Tråden om: #92 Teemu Laine

Vore ju konstigt att gå till KHL då. Om han inte har så höga krav kunde han ju lika gärna spelat flera år i HV med en bra lön, som att spela i KHL och sen en låg lön i HV. Inte minst för familjens skull.

Tror inte HD är speciellt sugna på att spendera +150k på en spelare oavsett vem det är som gör en sådan bedrövlig säsong.

Samtidigt som jag tror att Laine fortfarande värderar sig själv ganska högt.

Om han nu inte accepterar en betydligt mer tillbakadragen roll så ser jag ingen anledning till att förlänga.

Bara spekulationer från min sida. HD kanske fortfarande ser honom som en stjärna! Vad vet jag…

Hoppas hoppas att Laine stannar i HV nästa säsong också, tror han varit väldigt frustrerad över situationen med A.J och är övertygad om att han med rätt tränare skulle bli en helt annan spelare än det vi sett gångna säsongen.

Jo , vi kan bara hoppas att Laine är en bättre spelare än han visade innevarande säsong för där var han inte bra ! Vid byten tex. så gled han in och det är FÖRBJUDET i dagens snabba hockey ! Sen var hans puckbehandling helt kass , skridskoåkningen likaså så han måste visa mera go om han ska kontrakteras !

Att ens fundera på att förlänga med Laine är för mig en gåta?
Han var direkt oduglig säsongen som var, och att han platsat KHL är väldigt konstigt.
" men han kanske blir bättre med en ny tränare". Ledsen men tror inte de!
Hur är de med att spela för fansen?
Eller spela för klubbmärket?

Nä förlänger man med Laine så blir jag riktigt besviken…
Han får gärna spela nån annanstans.

jp.se/article/laine-star-uta … el-i-hv71/

Tar helst Laine mot Ridderwall än att chansa med någon ny spelare. Tror Laine skulle ha mycket bättre förutsättningar den här säsongen att prestera på den nivå han kan. Hoppas han stannar.

Thörnberg - Christensen - Laine - skulle det kunna vara vår nästa superkedja?

För mig givet att man ska försöka behålla Laine!

Visst hans fjolår var inget vidare men jag är övertygad om att han skulle hitta tillbaka till gamla Laine om han blir kvar!
Med ny tränare o allt!

Thörnberg-Christensen-Laine som någon sa…inte helt fel???

nån som hört nåt, vi vet ju inget om Laine ännu

Han har med största säkerhet ett erbjudande från HV att ta ställning till men han väntar på erbjudanden från KHL, så det kan dröja innan vi vet något där.

hv71.se/artikel/67633/

laine förlänger

Underbart! En spelare med stort HV-hjärta som kommer bli riktigt viktig i vinter.
Hans föregående säsong var väl kanske inte hans bästa karriären, även om han gjorde 27 poäng, men jag är övertygad om att den kommande kommer vara desto bättre. Möjligt att det skar sig lite med Andreas Johansson. Teemu är ju inte känd för att vara tyst :wink:
En kedja med Thörna/Christensen/Laine hade ju inte varit helt fel :stuck_out_tongue:

Bra förlängning om man får ut potentialen, men förra säsongen rosade han knappast marknaden (vilket kanske är en anledning till att det inte verkar ha kommit några bra förslag från KHL). Går han ner i lön eller vad är det som motiverar förlängningen?

Jag kan ju inte släppa att det känns som att sportchefsjobbet i HV verkar väldigt enkelt…

nu med lite försäsong i klubben o en roll från början tror jag på en mer aktiv Laine.

Gött, glad att han stannar 2 år till :sunglasses:

Fan vad härligt att vi får se Laine i HV-tröjan ytterligare två år! :slight_smile:

Stämmer att det var meningsskiljaktigheter dom emellan och vart rejält högförda diskussioner.

Mycket bra med en förlängning och 2 år dessutom. Stor tumme upp till båda sportcheferna.
Tror med rätt omgivning så får vi en nytänd Teemu Laine - grundarg och revanschsugen.

Ja man får ju verkligen anta att sportcheferna vet något som vi andra inte vet, för en förlängning baserat på förra säsongens prestationer känns helt obegriplig.

Men men, nog med gnäll från mig, nu är det klart och som jag skrev från början, helt klart grym potential, visa det på isen nu Teemu och täpp till truten på oss som är tveksamma!

Jag är glad över detta besked även om Laine inte var lika bra som när han lämnade så tycker jag att han är en stor tillgång för klubben och med rätt tränare och omgivning så tror jag han kan uppnå nästan samma nivå som innan men han måste jobba lite på fyskiken så han får upp farten i benen igen för då blir han farlig.

Bra värvning. Både Laine och Tedenby begränsades av att de fick spela med Carlsson som center förra säsongen. Jag tror Laine skulle fungera bra med Abbott. Och vore kul att se dem tillsammans i slutspel. Riktiga vinnarskallar båda två.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 1336620.ab

Då kan vi räkna med 1-2 matchers avstägning, om nu inte Maine lyckas med en riktigt bra förklaring och ursäkt…

Inte första gången han visar sitt missnöje mot domarna men att uppföra sig som han gjorde i en träningsmatch är fan inte OK!! Domaren kan ha fel men han måste uppföra sig som ett proffs. Pinsamt.