Tråden om #75 Radan Lenc

Välkommen till HV71.
Låt klubban glöda och lös en mullet omgående.

Välkommen Radan.

Länk till HV71.se

Har en förkärlek till tjecker i HV.

Jan Hrdina, Jaroslav Balastik och Kamil Piros var i mina ögon spelare som färgade laget. De bidrog alla på sina sätt. Lite egna, lite dynamiska, lite oj, den såg man inte komma. Hoppas Lenc är näste tjeck att göra avtryck på mig.

Uttagen i Tjeckiens trupp till Karjala

Skicka gubbe på engelska-kurs, alternativt skit i engelskan å sätt han på SFI.
Kan vara bra att kunna kommunicera på något språk med övriga i laget.

“Intervju”

Det är ju väldigt individuellt hur lätt man har för språk, så det känns lite hårt att göra sig lustig över det. Han ser nästan plågad ut i intervjun. Hoppas hans spel får tala.

Tänker att man borde känna sig väldigt ensam/isolerad om man inte kan kommunicera hyffsat smidigt. Nubben får värva en tjeck till helt enkelt!

Ingenstans gjorde jag mig lustig över det, om du inte syftar till nyttjandet av citat-tecken kring intervju. Det är knappt en intervju. Och jag är seriös: skicka killen på kurs. Alla är inte språkfantaster, men utbildning hjälper. Kanske gör att killen mår mycket bättre, trivs bättre, får mer ut av sin vistelse. Han har två säsonger på sig. Självklart skall man inte tvinga någon, men om arbetsgivaren ger utrymme för detta, så kanske det landar väl och snabbar på acklimatiseringen?

Har bestämt mig för att Lenc kommer bli min favoritspelare. Oavsett leverans. Så. Nu vet ni det.

Lenc är bäst.

put your money where your mouth is: byt profilbild!

Fixar asap.

Två mål och ett ass mot Finland idag. Ta med målformen tillbaka til lHV också :slight_smile:

Missade det helt. Kul! Vi har ett par riktigt formstarka FWs nu. Kan komma att behövas…

Vilken vändning som spelare. Tyckte han var loj ett tag men efter tränarbytet har han varit offervillig och rivig. Riktigt bra spelare i en tredjekedja.

2 gillningar

Radan Lenc lyckades med konstycket att spela fler grundseriematcher (53 st) än det finns omgångar (52).

Med den bedriften toppar han SHL “games played” kategori. Imponerande.

8 gillningar

Haha vad roligt!
Sorry för lite OT nu:
Lite som eran kring när Karalahti blev klar för oss för antalet år sedan och det florerade memes på hela Twitter kring honom under hashtagen #Karalahtifacts. Lencs 53 matcher hade passat in här.

6 gillningar

Visst är Lenc och Herman väldigt lika till utseendet.

2 gillningar

Lenc till VM.

5 gillningar

Inte omöjligt att det blir en #förlängning med Radan i vinter? Fortsätter han såhär får han gärna vara kvar :smiley:

4 gillningar

Forwardsmässigt tycker jag nog att han är det största ! på försäsongen ( Nättinen snäppet efter ).
Han visar att han skött träningen bra och visar vilja på planen hela match efter match.
Håller han i detta tempot så ser jag gärna ett år till på han :smiley:

9 gillningar

Lenc ser kanske mest intressant ut i hela HV för min del. Undra hur han tränade under sommaren mm om de är ett gäng nere i Tjeckien som kör på. För han ser riktigt bra ut!

2 gillningar