Välkommen tillbaka!
Bra intiativ, men vi får nog starta om när vi har ett tröjnummer.
Välkommen tillbaka Andreas, du lämnade aldrig på riktigt, vi vet att du tänkte på oss hela tiden
Bra lösning på kort sikt. En kille som kan föreningen och vet vad som krävs av honom. Snyggt Hult!
Riktigt bra lösning , det kommer nog bli bra detta …
Man får in en grym tekare , kommer bli viktigt i framförallt det defensiva spelet samt i bp.
Han kommer ha # 26 enligt hv71:s sida
[url]https://www.hv71.se/lag/3db0-3db09jXTE__hv71/roster[/url]
Välkommen tillbaka !!!
fy fan… en tråkhockey-tröja på hv71.se
de kunde väl tagit en gammal bild?
Den bilden blir nog inte gammal.
Falken kommer bära tröja #71 enligt Johan Freijd.
Grym värvning och hoppas han visar att det är förlängt han ska ha.
Lagspelare ut i fingerspetsarna och gör skitjobbet många andra inte orkar göra.
Vælkommen hem Andreas Falk!
Det blir kanon det hær.
Han kommer göra en Wild Bill nu när de har samma nummer
Fan vilken kul nyhet efter en tung måndag Välkommen hem igen Falk, hoppas allt går bra och du får stanna kvar i föreningen framöver.
I Falk får vi en bra tekare med rätt inställning, har dessutom varit en bra passningsläggare under sina säsonger i HV71. Tycker det här var ett bra initiativ av Hult att få in ytterligare 1 vinnarskalle. Hans styrkor är i tekningar och defensiv, men han kan säkerligen bidra framåt fortfarande även om han blivit lite till åren. Jag tror inte han är slut ännu.
Nu blir det guld!
Var så säker Skämt å sido. Jag tror faktiskt han kan bidra mer än vad folk förväntar sig av honom då han blivit lite äldre.
Tyckte han såg pigg ut i Luleå även om han inte producerade mängder med poäng, Så fanns skridskoåkningen och spelsinnet och drivet där ännu.
Andreas Falk kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Så som han bidrog under sex säsonger i Hv. (2 guld).
MEN jag tycker faktiskt att detta är en fullständigt onödig värvning. Varför plockar man inte upp mån från vår grymma juniorverksamhet istället, när det handlar om en så kort period? Dessutom är han center och de har vi ju inte direkt brist på. Men visst kanske faller väl ut.
Tycker dock det är en konstig värvning.
Jag saknar också nya spelare från J20. Inte en enda junior uppflyttad trots att J20 väl vann förra säsongen? I och för sig har de väl inte samma möjlighet att låna ut dem med speltid till allsvenska klubbar längre men i den här situationen känns det märkligt.
Jag tror många har lite väl stora förhoppningar på Falk. En ok nödlösning men fortfarande en nödlösning.
Ja det är lite intressant. Hur ser man på Brännström och Johnsson? Antagligen inte som centrar eftersom att man ändå värvar in Falk? Eller anser man att det inte finns tillräckligt bra spelare i de egna yngre leden?
Jag antar dock att man är lite rädda för vad som hände förra säsongen och inte vill riskera att hamna för mycket i någon form av oharmonisk situation tack vare skadorna. För kommer det en skada till så kan det börjar det se lite tunt ut. Så livrem och hängslen tolkar jag detta som och enligt mig en bra lösning. Kan tänka mig att man testar honom lite nu i början men senare ändå väljer att satsa mer på de egna spelarna. När Gustafsson är tillbaka finns det alltså 6 spelare som kan spela center ändå.
Välkommen hem, Falk!
En HV-legend är tillbaka. Och jag kommer med en varning redan nu. Jag kommer hugga direkt när någon slentrian-dissar falken och häver ur sig okloka påståenden om att han skulle vara slut och för gammal.
Falk håller fortfarande för att spela i SHL. Han är en av de bästa i egen zon och BP.
Dessutom. Han besitter ett enormt HV-hjärta. Läs valfri intervju med honom efter övergången och ni förstår att den här typen av spelare är unika i dagens hockey. När det nu finns frågetecken kring Thörnbergs status är det extremt viktigt att få in en kille vars hjärta pumpar för föreningen.
Falk, kommer som alltid, ge allt. Både på träningar och match. Och jag är övertygad om att man kommer hitta en roll till honom.
