Kaski, Alsing, Laleggia, Engsund, Day, Fransson och Hallquist. HV har knappast backbekymmer på pappret. Någon måste nog bort av dessa för att Viggo ska få speltid i HV, vilket är synd absolut.
Men om det är 100% spelskickliga 2-vägs vi vill ha, vilket jag gärna ser, så måste det vara Engsunds plats Viggo tar. Samtidigt var Engsund nyttig i kvalet med sin tyngd och defensiva fokus. Seppälä och Sjöholm ser jag inte i lagbygget.
Hur tänker ni kring Viggos chanser i HV och backbesättningen generellt för att lovande spelare ska få chansen?
Kaski har inte kontrakt nästa säsong så tror inte han spelar mer i HV-tröjan. Så här lovande har det inte sett ut på många år. Får se hur det blir med Viggo, tror tyvärr inte det är omöjligt att han byter lag till nästa säsong, trots kontrakt. Sjöholm som ej har kontrakt behöver nog ett miljöombyte, tror allsvenskan passar honom mer.
Jag tror på Alsing, La Leggia, Engsund, Day, Pilut, Fransson, Hallqvist och Gustavsson, ifall Engsund försvinner så måste en liknade stor defensiv back ansluta.
Det får ju framtiden utvisa, erfarenheten senaste säsongerna är ju att trupper behöver vara lite större än tidigare då skador och sjukdomar kommer relativt ofta. I en backsida med dessa åtta spelare så får nog nästan alla hyfsat med speltid.