja, då kan jag köpa Lagerberg-värvningen.

Men om Viggo nu skulle dra. Trist och supermärkligt i sådana fall. Att man lyckas slarva bort en egen talang och tvingas ersätta med en sämre back från HA.

2 gillningar

Antingen vill man ha både Lagerberg och Viggo, eller så är Viggo eller någon annan på glid. Time will tell. Tror inte att Lagerberg utesluter Viggo eller någon annans framgång, men däremot kommer konkurrensen hårdna och då ser jag hellre konkurrens från hungriga spelare som vill tävla snarare än etablerade breddbackar. Just nu är ju såväl Viggo under kontrakt och det vi har att förhålla oss till :blush::+1:t2:

2 gillningar

Ställer mig tveksam till Viggos högrisk-hockey faktiskt. Brukar inte funka i SHL där minst misstag vinner.

Håller med. Mycke chans passningar.

Det var samma med Erik Karlsson när han slog igenom i Frölunda också. Eller för den delen Emil Andrae. Dessa behövs också, med rätt omgivning

Tråkigt om vi kissar bort Viggo, en egen spelare som är väldigt ung men har en talang som är vansinnig.
Värvar vi andra unga utifrån för att skicka iväg spelare likt Viggo så är de både sorgligt och tröttsamt.
Hoppas han blir kvar.

3 gillningar