Tråden om: #92 Teemu Laine

Verkade vara nått allvarligt då Andreas sa till Cmore “Jag hoppas det inte är så allvarligt som jag tror att det är”

Verkar dock inte som att det var så allvarligt trots allt. Skönt!

“Det var en överkroppsgrej, men det ska inte vara någon större fara och vi är hoppfulla om att han ska vara med på lördag. Att han fick bryta matchen gjorde att vi fick göra rockader och vi tappade en spelare som hade varit bra i första perioden, säger Johansson.”…till Jnytt.

Hjärnskakning på Laine:
jnytt.se/laine-skadad-missar-veckans-matcher

Tråkigt att Laine ballar ur som han gör. Han vet mycket väl konsekvensen av sitt handlande men väljer ändå att låta känslorna svalla över…

Nu kommer vi förmodligen att få en av våra just nu bästa spelare avstängd.

Med det sagt,så är situationen innan ett skämt. Solklar utvisning alternativt straff…

Jo, det är ju lite onödigt med tanke på att vi hade 3-1 med 2 minuter kvar. Men på något sätt tycker jag ändå att det var rätt av Laine (kanske förutom svordomarna då). Någon måste fan stå upp och visa att den jävla nivån domarna haft under detta året inte är acceptabelt. Att Laine visar känslor match efter match visar också att han bryr sig, det är otroligt viktigt!

Har inte sett något att han ska ha blivit anmäld, så han använde nog inte ordet “dö” (med diverse böjningar) i kombination med något iallafall.
Jag anser inte han ska bli avstängd, men allt beror på exakt vad han sa. Blir han anmäld antar jag att man kommer få reda på det då det borde stå i anmälan.

Laine blir väl automatikst avstängd nästa match pga av matchstraffet ? löjligt om han får nåt mer straff utöver det.

Han fick GM vilket betyder att det bara är för matchen, har inte sett att det ändrats till MP i efterhand vilket borde betyda att han är med nästa match.

Han får ett yxhugg rakt över handleden, sånt som kan skada en spelare ordentligt - typ benbrott - så jag förstår om han i det ögonblicket reagerade precis som han gjorde. Och nej, det kommer inte bli nån avstängning - och som AJ säger:
“Jag har dock hellre heta killar än kalla killar i laget.”

I och med hur domarnivån skiftat de senaste omgångarna jämfört med de tidiga omgångarna kan jag förstå Laines frustration. Det hakas, det hängs, det slås, och som en spelare med en oerhörd speed blir det värre, då spelare gör allt i sin makt för att stoppa honom. Kolla gärna på Laine en hel match och se att de är på honom väldigt mycket med klubbor här och där. Jag hade också blivit galen i den situationen, solklar straff alternativt en 5:a för yxhugget över armarna. Farligt så det skriker om det.

Intervju med Teemu Laine - hemma hos reportage.
Eliten bor självklart i Trånghalla :sunglasses:
jnytt.se/jnytttv-jnytt-gor-j … -hos-laine

Vad har hänt med vår kära Teemu?
Tycker han mest åker omkring och är arg och frustrerad och tar dumma utvisningar.
Man sitter här utan info om hur han själv känner eller tycker, och hoppas om det är något personligt som ligger bakom allt att han får hjälp att komma ut ur det.
Denna säsongen måste vara en av dom sämre i hans karriär, och han har underpresterat ganska mycket, även när laget har gått bra så har det inte riktigt funkat för honom.
Hoppas verkligen att han hittar tillbaka till sitt rätt jag, för då är han en spelare som verkligen kan göra skillnad!

Som du skriver i de första raderna har det ju tyvärr sett ut hela säsongen, bortsett från första matchen. Jag ser ingen anledning för HV att ens vilja försöka få till en förlängning av Laines kontrakt. Hela hans prestation har varit en grym besvikelse hela säsongen.

kan hålla med om att Laine inte är så bra som vi minns honom när han stack, han har inte länge den där speeden som han hade då och på den tiden 2010 så kunde han ju åka förbi vem som helst baklänges…

Dock så vill jag säga att de sista 5 matcherna tycker jag han presterat på en bra nivå och även ett par mål och stolpträffar har ju kommit.

Poängmässigt är han ju inte långt efter sina tidigare säsonger i HV. Han har bidragit med 23 poäng än så länge och har fjärdeplatsen i den interna poängligan - de tre tidigare säsongerna i klubben gjorde han 29, 29 respektive 30 poäng.

Ändå tycker jag (i likhet med många andra) att han har varit ganska anonym och inte levt upp till förväntningarna. Tycker inte att han spelar med samma fart och intensitet längre, men håller med om att han har sett piggare ut på slutet.

Laine växlar upp lagom till slutspelet. Vinnarskalle ut i fingerspetsarna!

Tror ni han drar te KHL nästa säsong elr tror ni han stannar? Jag tror de inte är omöjligt att han stannar pga han har nog inte rosat KHL marknaden denna säsong trots han börjat komma igång nu de senaste matcherna. Men vill HV ha kvar honom?

Jag tror inte han får kontrakt där borta, Rajala är ju betydligt hetare och han fick inte nytt kontrakt av nån annan klubb då de behövde göra sig av med honom där.

Menjag tycker absolut man ska förlänga med Laine om han inte är för dyr, han är ju bra men vi hade ju en bild av att han var BLÄNDANDE bra som innan men det hade vi även av Tedenby. Det där är intressant man får inte glömma att de är som bäst då de drar och när de kommer hem så är de ju oftast på dekis, varför skulle de annars komma hem…Samma sak kan kanske gälla med Törnberg…vi minns honom som superbra men glöm då inte bort att han spelade med Hv.s bästa spelare genom tiderna i mina ögon(kapten) och även i den bästa 5an genom tiderna enligt AB och det hjälpte nog till även om han var 20% av den femman.

En bedrövlig säsong sett till förväntningar. Kommer ut första matchen och bara dundrar in tackling efter tackling.

Men vad hände efter det?

Det finns ett intresse om en förlängning. Dock känns der inte som om det HV erbjuder matchar Laines krav och att han därmed kommer att söka sig vidare.

Vad tror ni?

Kan det vara så att Laine inte har några högre krav ekonomiskt och blir då ‘‘ersättare’’ åt Jämtin denna gången också typ ? :stuck_out_tongue: