3-4 månader. Då minskade nog hans chanser att ta en SHL-tröja rätt rejält… Gäller att han gör ett jäkla avtryck när han väl är tillbaka. Men då lär gissningsvis truppen ha kryddats. Så det kommer bli en rejäl uppförsbacke för WIN. Samma uppförsbacke som Strandell har i år, och Hansson hade ifjol…
Synd. För jag har ändå varit försiktigt positiv till WIN efter hans första framträdanden i HV-tröjan.
Samma här. Tyckte han var ok på Gotland. Måste isf hänt ngt efter matchen. Mötte dom som sagt på gatan när dom skulle till banketten o där gick han inte på kryckor.
Riktigt tråkigt, främst för WIN själv. Vår bredd blir betydligt sämre då, vad det verkar på rapporterna från er som sett matcherna, WIN verkar tillhöra toppskiktet av vår bredd. Jag hoppas att denna öppning i laget leder till att Träff och Pettersson får större möjligheter att ta en tröja från start. Måtte nu inte denna skada innebära att Hansson får byta om till matcherna.
Ett korttidskontrakt på Önerud låter faktiskt inte helt fel. Tycker han var över förväntan bra förra säsongen. Sen kanske det blir fel att tacka av en spelare säsong efter säsong för att sedan skriva korttidskontrakt?
Alltid trist med skador.
Delar analysen av att han verkligen sett stabil ut på Gotland till den rollen han är värvad för.
Överglänst Hansson tex med råge dessa få matcher.
Vi behöver ju jobbiga jäklar i laget som motståndarna avskyr att möta.
Ja efter förra säsongen så tror jag ärligt talat att Önerud skulle slå ut de flesta av våra “breddspelare”, åtminstone på kort sikt. Han kan även ta ett helt annat ansvar med ett A på tröjan eller dylikt vid behov.