Tråden om #80 Herman Liv

Mäktig hjälm med mycket känslor!

Vilken hyllning till sin far!

Står fast vid att man ska oavsett status på Gliffen, satsa på Herman. Slår detta väl ut vilket jag tror och hoppas. (Pga extrem stor talang)

Ja då har vi nog en ny guldmålvakt/ vinnarskalle med Hv hjärta.. En ny Liv helt enkelt!! Om några år.

Slår vad om att han är vår förstemålvakt före jul.

2 gillningar

Det beror väl på hur han utvecklas, bara för att hans pappa var bra betyder inte att han automatiskt kommer vara förstemålvakt. Jag tror att man kan använda de varannan match i början och se hur det utvecklar sig. Efter några omgångar får man se vilken av de som är bäst, vem det kommer vara har jag inte en aning om.

Sa jag det?

Nä, däremot att jag är övertygad om att han kommer vara vår förstemålvakt före jul..

Då jag sett noll minuter allsvensk hockey (förutom under HVs sejour) har jag väldigt dålig koll på Herman.
Menar inget illa, har full respekt för historien.
Men om han inte varit Stefans son, tror ni att vi ändå hade värvat honom?

Nej. Inte en chans. Örebro hade troligen varit mycket hetare på att behålla sin egenfostrade spelare med JVM-meriter.

1 gillning

Alright, men vad grundar du det på?

Du skrev att vi skulle få in en ny Liv vilket jag tolkade som att eftersom hans pappa var bra betyder det att han är bra, eller jag kanske läste det fel.

Nej, vi hade sannolikt gått all in på Gliffen och Annborn. Men ändrar du frågan till vem som har störst potential är svaret solklart Herman.

1 gillning

Tror Liv har en bra chans att ta förstaspaden trots att han värvades för utlån. Sandström är väldigt ojämn och har haft flera hårda år.

Ingen press men vår shl-existens hänger på ett genombrottsår av historiska mått.

Tror Herman tagit över förstaspaden lagom till jul.

2 gillningar

Jag hoppas verkligen de med. Att få se en Liv stå på huvudet i HG igen vore obetalbart :heart_eyes:

3 gillningar
11 gillningar

Så här ser en matchvinnare ut :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

33 gillningar

Ryser i hela kroppen..

6 gillningar