Tråden om #9 Hugo Pettersson

Snyggt 1-1 mål mot Nybro !

1 gillning

Nytt mål för Hugo ikväll! 3 mål och 2 ass på 5 matcher! Riktigt kul för honom! :grin:

4 gillningar

Japp, tröstmål borta mot tigrarna, 6 mot 5.
In i slottet, skott, repeat… Han har förstått;-)

Det är min fulla övertygelse att en spelare som snittar en poäng per match de senaste fem omgångarna i allsvenskan gör större skillnad för HV än spelare som Lindbäck, Tikka, Tedenby och OSL.

Ta. Hem. Hugo. Nu!

6 gillningar

Ja, men då ska in inte lira vinge med Måns eller Tikka.
Targetman i PP och lina 2 el 3.

1 gillning

Finns det någon sämre än Tommy Tikka

Konstigt att han inte får chansen i JVM, gjorde väl en riktigt bra förturnering sist ungdomarna va iväg nu under hösten samt gått starkt i HA?

1 gillning

7 poäng på 7 matcher i Kalmar. Grym. Dags å kalla hem när träff drar till jvm?

2 gillningar

Märkligt att Hugo inte får chansen i JVM, man väljer istället en spelare som Dennis Altörn som snittar ynka 7min istid i Leksand, som aldrig varit med i landslaget innan på nån nivå…

Bra för HV dock som kan kalla hem honom.

4 gillningar

Återkallas från Kalmar . Spelar mot frölunda

3 gillningar

Först och främst året ut. Bra lösning för att täcka upp för JVM

2 gillningar

Skulle precis posta den här, haha :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

3 gillningar

Fattar över JVM men vad händer när Reber, Träff, WIN och Hansson kommer tillbaka?

Verkar gå tillbaka till Kalmar efter årsskiftet

I en drömvärld spelar han till sig en plats, och petar bort någon från den ofantastiska fyran :smiley:

2 gillningar

Juste “resten av året” innebär ju inte så länge till haha. Ibland glömmer man att det nya året är typ två veckor bort

4 gillningar

Jag gjorde det definitivt först :rofl:.

Fortsätter man behålla honom tros eller blir matchen ikväll sista och han går tillbaka till HA igen?

Räknar med Hugo i HA snart igen. Tycker han har lite svårt att färga i SHL hittills, inte tillräckligt spetsig framåt och ganska svag i egen zon. En bit från topp 12 i min bok och verkar ha en bra roll i Kalmar, så utvecklas bättre där.