Tråden om #66 Viggo Gustafsson

Däremot går det ju konstatera att backsidan ser riktigt tjock ut, både nu och inför framtiden. Att Viggo ser om sitt hus för att få den bästa utvecklingen är inget konstigt, han behöver maxa sin speltid. Skillnad på om han hade varit 30+ och nöjd med sin karriär men självklart ska han göra det han känner är mest givande för sig själv, för sin framtid!

2 gillningar

Killen är 18 år. Killen gjorde stora misstag mot Djurgården, men han fick ändå spela i känsliga lägen. Roger Melin är en svensk hockeys mest framgångsrika tränare och jag litar mer på hans omdöme än gemene man här inne.

Kan vi behålla Viggo, så ska vi göra det. Potentialen finns där och han måste få spela sitt spel och göra sina misstag.
Behåll och låna ut under säsongsinledningen. Om allt faller väl ut kanske vi har en till riktigt talangfull SHL-back i truppen till nästa säsong.

Våga. Ge det lite tid.

5 gillningar

VA? Jag känner mig direkt påhoppad.

Men visst är det så, den gamla gubbtjyven tar ut det bästa laget, han har ingen anledning att spela Viggo om han inte anses platsa. Till skillnad mot texvis HV som i fostrande syfte spelar in junisar.

Viggo är en talang. Men han behöver nog lite lugn och ro. Framförallt kontinuitet. Han skulle må bra av att spela på 6 backar i ett lag och spela mycket. Hv kommer han inte få detta och därav värvade man Lagerberg för en back som 6-8 position. Viggo är inte färdig och ja han visade stora brister mot Djurgården men i övrigt visade han framfötterna i AIK. Han skulle vara perfekt i ett topplag i allsvenskan eller strax under och få spela mycket. I hv ska han sloss mot Hugo Fransson, Kevin annborn och Malte Gustavsson. Ser Hugo som mer redo för SHL. Ingen aning hur han är som person men han ser att han inte kommer få chansen att vara topp 6 i hv och därav söka sig vidare. Han kommer inte utvecklas att spela 3-4 min va 3 match i SHL

Viggo kommer byta nummer från #66 till ett nummer ingen haft tidigare i HV:

Hmmm, vad kan det betyda. Nån #66 på väg in?

Maaaaario Lemieux!

4 gillningar

Var du förbi och kikade på träningen?

Lite snack med Viggo!

1 gillning

Nej fan, tyvärr får vi nöja oss med Alexander Ytterell. På tal om högerfattad back….

2 gillningar

Får känslan att Viggo stannar?

1 gillning

han vill inte flytta mellan olika klubbar, han vil nog vara i en klubb o spela där

1 gillning

Jag är förbi hallen varje dag och spanar :face_with_peeking_eye::grinning_face:
De här tiderna på året skulle vi behöva sätta span på Husqvarna Garden :joy:

2 gillningar

Det är ju däremot ett fullt rimligt krav. Det här jävla utlåningshoppandet där en spelare kan få vara i 2-3 andra klubbar på en säsong är ju inte bra för nån. Om en spelare på tillväxt inte platsar för tillfället så är ju det rimliga att man lånar ut på långtid.

1 gillning

Gillar Viggo men har svårt att se vilken plats han ska ta om nu också Hansson är på ingång. Sedan blir det alltid skador förstås…

Svårt se att han ska lämna om man lägger energi på en intervju nu?

1 gillning

sånt har hänt förr. Kan lätt vara en strategi för att få killen att känna sig uppskattad. Underlättar “hanteringen” framgent.

2 gillningar

En talang som tyvärr verkar ha lite bråttom! Sånt kan bita en i svansen tyvärr när man stressar fram.

Tålamod och systematisk ta kliv är viktigt när man inte är den stora stjärnan likt Sandin Pelikka eller Rasmus Dahlin.

3 gillningar

Ja tyvärr allt vanligare att det ska gå undan upp till stjärnorna

Hur många exempel har vi på unga spelare “som haft bråttom” och faktiskt lyckats?

Jag kommer bara på dåliga exempel som Filip Ahl och Emil Johansson.

Kan vara en idé att bida sin tid osv.