Jag hoppas och tror att det blir en förlängning. Förra året förstörde HV sina chanser när man inte agerade direkt när alla skador kom redan tidigt på säsongen. I år har Hult och Davidsson lärt sig läxan och satsar på en bred trupp redan från start. För skador kommer, och då är det bättre att ha femton forwards att röra sig med än elva, tolv.
Och de som oroar sig för vad som händer med de yngre spelarna. Ja, de kommer ju definitivt få chansen. Och är de tillräckligt bra kommer de att ta den.
Dessutom ger värvningen av Falk lite spelutrymme. Håller någon inte måttet kan man faktiskt agera. Ifjol blev man ju beroende av spelare som Figren och Sweatt, som fick rätt ledande roller på grund av alla skador, trots att de inte alls presterade det de var värvade för.
Stort plus till Hult och Co som, dessutom med Pär Johansson-rekryteringen, gör en av de bästa silly seasons sedan gulderan.
Fenomenal värvning av en av mina favoriter. Han gör sitt jobb och är fantastiskt duktig i det han gör. Kommer stå för ett gediget arbete i klubben han kallar seniormoderförening. Bra av Hult o Davidsson också att sätta press på honom genom en korttidslösning, men både hoppas och tror på en förlängning som sträcker sig över hela säsongen.

Välkommen hem, Falk!
En HV-legend är tillbaka. Och jag kommer med en varning redan nu. Jag kommer hugga direkt när någon slentrian-dissar falken och häver ur sig okloka påståenden om att han skulle vara slut och för gammal.
Jag var mycket förvånad att inte HV nappade på Falk (eller hur det nu utspelade sig?) när han gick till tråkfästet i norr. Just för hur mkt “HV” Falk alltid varit. Det har alltid känts konstigt när man hört hans namn nämnas i video-klipp och insett att det inte är en gammal repris från HV-tiden.
Jag tror inte på underverk på isen, han kommer göra det bra, kanske tom överaskar något, men vad han bidrar med vid sidan av isen och som föredöme tror jag inte går att överskatta. Sundh och Tedenfart har redan fått +2 i stamina och +1 i power gissar jag. Oklart hur det påverkar deras skills.
Bra med en gammal räv som tar stort defensivt ansvar. Det är lite som på 00-talet då centern i fjärdelinan nästan alltid var en gammal jobbig räv: Brännström, Hammarström, Hellkvist och sedan kom Falk men han arbetade sig upp till tredje med Teden och Melin och över tid blev det allt mer juniorstuk på fjärdelinan.
Vore fint om klacken hälsade Falk välkommen på något sätt. Han har gjort mycket för klubben och det bör han veta att vi uppskattar.
Förresten, Tedenby-Falk-Melin är nog en av de roligast kedjorna vi har haft. De tre spelarna var helt olika karaktärer med helt olika och utpräglade spelstilar. I dag är det mycket mer likformat och alla gör ungefär samma jobb. Kan sakna tiden när Tedenby och Melin hade fritt spelrum och inte brydde sig nämnvärt om defensiven samtidigt som Falk tog hand om all defensiv sittandes i backarnas knä.

Bra med en gammal räv som tar stort defensivt ansvar. Det är lite som på 00-talet då centern i fjärdelinan nästan alltid var en gammal jobbig räv: Brännström, Hammarström, Hellkvist och sedan kom Falk men han arbetade sig upp till tredje med Teden och Melin och över tid blev det allt mer juniorstuk på fjärdelinan.
Vore fint om klacken hälsade Falk välkommen på något sätt. Han har gjort mycket för klubben och det bör han veta att vi uppskattar.
Förresten, Tedenby-Falk-Melin är nog en av de roligast kedjorna vi har haft. De tre spelarna var helt olika karaktärer med helt olika och utpräglade spelstilar. I dag är det mycket mer likformat och alla gör ungefär samma jobb. Kan sakna tiden när Tedenby och Melin hade fritt spelrum och inte brydde sig nämnvärt om defensiven samtidigt som Falk tog hand om all defensiv sittandes i backarnas knä.
Spännande anekdoter. Jag måste säga att mina minnen av Falk är bra och odelat positiva, dock är mina minnen av Melin högst sporadiska. Jag vet inte varför, men han satte inga avtryck hos mig, mer än något enstaka pucktapp på offensiva blå så att man satte i halsen…