Tråden om #73 Nick Shore

Nog för att Shore är stabil i HV. Faller dock igenom relativt ofta. Som jag förstod så var det bara HV och Oskarshamn som var intresserade nu när han skulle vända tillbaka till SHL, bara det är ju en varningsklocka. Tror faktiskt inte varken Växjö, Färjestad eller Frölunda hade övervägt Nick till den lönen han troligtvis lyfter. Sen är det ju taskig tajmning men seriöst rykte eller inte men jag har svårt att bli förbannad över detta.

Om vi ska växa nästa säsong så måste vi ha bättre toppspelare än Shore.

3 gillningar

Går han till LHC kommer jag glömma vem han är relativt omgående.

2 gillningar

Det grinar illa

Han lär ju inte offra en pungkula för att hålla oss kvar direkt.

1 gillning

Hörde att Växjö låg på hårt men LHC betalar nog mer och pengarna är nog det viktigaste.

Lakers håller sig oftast undan budgivningar.

Vilket är väldigt intressant i kontexten att Hv har SHL dyraste och (nästan) sämsta lag.

Låter som det inte blir nåt guld för LHC nästa säsong heller

Okej, det enda jag har hört är att i två podd avsnitt har Höken personligen tyckt att Shore skulle passa bra in i Lakers och deras sätt att spela. Mer än så har det inte varit, inget rykte har funnits, men det kanske jag har missat.

Funnits stort intresse från Växjö.

Shore har ju haft Östman tidigare och sen är ju också pengarna viktiga.

Växjö går sällan in i bugivningar och spenderar pengarna väl.

Tvärtom allt HV står för.

Asså. Jag är inte förvånad att Shore ryktas vara på väg bort. Klassisk legoknekt. Tycker han gör sig bra som andracenter men alldeles för loj och ojämn för att vara förstacenter.

Så är det en förlust? Nej. Vi kan som många ovan påpekat hitta något bättre om vi blir kvar (eller ja, tvek om Nubben kan det).

Hur som. Det ger mig ändå sura uppstötningar att ryktet om Shore kommer dagen innan matchen mot hans eventuellt nästa klubb. Att ryktet kommer bara några veckor innan kvalet.

Ser det dessvärre som en bekräftelse på det många av oss tycker oss se. Bryr sig ens spelarna i Nubbens gäng hur det går för HV?

8 gillningar

Legoknekt eller inte. Jag tycker det är synd om han lämnar. Shore är väl den enda spelare som gjort laget bättre. HV71 skulle haft fler spelare som honom som faktiskt är i nivå med SHL och inte en Allsvensk brunkare i mängden. Och det är väl inte konstigt att spelare söker sig från föreningen så som det sköts, helt normalt.

4 gillningar

Tror inte det är lätt att ersätta Shore. Har i alla fall svårt att se HV hitta någon med samma kapacitet till billigare peng. Vi har ju liksom inget annat att locka med.

Problemet är ju att vi har 0 centrar i nästa års trupp tillgängliga vid säsongsstart.
Borgström och Tikka gör sig bäst på kanten. OFM kommer ansluta sent (blir han trejdad är det möjligt att han inte ansluter alls).

Jag kommer sakna Shore, tycker han var en perfekt andracenter som kan kliva in i alla roller.

Jag skulle gärna behålla Shore som andracenter. Men nu när han verkar gå i säng med LHC. Ja, då får det va för min del. Finns fler fiskar i sjön.

5 gillningar

Problemet är ju inte fiskarna utan vem som fiskar. Där snackar vi inte metspö med krok och mask, här snackar vi nät och dynamit sen hovar vi om det som flyter upp.

3 gillningar

:rofl:

Okej då är jag med. Blir lite förvånad att Cluben va aktuell helt plötsligt.

Hur var han i kväll?
Höll vad jag lovade, såg inte matchen. :crazy_face:

Anonym

Helt ärligt så bryr jag mig inte. Låt han gå, så jävla bra är han inte. En tvättäkta legoknekt som spelar för pengar. Ses Shore :love_you_gesture:

2 gillningar