Tråden om #9 Didrik Strömberg

Välkommen Didrik! :slight_smile:
hv71.se/artikel/2jw1ajg27-3 … ack-i-hv71

Snyggt jobbat Hult och Davidsson! Vi var nog inte ensamma om att vilja ha hans autograf.

Årets viktigaste nyförvärv

Av det jag sett av honom i Timrå så är det en grym värvning.
Hoppas på att han tar några kliv till när han kommer till Hv!
Härligt och välkommen till HV71!

En fantastisk värvning. Didrik kommer att bli en av våra bästa backar nästa säsong.

Välkommen!
Spännande,vår nästa Borgman?

Förstår inte nu, var det inte en offensiv back av högsta SHL/Europa-klass vi sökte?
Kan Didrik panga in några missiler från blålinjen?
Jag hoppas då det…

Didrik är inte här för att panga från blå.

Följer Allsvenskan sporadiskt, mest nyheter som Swehockeys matchanalys.
Däremot har jag sett samtliga kvalmatcher med huvudfokus Karlskrona-Timrå.
Rätt lag vann, tack! Gillar Timrås satsning, med minimal budget som satsar på unga talanger.

Det jag har sett från Didrik Strömberg lovar mycket gott. Bra spelförståelse, bra på rören, bra kanon och syns tydligt
vid försvar - lyfts bestämt bort, framförallt framför vårat mål.
Minus kan vara lite kladd med puck och passningar. Min tolkning.

Mycket bra nyförvärv och som någon nämnde, en ny Borgman.

Mycket bra värvning! Jag har bara sett honom en match men gillade vad jag såg; rejäl, bra på skridskorna och snabba uppspel. Inte flashig men känns grymt stabil. Och så lite EP-scouting: riktigt bra +/-, assisterande kapten, bra ålder och bra poängsnitt i playoff.

Bra jobb av Johan och Johan!

Strömberg har gjort det bra hittills. Jag fullständigt älskar när han tar några snabba skär, satsar på kropp och motståndaren blir liggande i en hög. Just den snabbheten för att kunna “springa in” en hård tackling påminner mycket om Borgman. Han får gärna göra det oftare än 2-3 gånger per match.

Kung i egen zon! Gigant!

hv71.se/article/0e9zak39z-3 … -stromberg

Riktigt fint med 3 nya år! Välförtjänt!

Mycket bra förlängning! Didrik är precis så bra att han inte kommer försvinna till NHL eller KHL men ändå vara en av toppen i SHL. Han och Williamsson kommer vara viktiga defensiva pjäser för oss.

Det är sånna här killar man kan bygga en lagstomme med.

Riktigt bra förlängning! Kul att han vill vara kvar oxå :slight_smile:

Wohooo vår nässta A kapten

Klagat på tidigare förlängningar och kontrakt. Men oj, den här känns ju så given.

Tre år!

Snyggt, Hult!

En av favoriterna på senare år! Spelar tufft, uppoffrande och tar en rent allmänt otacksam roll. Riktigt bra förlängning!

Inom 3 år kommer vi se Didrik i Landslaget belive me.

Tror nu man kommer jobba på hans offensiva sida, han har en viss offensiv uppsida som jag tror man kan få fram framöver.
Sen kommer han aldrig bli en offensiv stjärna, inte den typen av back.

Ja, det här var en av de bättre förlängningarna. Lik Berglund som gör grovjobbet i defensiven varje match, Strömberg är säkert något billigare.