Låna ut han till typ DIF eller AIK igen
Ok.
Detta är anledningen till att vi inte skickar in random jävla rykten i trådarna.
Nu sitter folk och diskuterar Viggos inställning kontra “6 backar” etc, trots att vi inte har en aning om ifall den skiten från elons facist-rasse-redneck-klubb ens är något annant än total fabrikation.
Spelar det nån roll egentligen om vi lånar ut honom eller bryter kontraktet? För avtalet säger att det är klubben han representerat senaste året som får ersättningen. Eller räknas inte utlåning in där?
Nej utlåning räknas inte in där, om inget ändrats nu på slutet. Vore väl rimligt isf att HV får en övergånssumma motsvarande ett år, om Viggo vill spela nån annastans och bryta kontraktet.
Jag tror att det står att fördelningen av pengar går till de föreningar spelaren tillhört under de fyra senaste åren innan ett NHL-avtal skrivs. Så en förening som lånar en spelare får ingen ersättning.
Skulle Viggo få ett avtal redan i sommar, ja då kan vi släppa honom. Annars inte utan rejäl ersättning.
Tack för förtydligande.
Det innebär att om man skulle bryta kontraktet med honom nu och han spelar i en annan svensk klubb nästa säsong så går HV miste om ungefär 1,4 miljoner i NHL-ersättning.
Det jag såg i finalmatcherna var inte stabilt. I två av matcherna var Viggo direkt ansvarig eller bidragande till förlusterna. Spelar för vårdslöst i egen zon. Han behöver arbeta bort misstagen genom att få mycket speltid i HA.
Ville han inte till ett annat SHL-lag? Svårt att se att någon där ger honom garanti topp-6
Timrå?
Ja med Knet vid rodret så kanske. Men de har väl tagit en nån ung back redan?
Finns ingen NHL-ersättning att förlora. Inte en chans att han hamnar i NHL. Killen spelar med huvudet under armen. Värre än Sjöholm.
Snark.
Tragiskt att läsa samtliga bittra kommentarer.. För helvete, killen är född 2006. Ha lite jävla tålamod!
Att han sattes på prov i finalen mot Djurgården är väl inte konstigt då han inför densamma var rankad som en av deras (AIK) toppbackar. Tycker verkligen inte man ska dra för stora växlar av det man såg där, hur många följde hans tid i Timrå?
Det är just kombinationen av hans spel och attityden “Jag ska minsann vara top-6 annars är jag inte med” som får alla varningsklockor att ringa. Högmod går före fall.
Såga en spelare pga totalt obekräftat rykte…
Ja det har aldrig hänt att någon blivit sågad på det här forumet baserat på rykten…
Då får man vara en del av lösningen, inte en del av problemet.
Jag tror personligen att det ligger ganska mycket i “ryktet”
Tänk att man inför säsongen blir utlånad till Timrå, får spela i stort sett halva säsongen som ordinarie back i ett lag som då höll till i toppen av tabellen, för att sedan bli återkallad av sin moderklubb, få chansen som extraback i 10 matcher för att sedan igen bli utlånad till en klubb i ett seriesystem längre ner.
Jag lägger ingen skuld på honom för att han vill bort, och uppenbarligen så tror han att han är redo för att axla en topp 6 backplats i något annat SHL-lag, även om jag tycker att han fortfarande är för valpig. Problemet är att han blev utlånad till ett annat SHL-lag och fick spela kontinuerligt. Hade Hv lånat ut honom till AIK under hela förra säsongen istället så tror jag att situationen hade varit annorlunda.
Jag menar vänd på situationen, tänk om en sådan som Hugo Pettersson blev utlånad till Örebro förra säsongen och fick spela kontinuerligt under halva säsongen i en tredjefemma och gjorde en massa poäng. Jag tror inte då att han skulle bli nöjd över att kallas tillbaka för att få chansen som 13:e forward i ett par matcher för att sedan lånas ut till HA. Jag skulle personligen inte vara nöjd med det iallafall och hade säkerligen hört mig för till andra klubbar i SHL eftersom jag uppenbarligen bevisat att jag klarar av uppgiften.
nu kommer pet-polisen, hans lån till timrå gick ut och HV valde att behålla honom och låta slåss om en plats i laget.
Ah, han har sagt det rätt ut menar du..?