Det här är en ny Tommy Tikka. Noll styrkor, endast svagheter. Värvad på outgrundliga anledningar och en direkt felaktig värvning. Semst. Med e. Et tu Björn. Et tu.
Jag hade en dålig magkänsla från start vad gäller denne herre…skrev redan här i augusti om det….MEN det var väl lite tidigt att “hänga nån” redan då…hehe det kanske fortfarande är det…vad vet jag
Vilken jävla flopp.
Hade gärna sett honom med en kompetent tränare.
Vart svag hela försäsongen plus 4 matcher nu.
Känns sådär.
Tycker man ska släppa denna herre. Klappkass hela försäsongen och klappkass dessa 4 matcher.
Nån skrev det tidigare men tror inte heller denne herre firar jul i Jönköping.
Glöm inte att detta är HV71. Han kan lika gärna få 3 år till i kontraktsförlängning.
Idag såg jag inte ens Lukas. Han uträttar inte någonting och utmärker sig tyvärr inte i någon del av spelet. Uppvisar liksom ingen USP överhuvudtaget.
Såg han faktiskt lite på slutet när han försökte hinna först på en puck i ena sarghörnet
Vad är han bra på?
Att skaffa sig lukrativa kontrakt !
Tror ingen här är särskild nöjd med Rousek. Ändå står han på tre assist efter fem matcher. Han skulle med det poängsnittet därmed landa på 31 poäng totalt.
Sen har vi Riley Woods som gjort fyra pinnar. Med det snittet skulle han sluta på 41 poäng.
Att vara så ”osynliga” som vi upplever att dessa spelare är men ändå göra poäng skvallrar väl lite om den kvalitet de besitter. Och häri tror jag att det finns mer att få ut av spelarmaterialet. Kvaliteter som ska leda till poäng för HV. Det är annat som felar just nu. Gissningsvis ett spelsystem som gör att i grunden bra hockeyspelare försvinner.
Tycker han tar små steg i rätt riktning och gjorde en bra match mot Timrå.
håller med, man ser att han har bra spelsinne, men måste komma igång i de andra delarna av spelet. Han hittar riktigt bra passningar ibland, så bra att medspelarna knappt är beredda på att den kommer ![]()
Rouseks insats har varit skakig men jag undrar över hans fysiska status. Han hade en verkligt explosiv skridskoåkning som jag inte sett röken av i HV. Hans förstaskär borde få folk att känna “wow!”
Rousek har varit rätt klen i spelet men ändå stått för några fina genomskärare i anfallszon som gett lägen åt medspelare som dock inte skjutit direkt alternativt missat skottet så spelsinne har han iallafall. Om vi bara hade nån sniper att matcha honom med.
Vilket återigen understryker det jag varit inne på. Vi gör tillräckligt med mål för att vinna matcher. Offensiven/brist på målskyttar är inte vårt stora problem. Det stora problemet är att vi läcker som j*vla såll bakåt. Utmaningen för tränartrojkan är att sätta en ramstark defensiv som inte tar bort för mycket av offensiven. Så vinner du matcher i SHL.
Här är jag på riktigt orolig! Rousek är värvad/har lön för en topproll, vara en drivande spelare offensivt men just nu ser jag ingenting av det.
Visst det tog tid för Borgström också men där såg man att det fanns nåt vilket jag inte riktigt gör med Rousek, han kan säkert bli en habil spelare men ledande, nja jag är jäkligt skeptisk till det.
Hans poäng i ahl förra säsongen motsvarade 24 poäng i shl över 52 matcher. Nu producerar han i takten 19.5 poäng.
Då hade han främst en roll som checkande spelare och städgubbe för ungdomarna.
Jag tycker att skridskoåkningen ser lite bättre ut nu jämfört med säsongsstart men Rousek ser fortfarande inte ut som Rousek. Ska vara en speedkula som är elit i defensiven.
Offensivt kan vi nog inte räkna med mer än 0.45 poäng per match om han inte får mycket pp tid. Men han är ju inte en speluppläggare.