Tråden om #94 Ryan Stoa

Ang. Inlägg ovan.

Och den spaningen är kanske precis just anledningen till att Örebro inte valde att förlänga? Stoa var inget annat än tredjelänken i den framgångsrika kedjan (lite likt Sandin) och man ansåg därför att man kunde få in något bättre.

Dessvärre värvade Hult Stoa för att ersätta Lias, en spelare som helt klart skulle vara motorn i laget som siktade mot guld. Stoa är ingen motor. Tvärtom.

Och varför nu Stoa till sist hamnade i HV. Ja, ska man tro de uppgifter som kommit fram den senaste tiden på forumet så är det väl helt enkelt så att de andra sportcheferna var medvetna om Stoas roll i Örebro, men framför allt om statusen på hans fysik.

Men Hult verkar ha scoutat på elite prospects och nöjt sig med det.

Resultatet. En av HV:s största fiaskovärvningar i historien. Som jag ser det bidrar inte Stoa med någonting, och ser ingen anledning till att han ska gå före centrar som Holmström, Wennlund och C.Sandberg.

Ergo. Gör om gör rätt. Våga ta på dig ännu en skuld, Hult, och bryt kontraktet.

Han och Timo Vertala drar jämnt skägg rätt bra där :laughing: Räknar ej med Bryan McCabe då lockout säsongen va speciell…

Nämn inte lockoutsäsongen… får fortfarande ångest av den när Färjestad tar in Chara och Gaborik medans HV när det börjar gå dåligt värvar Miika Niskanen… För att sedan fixa målvaktsproblemet med en skadad Vesa Toskala. Blev väldigt OT detta men jag måste fan skriva av mig så fort någon nämner det där känner jag…

Ja hur fan kunde Bryan McCabe endast göra 1 poäng på 10 matcher och ha -12 i plus/minus?
Hur fan gick det till? Får ju Emil Johansson att framstå som en lysande stjärna.

Vad har detta med Stoa att göra om jag får lov att fråga??

Det här börjar bli pinsamt. Och nu menar jag hela situationen kring Stoa.

Bänkades han idag eller? Vår tilltänkta förstacenter och ersättare till Lias Andersson (som för några dagar sedan målade i NHL).

Jag är helt objektiv, toknyanserad när jag säger att vi skulle kunna slänga in en div. 2-spelare på Stoas plats. Just nu ser Stoa ut som en avdankad hockeyspelare som fått för sig att det vore lite kul att göra comeback - efter 7 år.

Ska HV fixa nytt kontrakt, eller ännu värre ställas i ett ovisst kval kan vi inte ha Stoa på isen.

Gör om gör rätt. Erkänn för en gångs skull dina misstag Hult, och bryt kontraktet.

Positivt ändå att Lillis bänkar de som är värda att bänkas. Stoa bör flyttas till kategorin f.d. HV-spelare. Och det omedelbart.

Om det tog så lång tid att kicka Rahm, vad är då oddset att Hult lärt sig ngt av den läxan, gissar på 0,01 %.

Han var så dålig att jag inte kunde annat än skratta rakt ut. Sättet som han bara gav bort pucken, helt menlöst. Sätter sig ner i anfallszon, helt oprovocerad. Jag fattar inte. Man kan inte gå från att vara en hyffsad poängmakare i SHL, tappa formen, och sedan oxå tappa allt hockeykunnande? Det går ju inte.

Ska nu sportcheferna Hult och Davidsson ha, åtminstone lite, trovärdighet kvar, måste de ju bryta med Stoa direkt. Jag har inte åkt skridskor sen barnen var små, men jag hade fan gjort det bättre än Stoa. Kanske lite överdrivet, men fan va kusligt dålig karln är.

Man lånar ut en framtidsman och talang för Ryan Stoa som mer påminner om Sid i Ice Age än en hockeyspelare!
Fattar ingenting!

[url]https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/modo-vill-ta-over-floppens-kontrakt/[/url]

Såg det här nyss.

Klar för Djurgården enligt Hockeynews.se

Ytterligare en tråd det är skönt att stänga.

Dock gissar jag att detta namn kommer få anti-legendstatus.