Tråden om: #92 Teemu Laine

JP-sportens Göran Bäckström analyserar Hv71:s värvning av Teemu Laine.
jonkopingsposten.se/artikel/ … nonforvarv

Laine talar ut om HV-comebacken och gjorde sitt första ispass i KA.
jonkopingsposten.se/artikel/ … comebacken

Intervju med Teemu av HVTV:

hv71.se/artikel/57337/

Har inte hunnit kommentera detta.

Men jäklar alltså, vilken fantastisk nyhet att han kommer till HV!
Med redan två andra “vindsnabba” spelare i laget, Tedenby och Fiala, så kommer nu dessutom en tredje in. Lyrisk!
Det kommer att gå undan garanterat, stackars motståndarna. :wink:

Frågan är ju dock på vems bekostnad det sker.
Bengtsson, Andersson, Strandberg är väl dom som ligger närmast just nu såhär kort in på säsongen till istid och förtroende.
Sen kan det va helt enkelt så att Fiala får en plats i Preds, håller tummarna dock för att han kommer tillbaka…

En annan fråga är om när HV71 är skadefritt (utopiskt, men ändå), då måste nån av de “bättre” spelarna spela i 4:e kedjan.
Melin, Carlsson, Ridderwall…!?
Den frågan skulle iaf inte jag vilja ta i om jag var AJ.

Välkommen hem Teemu!

Kan egentligen bara se 1 utav dessa spelare lira i fjärde. Nämligen Melin då jag inte tycker han har skridskoåkningen som krävs för nån annan line. Då de är rätt hyfsade skridskoåkare i dom andra.Men köper han de? O va gör vi om Fiala kommer hem? Just nu finns de ingen plats för Fiala.
Tycker inte man ska bryta kedjan med Carlsson - Nilson - Jämtin
då den fungerat perfekt.

Nä värvningen av Laine kan få konsekvenser.

Jag är säker på att Hult/Davidsson är medvetna om problemet. Jag tror dom räknade med att Teemu skulle spela i KHL i år men när han sa att han vill spela i HV så kände man att det var nu eller aldrig. Hade dom sagt att laget var fullt nu så hade det varit svårt att få hit honom igen senare. Det här är bara spekulationer från min sida btw.

Jag tror Andersson eller Bengtsson ligger närmst till för en utlåning. Dom måste få speltid och det kommer dom inte båda få som det ser ut just nu. Speciellt inte om Fiala kommer tillbaks

Om man vänder på det. Teemu Laine bestämmer sig för att komma tillbaka och HV71 nobbar han för att det inte finns plats och han går till Skellefteå, det hade ju inte vart så kul direkt :slight_smile:

Tror också dom vet om att vi egentligen har forwads så det räcker men när en sån möjlighet kommer tackar man inte nej.
Kan tänka mig att dom räknar hem en och annan extra säsongsbiljett och chansen till att vi kommer längre i slutspelet ökar vilket i sin tur gör att man kan räkna hem en del av de extra utgifterna där.

Enligt obekräftade källor så erbjöd SAIK mer pengar, men Laine ville - som han tidigare sagt - enbart spela i HV om han skulle spela i Sverige.

Äntligen en sådan spelare, de verkar bli färre och färre.
Då vet man nästan också att han kommer visa en jäkla vilja och kämpa för HV, gött!

Hans tjej är väl från jkpg? Kanske oxå
därför?

Jäklar vad det värmer när man få höra nåt sånt. Sen beror det troligtvis väldigt mycket på att han redan har familjen och allt i Jönköping vilket väger en hel del. Men det är ju inte så långt att flytta i Sverige än att hoppa runt i Europa så. Men riktigt skönt att han valde HV71 framför andra alternativ det glädjer mycket. Sen är det givetvis fansen som påverkade hans beslut att komma hit också :smiley: hehe

Ja, absolut. Och han ser Jönköping som sin hemstad numer. Har ju även hus här.

Tråkigt att inte se Laine ge gjärnet. Igår hängde han med huvudet redan från start och gled in i vid byten.

Håller med. Igår såg han riktigt loj ut. Helt ointresserad.
Jag förstår om spelet inte riktigt sitter ännu (missade ett antal skott, grovt) men inställningen och viljan förväntar jag mig vara närvarande, likt i hans debut. En tackling på 21:22 minuter känns lite väl lite för en spelare som Teemu.

Kan bara stämma in i klagokören. Riktigt oroväckande när vinnarskallar som han och Jämtin inte visar några känslor överhuvudtaget. Igår fanns inte en tillstymmelse till bra inställning hos någon. Håglöst, lojt och ointresserat från samtliga i laget.

Bättre idag.

Ja idag var han klart bättre med i matchen, ge honom tid.

Bättre match idag men tajmingen och skridskoåkning är inte 100% än, skulle tro att han kommer igång när han fått minst 8-10 matcher i benen.

Man ska ha höga förväntningar på Laine - men som många av er är inne på så måste man ha lite tålamod och låta honom “komma ifatt”. Att inte ha nån riktig försäsong gör nog rätt mycket när det gäller formen. Men det är givetvis fortfarande en riktigt bra värvning som kommer att betyda mycket för hv i vinter.

Huvudsaken han ger allt. Resten kommer med tiden.

Nån som vet/såg nåt om vad som hände med Laine?