Martin Thörnbergs pung kan fickparkera ett tåg.
När Alexander Graham Bell uppfann telefonen hade han tre missade samtal från Martin Thörnbergs pung.
Kan någon förklara hur suspen sprack? Eller göra en kalkyl på hur hårt man måste skjuta för att den ska gå sönder.
Kan väl ha hamnat på sniskan också?
Får Remmis pung vara med här också?
” Mattias Remstam, 27, slängde sig för att täcka ett skott i det första bytet.
Pucken tog illa, mycket illa.
- Ena testikeln sprack. Jag kunde faktiskt spela klart matchen, men efteråt gjorde det riktigt ont, säger Mattias Remstam.
I fredags åkte Remstam akut till sjukhuset i Jönköping.
Han fick blixtopereras.
- Det plockade ut ena testikeln ur pungen och sydde ihop den. Sedan så satte de tillbaka testikeln och sydde ihop pungen, säger Mattias Remstam.
Nu väntar en lång vila för Remstam - kanske blir det inget mer spel i elitserien den här säsongen.
- Jag ska vara borta 3-4 veckor har läkarna sagt. Men jag ska tillbaka i år, så är det bara, säger han.
I dagsläget vet han inte hur det blir med förmågan att kunna fortplanta sig.
- Läkarna sa att det såg bra ut och vi får väl hoppas att de får rätt, säger han.”
Va fan, Thörnbergs susp sprack, Remmis pung sprack (men spelade ändå klart). Inte för att förringa Thörnberg men lite olika ligor här ändå va?
Martin kanske klarade sig då ingen skjuter hårt i Brynäs
”– Ja, jag kom i skottlinjen. Skottet var inte så hårt, finns ingen som skjuter hårt i Brynäs. Men det tog illa. Gjorde så oerhört ont. Värkte i ryggen och magen och jag ville bara spy. Hemsk smärta, säger Thörnberg”
Martin Thörnbergs pung sparkade en gång en åsna på hakan. Den arten är nu känd som giraffer.
Bra och viktig tråd!
Fan det är bara ett par hundra meter från jobbet. Jag kan gå dit och göra en intervju
Heja Thörnberg!
Byt namn på tråden till Thörnbergs pungskydd. Det var skyddet som sprack. Remstams pung sprack. Och han slutförde matchen. Olika ligor. Rätt ska va rätt.
Fast pungen gjorde nog jävligt ont, på båda två, bara olika mycket
Klenisar