Tråden om #82 Santeri Hatakka

Förra året spelade han 60 matcher varav 12 i NHL.

2 gillningar

Tycker hans svar i JP ger en bra känsla.

Ja, vi vill ha spelare som vill komma någonstans i karriären. Om han kan ge HV två bra år och sen dra tillbaka till NHL så är det ok för mig.

4 gillningar

Väldigt spännande namn. Välkommen Santeri!

Under radarn, helt klart. Jag hoppas innerligt att det faller väl ut. Men avvaktar tills vi sett vad det ger.

Diggar hans namn jävligt mycket.

Blir nog bud på hans tröja när säsongen är över.

Tror han kommer spela med #2 eller #3.

Verkar tycka om låga nummer på sin tröja.

4 gillningar

Det blev #82

2 gillningar

Lättaste namnet att ge en egen ramsa so far iallafall… Hakuna Matata 100%.

Santeri Hatakka
En grabb som är bra
Santeri Hatakka
Gör att man blir glaaaad

Inga bekymmer
Äger isen vardag
Har en härlig stil
Tacklar Lodin så han blir senil

Santeri Hatakka

Eller nått… Hoppas han får en egen ramsa haha

22 gillningar

Gillar namnet, låter ur-finskt! Det här kommer bli bra :white_heart::blue_heart:

1 gillning

Tycker namnet låter som att det ingår i någon sorts samisk ritual… Och jag gillar’t!
Det låter ännu mer finskt om man betonar alla konsonanter och låter lite arg :smile:

1 gillning

Santeri är en variant av Aleksanteri (Alexander) som betyder “försvarare” och “man”

3 gillningar

Nu snackar vi värvning på de rätta premisserna!

2 gillningar

#82 alltså. Kevin Stenlunds gamla nuffra.

Låter som en manlig variant av namnet Sanni Hakala

4 gillningar

Passande namn på en hockeyback då :squinting_face_with_tongue:

För några sekunder när jag såg namnet första gången trodde jag att vi värvat en japan.

3 gillningar

Det vore grymt.

Det här låter som en jättechansning. Extra underligt när vi precis värvat en back från Allsvenskan. Med Hansson och Pilut vet man i alla fall vad man får.

1 gillning

De blev rena motsatsen mot din gissning :wink: 82 tog han nog för att de va nr han hade under tiden i NHL, kan ju hoppas han fyller ut de väl tills Stenlund återvänder i framtiden :slight_smile:

Hehe, ja fast ska man uttala det på korrekt finska så är det ett kort T och betoning på KK. Typ som om en tioåring som försöker säga Attackera men säger Attacka istället.