Tråden om #78 Viggo Gustafsson

Tycker att han går före både Fransson och Sjöholm faktiskt.

Alsing-LaLeggia
Engsund-Hallquisth
Day-Seppelä
Viggo

Sjöholm och Fransson som extrabackar.

Så hade jag kört backarna. Bättre balans också, är för defensiv backsida nu med Landen, Sjöholm, Engsund och Seppelä.

Ingen aning var han spelar efter JVM. Nån som hört nåt?

1 gillning

Nu har vi svaret. Åter i vita gula blå!
https://www.instagram.com/p/DEkg3dFI2Y4/?igsh=ZmdhMm8wOTIzZDE2
Blir intressant!

3 gillningar

Innebär detta att Engsund får igenom sin drömflytt till Luleå?

1 gillning

Utan att säga för mycket så känner jag att de behöver röra på sig lite kring backsidan, den börjar bli något stor nu även om bredd är välkommen så…

Stämmer det att HV plockar hem Viggo från Timrå och sen sätter honom på läktaren? Eller varför spelar han inte?

Lånet har gått ut. Timrå ville förlänga, hv vill att han ska kampera för en backplats i hv istället

1 gillning

Okej. Tack för info. Ge honom chansen tycker jag. Spännande back.

Viggo spelar inte ikväll med J20. Tyder på att han lirar med A-laget imorgon.

4 gillningar

Tycker han skötte sig galant mot Växjö. Borde kunna ta en plats på 6 backar över tid

3 gillningar

Galant kanske är en överdrift. Väldigt onödig utvisning och en del slarv med puck. Men i sak håller jag med dig, tror han kan slå sig in i topp 6

Lånas ut till AIK.

Kollar AIK - Östersund. Viggo riktigt bra! Han lär spela SHL i höst. Frågan är bara i vilket lag.

Ingen Viggo i dagens match.

Skapligt fräckt mål av Viggo i avgörande game 7 mot Löven! Synd om han lämnar HV..

5 gillningar

Kaski, Alsing, Laleggia, Engsund, Day, Fransson och Hallquist. HV har knappast backbekymmer på pappret. Någon måste nog bort av dessa för att Viggo ska få speltid i HV, vilket är synd absolut.

Men om det är 100% spelskickliga 2-vägs vi vill ha, vilket jag gärna ser, så måste det vara Engsunds plats Viggo tar. Samtidigt var Engsund nyttig i kvalet med sin tyngd och defensiva fokus. Seppälä och Sjöholm ser jag inte i lagbygget.

Hur tänker ni kring Viggos chanser i HV och backbesättningen generellt för att lovande spelare ska få chansen?

Kaski har inte kontrakt nästa säsong så tror inte han spelar mer i HV-tröjan. Så här lovande har det inte sett ut på många år. Får se hur det blir med Viggo, tror tyvärr inte det är omöjligt att han byter lag till nästa säsong, trots kontrakt. Sjöholm som ej har kontrakt behöver nog ett miljöombyte, tror allsvenskan passar honom mer.

1 gillning

Jag tror på Alsing, La Leggia, Engsund, Day, Pilut, Fransson, Hallqvist och Gustavsson, ifall Engsund försvinner så måste en liknade stor defensiv back ansluta.

1 gillning

Får Viggo speltid i denna omgivning även om skadelistan är tom? Går han före Hallquist och Fransson för att ta en plats som 6:e back?

Det får ju framtiden utvisa, erfarenheten senaste säsongerna är ju att trupper behöver vara lite större än tidigare då skador och sjukdomar kommer relativt ofta. I en backsida med dessa åtta spelare så får nog nästan alla hyfsat med speltid.

1 gillning