Tråden om #70 Lukáš Rousek

Onetimers är taget alla dagar i veckan, men nu är vi OT hörni. Detta är Rouseks tråd.

2 gillningar

Nu bekräftas de att Rousek har knäskada men hv vet om de och ska vara tillgänglig från start

1 gillning

Som jag skrev i en tidigare tråd innan han blev klar. Vet att det är långt till säsongsstart. Jag blir ändå nervös över detta. Ännu mer när det var ett knä. Att behöva köra rehab under viktig försäsong är sällan bra Hoppas verkligen han kommer rätt in i denna säsong. :grimacing:

Han har redan bevisat att han presterar på ett ben, vore fusk om han fick spela tvåbent redan i höst.

Hör till en annan tråd men förhoppningsvis är truppen bred nog i år för att vi inte ska behöva använda skadade spelare under grundserien. Träff och andra kan få mer istid om Rousek behöver mer tid till rehab eller operation.

1 gillning

Hade Liljander verkligen värvat spelare som har stor risk för att behöva en operation med 4-6 månader lång rehab på det??

Nej.

3 gillningar

Jag antar också att de har ett medicinskt team i Rochester som okejade att han spelade slutspelet, och han sa själv i intervjuer att det kändes ok och att “alla spelare spelar med skavanker i slutspel”. Så det är nog inget superallvarligt gissar jag.

1 gillning

Låt honom vila ett par veckor så är han nog redo att köra igång försäsongen sen.

Spännande att Rousek själv säger att han kan spela center och att han inte gjort det i AHL för att de haft så många centrar. Spännande minst sagt. Han kanske kommer ta en 2:a center plats då trots allt innan Kloos kommer in?

Säger han något om sin skada?

Kort: han vet inte hur allvarligt det är. Säger att han ska hem till Tjeckien inom de närmaste dagarna och träffa en läkare där. Men tror inte det är något allvarligt då han körde i AHL-slutspelet.

1 gillning

Tränaren sa menisk men med tanke på att Rousek själv är osäker så får vi se.
Förstår prognosen för menisk som allt från 2 veckor till 6 månader beroende på vilken behandling som krövs.

Med vårt vanliga flyt är hans karriär över redan innan första matchen. :wink:

1 gillning

Hört att han har ett år kvar i Tjeckiska försvaret?

6 gillningar

Undrar varför Lukas och Aleksi inte valt nummer än? Är det så viktigt så man måste fundera så länge?

De tog jag ju en stund för Lindström som valde sitt trogna 16 tillslut ändå, Woods va inte heller så snabb av sig. Tycker de är spännande och se vad för nr de blir på nyförvärven så.

1 gillning

Tror inte det är något HV prioriterar. Se t.ex. LHC där kör de alltid tröjnumret i en tease innan de presenterar ny spelare.

Jag vill ha positiva nyheter om Rousek. Var väl över en vecka sedan han åkte till Tjeckien och skulle kolla upp sin skada?

Risken är att de är illa och därför tog vi in pasic

1 gillning

Tog in pasic?

Ja. Klart enligt Svensson

Tar in*** om de är de du påpekar