Tråden om #82 Santeri Hatakka

Status på Hatakka, är han långtidsskadad efter landslagsuppdrag? Killen hade ju en up kurva innan dess och synd om återkomsten dröjer…

1 gillning

Uttagen i landslaget igen. Dags att tacka nej om du haft överbelastningsskada.

1 gillning

Åldrades väl :rofl:

1 gillning

Hahaha. Hatakka har ju dock spelat upp sig efter en trög start :rofl: :rofl: :rofl: iofs.

2 gillningar

Man tror inte det är sant! Vi har en spelare i landslag. Går ut skadad efter 4 minuter mot Sverige!! Såg inte bra ut. Axel?

Det tar aldrig slut…

2 gillningar

Hatakka borta minst en månad efter den där smällen. Det såg verkligen inte bra ut. Kan ha varit en skärskada.

Lite därför jag känner att man borde starta namninsamling för att stoppa dessa menlösa landslagsuppehåll

2 gillningar

helt sjukt vilken otur vi har nu alltså…

1 gillning

Såg inte alls farligt ut vad jag kunde se…

Den initiala smällen såg inte extrem ut, men när han gick mot spelargången vart han väl stödd av två personer om jag minns rätt ? Det såg illa ut (om jag nu såg rätt)

1 gillning

Men vad i helvete är det som händer?

Vad fan består våra hockeyspelare av? Skadebenägna jävla porslinsdockor.. Eller en jäkla otur. Fan.

1 gillning

Hmm… Hur var det med mina trötta takes? Förövrigt baserade på att jag följer NHL och AHL inte eliteprospects.

Ännu en risk med hög sannolikhet har inträffat. Precis som risken med centersidan och risken med att satsa på en historiskt usel coach.

Det här är ännu en fjäder i hatten för bluffen Björn. Spelare som haft problem med mängder av skador plockas in och går sönder när han börjar hitta formen. Svintrist för Hatakka som säkert haft en bra karriär om han bara kunde hålla dig hel. Hoppas för hans skull att det spg värre ut än det var.

Logiken med att AP skulle ha prestationsbaserat kontrakt blir bara tunnare.

HELVETE

Allt som har med HV71 går sönder!

Som ni andra säger: kan vi bara sluta med dessa landslagsuppehåll? Vad ger det ens? Någon ranking? Spelar ju ingen roll heller, OS är nästa stora grej och INGEN av de uttagna i dessa skit-turneringar kommer att vara med.

Finns ingen typ: “för att de ska spela ihop sig inför kommande turneringar”-anledning.

Anstränger bara spelarna och ökar skaderisken samt att ingen alls bryr sig om '“swiss hockey games”

3 gillningar

Blir mer o mer övertygad om att vi åker ut i år igen.

1 gillning

Jag citerar mig själv. Spelarna har ett ansvar mot sin arbetsgivare kan jag tycka. Men vi får det vi förtjänar, bara spelare som ser sitt eget bästa.