Tråden om #73 Nick Shore

Han fick till en lyckoträff där i PP. Hoppas han kan hålla en jämn hög nivå nu. Och inte gör några kanonmather här och där som Borgström.

Här kommer han in med sina ”great group of guys” och manar till lugn i intervjuerna för att sedan vara direkt matchavgörande mot lillebror med sina 1+1.

Mailade Freijd om att lägga in ”shoreline” när han nätar i garden, freijd skulle försöka lösa det!

Kung Nick!

9 gillningar

Vad var grejen med Shoreline kopplat till Nick?

Shore
Shore-line
Shoreline

2 gillningar

Vi ju en på forumet som sitter i sekreteriatet! :thinking: ping @Feltan

“Spela Shoreline!”

6 gillningar

Aaaaaah idiot (=jag), jag fastnade för mycket på Broder Daniel :laughing:

3 gillningar

Och med Shores intåg och vändningen kanske det passar med ”we’re not the team (boy) that we used to be” (men i detta fall, till skillnad mot i låten, går vi från dåligt mot bra…) :smiley:

1 gillning

Givet

3 gillningar

Ever since I was eight or nine.
I’ve been waiting for the Shore line
All my life I’ve been waiting for something lasting

Funkar verkligen den låten? Den är väl inte direkt pepp?

OT: För mig är låten starkt förknippad med en konsert på Hultsfredsfestivalen nån gång i början på 2000-talet. Ren magi.

5 gillningar

Näe håller med, fantastisk låt, men kanske inte direkt en jubel låt när någon gjort mål :smiley:

Nä, samma här. Älskar låten men håller med.

Apropå annan passande text. Hitten When we we’re winning från samma album hade passat HV71 just :wink:

Behöver ju inte spela Shoreline, klacken kan sjunga den.

1 gillning

En banderoll med texten “Spela Shore-line” vore väl iofs kul? :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Mycket kul!

Lite bakgrund, för de som vill:

1 gillning

Det är ju BDs banger som åsyftas, väl? :smiley:

Några direkta kopplingar till Shore finns väl inte, iaf inte vad vi vet än. Han provspelade visserligen för Hurricanes, vilka mest troligt inte har något att göra med Daniel Gilbert? :thinking: :sweat_smile:

Yes!

Sök på Shoreline Maffia, den är lite pepp, Pissig låt i övrigt, men kvalar nog in som mållåt.

2 gillningar

Ja det var ju ett klart bättre alternativ rent pepp-mässigt. Från 0:47-1.05. Förövrigt en skitlåt rent textmässigt o spela i offentliga sammanhang…

På tal om låtar, jag hoppas Tikka kommer igång och målar lite. Då kan vi spela “Tommi Tikka om mig” med Carola.

12 gillningar