Vem spelar inte för pengar?
Att han ens funderar på Linköping får mig att inte vilja se honom mer i Hv!
Det finns inte på kartan att man går dit om man spelat i HV71 för respekt mot fansen.
Jag vill t ex aldrig mer se Fantenberg i Hv tröjan med tanke på hans historia. Väljer bort Hv för sin ”älskade” klubb Frölunda. Sen väljer han LHC för mig pengar. Hur pinsamt är det inte att ha en Frölunda tatuering och spelar i LHC.
Men för min del kan Shore lämna. Tycker inte han är så ledande som man hade hoppats. Men överlägsen i detta gäng som spelar nu.
Utan att förringa dina känslor och tyckanden men det känns lite som att hockey börjar växa ifrån de där med klubbkänsla. Man väljer den klubben som ger dig som individ bättre förutsättningar, boende utifrån familj eller rent av ny utmaning.
Jag själv har i nuläget svårt att tycka något dåligt om detta. Mina bekymmer ligger mer i vad HV befinner sig som förening. Vilket är ett kvitto på varför Shore sonderar marknaden. Kanske värderar jag annorlunda om HV kommer på fötter igen och blir en contender.
Fritt fram att tycka och tänka vad man vill. Vill ändå ge min syn i det hela.
Är väl inte ett dugg konstigt att Shore ser om sitt hus?
HV71 går ett ovisst kval till mötes och herrlaget och organisationen verkar vara i fritt fall.
Klart vilken spelare som helst i synnerhet en jänkare kanske väljer ett annat alternativ.
Jag har även svårt att se hur han ska börja kunna verkligen känna den här rivaliteten efter två halva säsonger i klubben.
Jag har oxå svårt att tycka illa om Shore baserat på ett eventuellt lhc-val. Det är inte så att vi har behandlat honom väl.
Vi dissade honom efter att han kommit in och räddat upp skeppet förra året, sen ångrar vi oss, men vi sätter honom i en sits där han är den enda som kan spela C. I ett uselt lag, som bara förlorar. Kent har säkert ljugit om att vi är “jättebra” denna säsong.
Sen åker han ju inte från staterna till europa för sin brinnande passion för polkagris och gräsklippare direkt… Spelare som Shore är alltid till salu för rätt pris, klart han är färgblind i SHL.
Vi kan aldrig döma importer för att de väljer att gå till annan klubb. De har noll historia i klubben och hjärta som vi fans har.
När fans och klubb visat lojalitet så brukar spelare betala tillbaka oavsett bakgrund. Men att komma in som något slags inhoppare två säsonger i rad och delta i en hönsgård är säkert inget som skapar lojalitet.
Inga problem med shore, faktiskt. hvssituation är ju hopplöst så inte märkligt att en amerikan ser sig om…
för den delen busade ju även Jämtin runt i lhc
och Arla…
Och Strandberg
OT men en som hann testa manga klubbar var ju Rhett
Daniel Grillfors, Daniel Rahimi, Andreas Andersson. Vill man vara nördig kan man även säga Craig Schira.
Och Sundh…
Vad säger Nick till JP tro?
Inte mer än det gamla vanliga.
Nu är det 100% Hv som gäller och framtiden tar vi sen typ
Ok
Amerikanerna brukar vara ganska mediatränade, det där är väl det enda rimliga han kan säga om det inte redan finns ett kontrakt med HV han kan peka på.
Shore skriver på för lhc
Vill inte hv ha honom?
Har vi nått bättre på g?
Vill han inte vänta längre för att säkra nästa år?
Vill han inte vara kvar?