Tråden om #96 Bill Sweatt

Någon med kontakter som vet status?!

Hult sa i en intervju innan uppehållet att Sweatt spelar mot Brynäs den 14.11.

Fortfarande skadad, hur är statusen? Börjar bli lite orolig över han

Sweatt tränar för fullt och kommer troligen att spela mot Linköping på torsdag.

Goda nyheter

Är ju ett lysande förvärv! Spelar inte många matcher innan han återigen är borta!
Kanske läge att komma överens om att bryta kontraktet för detta håller ju inte!

Vad är de nu då, är han petad?

Skadad förmodar jag!

Ngn som vet status på Bill?

Gillade verkligen denna värvningen men nog är de dags att säga farväl och skiljas som vänner? Han är värvad som topp-6 men är antingen skadad eller försöker spela sig i form… Nu har han inte varit i form sen han lämnade Brynäs.

Spelar man honom som 7e forward eller ännu lägre ger han ingenting till gruppen.

Sweatt borta i ytterligare ett antal matcher…

jnytt.se/article/klart-hv-d … a-matcher/

4p på 11 matcher. Och en av de mest skadebenägna någonsin. Skulle inte bli förvånad om HV och Sweatt går skilda vägar innan fullgjort kontrakt.

va fan han ärt ju gjort av trasigt glas…

Världsrekord i mest intetsägande svar…

När han är redo ska han vara redo för spel igen?! :laughing:

Bryta kontraktet tros? Han spelar 2 matcher borts 2-3 veckor och så håller det på.

Tycker i princip inte att man ska bryta med spelare baserade på att dom är skadade utan det ska va prestationen när dom är med som är avgörande. Vi får väll försökringsersättning till viss del ändån när spelare går skadade så rent ekonomiskt är det betydligt bättre att inte bryta några kontrakt.

Men blir han frisk och fortfarande inte presterar/bidrar så är det klart att det är läge titta på ersättare och se om någon annan klubb är intresserad av honom.

Sweatt borta i ytterligare några veckor. Snacka om floppvärvning!!! Utgår från att HVs ambition är att få honom spelklar så man kan skeppa honom så fort som möjligt!

jnytt.se/article/klart-hv-s … -opereras/

Problemet är att försäkringskassan går in efter 90 dagar. Bill spelar ju 2 matcher, borta några veckor, sen gör han ett par till, blir borta osv… han får vi nog snällt betala för.

Otroligt mycket startkapital här. Såg pigg ut senast. Tror han gör poäng ikväll!

Någon som kan nämna vad den här mannen har gjort för att få spela PP? Tillför absolut ingenting i 5 mot 5 annat än att åka skridskor (vilket han bara gör när han har pucken på bladet och är påväg in i offensiv zon), och det en spelare behöver för att vara duktig i powerplay saknar Bill helt (enligt mig), möjligtvis att han har ett bra handledsskott.

Förstår självklart att våra ledare vill få igång honom då dom, liksom jag, på förhand trodde att det Bill Sweatt i Hv skulle falla ut väldigt väl, nu har det inte gjort det ännu, vilket såklart kan bero på alla skador osv som kommit ivägen. Tycker mest bara att det känns rätt omotiverat att ta bort Wärn från PP som har kommit igång rejält på slutet och visat sig vara viktig framför mål i vårat powerplay, det tror jag Pilut och Elliot håller med om.