Tråden om #94 Ryan Stoa

Välkommen Ryan!

hv71.se/article/llbfaki7o-3 … arker-hv71

Welcome Ryan. I really hope you will be the catcher in the rye that we all need and hope fore you to be!

Blir Ryan Stoa den som leder laget istället för den som är tänkt att göra det, men just nu inte gör det, dvs Lias? Viktig rekrytering att göra när det saknas tyngd i anfallet. Lias ersätts av Stoa och Sandin av Olausson(?), det funkar för mig. Fröberg käkar istid, men tredje och fjärdecenter är osäkra kort. Kanske en till center in?

Hur är Stoa på skridskorna? 193 cm och 102 kg tung knappast snabb? Passar han in i HVS sätt o spela?
eller är han värvad pga sina 19 mål ifjol?

Såhär skrev en på Örebro förum:

: Mr Red and White
Sänt: 2020-12-01 19:04:30
Penny Bridge skrev följande:

Dom kan ta han. Vill man spela med fart som vi vill så passar han inte i spelidén . Förra året var hans spel ganska ojämnt. Han var briljant i var 7:e match typ och satte 3 baljor och så fortsatte det hela sessen. Men jag gillade hans lugn och personlighet

Jag tror nog Stoa är en ersättare till Sandin och inte Lias. Han verkar inte vara här för att leda utan mer ta hand om den produktion som Sandin var tänkt att bidra med, ser det ut som.

Om att leda laget:

Låter ju helt OK, med tanke på att vi idag inte hotar framför motståndarmålet.

Ska han in i ledet som alla andra så ska vi nog inte ropa hej.
Vi har kvalité men det hjälper inte när vi inte får ut det genom den otroligt dåliga spelidén vi bedriver i Hv71!
Spelare som hade dominerat SHL normalt sett får det till att se ut som medelmåttor.

Vet inte hur genomtänkt den här värvningen var.

Ryan Stoa var totalt iskall när han kom och fick sämsta tänkbara start. Minus 3 på de två första matcherna.

Ser ju inte jättevass ut nu efter tre matcher. Visst. Han har inte spelat på länge, men vad förväntar sig egentligen HV? Att han ska vara som bäst om femton omgångar då mindre än en femtedel av serien återstår?

Ett annat frågetecken kan man sätta kring hans istid. Drygt 14 i hans första, drygt 7 i hans andra, drygt 13 nu mot Oskarshamn. Lägg till att han idag placerades bredvid en underpresterande Fredrik Forsberg och en Törngren som inte direkt är känd för att leverera match efter match. Jämför med Örebro där han låg på drygt 17 min. Klockade ibland på över 20.

Som sagt. Svårt att se vad HV vill med Stoa just nu. Med tanke på läget skulle jag säga att det inte finns tid för att spela igång honom. Visst, han ser inte bra ut hittils. Men vill man nyttja honom maximalt måste man börja göra det omgående och ge honom det förtroende han fick i Örebro. Känns ju inte heller som att det kan bli så mycket värre, dels med tanke på vad Stoa hittills levererat, dels med tanke på hur usla HV är, dels med tanke på att man just nu ger över 20 minuter istid till en iskall Linus Fröberg…

Hur tänkte man och hur gick det till när denna spelaren värvades?

Med tanke på att han är lika långt ifrån matchform som jag är så kommer han att vara nedbruten och lika tyngd av hur uselt laget presterar innan han når matchform, om han ens någonsin gör det…

Inne på typ hälften av baklängesmålen sen han anslöt.

En riktig toppvärvning av stekhete Hult…,

Hult läste väl hans stat från föregående säsong eller nåt…19 mål. Speeeeeetttttzzzzzz

Helt iskall och obegriplig värvning. Knappt varit på is på 9 månader och han ska in och vara vår ledande center? :laughing: :unamused: :angry:

Stoa har nu på 6 matcher haft en speltid på 77,5 min och uträttat följande:
5 st tackligar (3 mot LIF, 1 mot MIF och 1 mot IOK).
6 st skott mot mål (3 mot MIF och 3 mot FHC)
2 st utvisningsminuter (Mot LIF)
Totalt +/- är -5.

