Tråden om #9 Hugo Pettersson

Hugo återvänder Kalmar på lån och gäller tills vidare, med möjlighet att plocka tillbaka vid behov

1 gillning

Nätat ikväll mot BIK!

2 gillningar

Jag tycker också han ska få fortsätta spela i Kalmar.
Ser ingen uppsida för nån part i att han spelar i HV för tillfället.

Om nu Liljander värnar om “egna” produkter i förlängningen, bör han väl låta HP få SPELA mer och klocka istid i HA istället för att få ett fåtal minuter i SHL?

1 gillning

Två mål just nu mot Björklöven

8 gillningar

Hugo med två mål i förra matchen och ikväll 2 assist. Varför slänger man inte in han i första kedjan tillsammans med Luoto och Borgström nu när han är så het :fire:

5 gillningar

Så han svalnar menar du?

Han tjänar inte tillräckligt för att få spela. Man kan ju inte peta en spelare som tjänar 300K!
Är ju så de måste tänka! Ser inget annat!

1 gillning
8 gillningar

Måste vara frustrerande… Fram och tillbaka som en pingisboll mellan SHL och HA… Haha

1 gillning

Otur med “självmålet” han läser situationen bra och är nära en hjälteinsats. Shit happens.

9 gillningar

Ja det där är inget självmål alls. Om inte han försökt hade den ju gått rakt in bara.

1 gillning
  • Hur många poäng gör Hugo Pettersson 25/26
  • 0-15
  • 15-30
  • 30-45
  • 45+
0 röster

Jag tror Hugo kan bli en riktigt bra forward i Hv framöver, skulle inte bli förvånad om han tar plats i en andra- tredjekedja redan i år.

1 gillning

Det skulle förvåna mig ordentligt

4 gillningar

Enig.
Får han chansen att lira med lite bättre folk än ifjol så tror jag han tar den.
Men tveksamt om han får det…

Det positiva med Hugo är att han kan göra ett bra jobb i en fjärde kedja men han har även offensiva egenskaper, framförallt skottet, som gör att han kan göra inhopp högre upp och göra det bra. Det såg vi redan förra säsongen. Många juniorer försvinner ofta/har svårt att komma till lägen när de kommer upp på seniornivå men Hugo tycker jag har skickligheten att “bryta igenom”. Sen tror jag inte han kommer lira i någon toppkedja i år, mer än enstaka inhopp, men han lär inte skämma bort sig i en tredje eller fjärde kedja.

3 gillningar