Tråden om #73 Nick Shore

Fan vad skönt att han är spelklar. Kaski med också. Nu jävlar ska vi vända på skutan!

4 gillningar

Ah, med US-tid i kroppen är det ju som att spela match mitt på dagen. Inga problem :sunglasses:

1 gillning

Shore med ikväll alltså?

1 gillning

Yes, bekräftat av HV

Med risk för att låta super negativ nu men man blir lite fundersam när man hör från Shore att en av anledningarna att han gillar HV är för att det är bekvämt att spela här.

Det är ju säker så det är. Man kommer inte till HV för att vinna nåt verkar det som😅

Självklart en toppen värvning och man vet ju vad Shore går för men ändå, man önskar ju nånstans att spelare skulle vilja komma hit för att vinna.

Han är nog smartare än så. Man kan inte komma in i en serie, till ett bottenlag och tro att man skall vinna SM-guld. Men, trots det så säger han i intervjun att han vill koma hit för att vinna viktiga matcher, men han gör en liten hint om att han vill spela andra typer av viktiga matcher, än han gjorde förra säsongen, dvs slutspelsmatcher.

Så jag tycker nog han både har rätt inställning och rätt förväntningar.

4 gillningar

Ok, härligt!

Jag har bara sett på instagram att han är spelklar – inte att han faktiskt är med ikväll.

Stod iofs inte där, men på Hockeynews står det att han är med och att Tikka rehabar

HockeyNews - Shore spelklar för HV71 – då slipper Tikka spela skadad

1 gillning

Nu är man ju ute och “letar” fel på allt och alla. Med bekvämt är det nog mer han vet hur allt fungerar och har även samma tränare nu som sist, behöver inte så mkt anpassning.

1 gillning

Någon som kan berätta vad det står om shores lön på sportbladet

1 gillning

https://twitter.com/NNorlindh/status/1717908256020955452
“Om det stämmer, som Sportbladet skriver, att HV71 betalar 2,8 miljoner (cirka 450K/mån) netto för Nick Shore den här säsongen så gäller det allt att amerikanen går in och levererar - och det gör han säkert också.”

3 gillningar

Herrej****r!
Kent agent har hittat strösselburken med cash igen…

2 gillningar

Det är inte svårt att skita när man har röven full som vi säger i Skåne.

8 gillningar

:rofl:

Värd varenda miljon!

5 gillningar

Så sant😄

3 miljoner är prisvärt för en center som kan ta alla roller.

Tikka, Maalahti, Strandell, Stakkestad, Hansson
Vs.
Shore och ett gäng juniorer i laget så är valet enkelt. Tror alternativ 2 äf billigare dessutom.

2 gillningar

En Shore i form är absolut en av de mest kompletta centrar i ligan. Så bra kan han vara. Väldigt kul se han i Hv igen! Tror även hans glada positiva sätt smittar av sig mkt. Han är klass de ser spelarna och de ger nog även lite trygghet.

2 gillningar

Jag är full av beundran för Shore. Han är så bra på precis allt utom möjligen att åka skridskor, men passningen till OSL:s mål är så jäkla bra.

3 gillningar

Ja och lägg på det utmärkt försvarsspel och att han avgör matchen genom att hänga en i nättaket från övre tekningscirkel på halvvolley :sweat_smile:

Som ni säger, värd varenda krona.

1 gillning