Toppvärvning

Det känns som att Hult hugger på det han får till sig.
Efter alla märkliga utlägg han gjort som att marknaden är död och ska det in någon så ska det vara spets som går rakt in i laget.

Vi har fått Styrman, Strömwall som iofs va helt OK som vi också borde behållt men icke då och nu Stoa som inte verkar ha tränat alls.

Andra lag prickar rätt allt som oftast medans vi får bottenskrapet. Inte många som gått in och lyft laget de senaste åren trots Hults uttalande vad som gäller vid nyförvärv.
Som Sportchef måste man själv vara aktiv konstant och ut och scouta lite själv. Han är säkert ute och kikar Allsvenska matcher men nu får vi också svart på vitt att det inte håller med ”bara” Allsvenska spelare. Här måste man ut i hockeyvärlden och scouta på plats.

Stoa måste han ju nästan gått på på förra året. Men man måste ju också jämföra spelidén. Den är ju som natt och dag jämfört med
Örebros. Stoa är ingen spelare som ska bröta utmed sargen.

Vad FAN gör den här pajasen i HV71!? Han gör ju ett uselt lag ännu sämre!

Den sämsta värvningen sen Bryan McCabe!

Hult har stått för en rad dåliga lagbyggen och usla värvningar. Men frågan är om inte det här är den sämsta av de sämsta.

Förutom att vara tvärusel på isen så blir ju inte direkt HV bättre som lag heller. Vi har tagit 2 poäng på de 7 matcher Stoa spelat. Vilken effekt!

Dags att bryta. Vi har inte råd med att ha en sån spelare som Stoa i laget. Då är det bättre att spela Holmström, Wedin och Önerud som åtminstone visat nån form av kemi.

Stoa personifierar det HV har blivit. Glider runt och har det lite mysigt. Petar med klubban, småflinar, puffar lätt på motståndaren. Belöningen? Ett trevligt lönekuvert och massor av istid.

Riktigt dåligt nyförvärv av Hult. Borde ha lite bättre koll på vad han hämtar in till hv.

Tycker han ger ett så fruktansvärt oproffsigt intryck!
Glider runt och tuggar tuggummi under match. Va fan är detta?
Sänder dåliga signaler till allt och alla! Hade det varit accepterat i ungdomsleden att spelarna tränar och spelar matcher med tuggummi?
Har klubben inga krav och regler?

För mig ser det otroligt lojt ut vart fall!

Nä, spotta ut gummit och börja jobba hårt som fan istället!

Jesus Kristus. Segern till trots. Jesus Kristus. HV vinner trots Stoa.

Stoa är inte bättre. Han var hyffsad i Örebro, men troligen var hans framgång enbart pga andra, är min gissning. Statsen säger samma sak, gör ingen annan bättre. Ni som orkar, gå tillbaka och kolla örebromatcher och se om det inte är så att stoa är lika mkt toa det året, med skillnaden att han kom undan med det pga att andra kunde servera honom…

Har roat mig med att kolla in lite highlights från Örebros förra säsong, bland annat denna:
youtube.com/watch?v=Mk57MrSeAkA

Ja-ni, stoa syns knappt. Är ofta parkerad, stillastående framför mål när andra gör bra insatser. Hänger ett par baljor, men blir alltid serverad stillastående.
Kanske skall han ha den rollen här med? Jag kan inte säga att jag sett han där framför mål på ett sätt som gör att jag ser samma möjlighet till produktion, men ni som har bättre koll än mig får gärna fylla i.

Sidonotering: I alla klipp jag kollade så letade jag efter tecken på om Stoa är en hängiven tuggummi-tuggare: jag såg inte ett enda bevis på att han tuggar tuggummi… så kanske har han börjat eller så var det nått annat?