Tråden om #71 Andreas Falk

Melin var väldigt upp och ner. Men det var en slutspelsmatch (final?) mot Färjestad där Radek Hamr hade pucken med full kontroll bakom eget mål och Melin åkte perfekt fram och tacklade Hamr stenhårt så han flög två-tre meter blev liggande som en liten säck. Puck låg i jämte på isen. Melin tar pucken och åker in från sidan på målvakten och fintar skott mot första stolpen men gör sedan världens längsta dragning runt hela målvakten och lägger den i öppet mål vid andra stolpen. Den kombon av elakhet, kraft och teknik hade lika gärna kunnat vara utfört av Peter Forsberg. Seden just den händelsen var jag väldigt positivt inställd till Melin trots att han ofta drällde med pucken och själv såg till att HV förlorade en hel slutsspelsserie till Färjestad i slutminutrarna.

Melle blandade alltid högt och lågt. Minns hans supertoppar väl. Då kunde han vända en match på egen hand.

Det var en final, 2004 har jag för mig. Minns inte vilken match men det är också mitt starkaste minne av Melin. Misstag kommer ske men det där var som du säger, Forsberg-aktigt.

Är det någon som sett något om hur han verkar på träning?
Syns det redan hurt man tänkt använda honom? Han borde väl fortfarande aspirera på en hel del tid i BP?

// Henrik

HV gör ett generalfel att inte utnyttja Andreas Falks erfarenhet, framförallt i BP.
Ombytt senast med noll speltid, sporadiskt inhopp ikväll mot SAIK. Inte bra.
Vet samtidigt vad Andreas betyder på träningarna. Skämtar, jävlas och är en grym
glädjespridare av guds nåde. Oerhört viktigt som flera bortser ifrån. Dumt.

Två matcher kvar, med flertalet skador där b.la Thörnberg inte ens gått på is.
Jag tycker det är genaralfel att inte förlänga kontraktet säsongen ut. Gärna 19/20.

Kuriosa. Andreas bor på min gata(trånghalla-bergvägen) och båda barnen var där för att
sälja jultidningar. Inte intresserad tills Junior Ward berättade, min farbrorsize=85[/size] trännar faktiskt dig.
Köpte sen allt och lite till :smiley:

Håller me dig Warden, förläng med Falken Hult.Där har vi karaktär :slight_smile:

Förlängning nej tack!

Falk har inte gjort bort sig, man har fått precis vad man förväntat sig. Men jag tycker Johnsson gjort det helt ok. Känns som lite slöseri att ha en 35åring på forwardsplats nr. 14/15. De platserna ska vara för spelare med stor potential.

Det är lika bra man sparar pengarna och ser ifall det dyker upp något i typ Spencer Abbott klass längre fram ifall den chansen dyker upp.

Tycker lönen avgör. Billig så förläng. Juniorer kommer att få chansen, men också bra med rutin om skadorna kommer (vilket de väl lär göra). Sen tror jag, som någon är inne på ovan, att man inte ska underskatta vad Falk bidrar med utanför isen.

Jag menar Abbott var ju en dyr jätteflopp men hyllas likväl på grund av det engagemang han visade vid sidan av.

Du blandar ihop Chris Abbott med Frölundas supervärvning Spencer Abbott som spelade där när de vann guld senast som nu spelar i Mora IK.

Jo en del skillnad i skicklighet mellan Spencer och Chris Abbott. Det är väll just spelare som Spencer Abbott vi behöver för att få upp PP och skottprocenten en aning. Medan spelare som Chris Abbott och Andreas Falk har vi tonvis av. Gustafsson/Andersson/Bengtsson och Johnsson känns alla som de har större potential än Falk. De 4 slåss dessutom om 3 center platser bakom Ljungh.

Lejaques, dock kan man ifrågasätta om det var bättre att gå för Chris Abbott istället för Falk när det var aktuellt.

Donsjone. Jag blandar inte ihop någonting.
Jag menar att om man kunde betala ett par hundratusen i månaden för en floppande Chris Abbott, som dock sägs ha varit en ledare utanför isen, tycker jag man kan betala några tiotusen till Andreas Falk. Men det är ju som sagt förutsatt det rör sig om ett femsiffrigt månadsbelopp…

Välkommen hem, Falk - igen!

Förhoppningsvis får vi snart se Falk som ass. för herrarna.

Kul att taxen hittat tillbaka. Jag hoppas han gör kometkarriär och precis som lejacques skriver, hittar uppåt.

Riktigt kul detta, viktigt att klubben tar hand om de gamla hjältarna. Det sänder väldigt bra signaler till potentiella hemvändare. Så att de avslutar karriären i HV och känner sig behövda efter. För många elitidrottsmän är det en förbannad stress över vad de ska göra efter karriären. Här är HV riktigt bra. Jag tror detta kommer hjälpa sen när Pettersson, Fast, Hjalmarsson etc. tar beslut om ifall de ska avsluta utomlands eller ge tillbaka till HV i ett par säsonger.

Falk känns som en väldigt intelligent person som jag tror kommer klara detta utomordentligt. En annan jag hade varit intresserad av att se i organisationen är Arla.