Tråden om #96 Bill Sweatt

Mycket träffsäker beskrivning, samme.

Du sätter fingret på precis det jag uppskattar mindre med Svetten. Åker bara skridskor när han själv vill, och skapar på så sätt inte utrymme för sina kedjekamrater.

Jag tycker man kan behålla Svetten. Mest för breddens skull. Men nog kan han likt Abbott få spela i en fjärdekedja/sitta på bänken/läktaren tills han bevisar motsatsen.

Undrar va han gjort för att få speltid i pp? Kommer han inte igång snart så måste han bort.

Tycker att sweat börjar komma igång, när han jobbar och åker skridskor är han riktigt bra. Sen nästa byte är han helt under isen… synd, lite jävlar anamma efterlyses!!

Han har fått mycket och välförtjänt kritik. Men jag tror ändå han har en stor uppsida och hoppas på att den visar sig snart. Även om jag inte alls är lika optimistisk som jag var i Elliotts fall…

Det vägrar lossna för honom. Vi ska inte slösa pengar på att bryta kontraktet men vilken fantastisk flopp värvning han blev.

jkpgnews.se/sport/hv71/hv-stjar … osasongen/

Jaha, så här har man förklaringen till Svettens usla säsong. “Hockey är inte så kul längre”.

Bra värvning, en riktig karaktärsvärvning.

Precis det vi bägge nämnt ex antal gånger Hult pratar sig varm om rätt Karaktär det har vi hört i flera år nu. Likförbannat är HV71 anno 2017/2018 det med mest dålig karaktär på flera år. Sweatt har sett helt nollställd/känslokall ut hela säsongen. Figren twittrar kramas med LHC m.m. Så många onödiga utvisningar för snack hakningar pga dåligt jobb. Hur många gånger har inte Lindbom sagt vi var inte redo inte betalade priset för att kunna vinna. Hur många matcher har vi gjort bra i 60 minuter? Hur många underlägen har vi vänt?

Ja det kanske är lika bra att lägga av nu för Sweatt. Det lär ju knappast hagla in förslag efter den här ur alla hänseenden floppsäsongen.

Underbart att killar som Andersson och Brännström som gjort allt på träning för att få spela medans Sweatt inte tycker det är roligt längre men ändå fått speltid! Ser man inte sånt som coach att killen inte är beredd att ge 100 för laget? För han säger ju själv att det varit så ett tag.

Då börjar jag bli orolig för att det verkligen är rätt man(Lindbom) att leda HV71 när en spelare säger att det ändå pågått ett tag.

Intervjun med Sweatt är humor på hög nivå. Det är så fruktansvärt illa så jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. Hult har verkligen hittat en karaktär i Sweatt.
Tack ska du inte ha för din tid i jkpg Bill!

Risk för att bli lite OT, men en fundering jag haft det senaste både kring Sweatt och framförallt Figren.
Kan man i ett kontrakt skriva in saker som garanterar speltid om man är hel och frisk?

Har jag mycket svårt att tänka mig. Tränarna måste naturligtvis få formera laget som de vill.

Förmodar att du jävlas lite nu, men svarar ändå.
Givetvis INTE.
Min son Sir Junior Ward(10år) bestämde inlägget.

Det är tråkigt när en så bra spelare lägger av så tidigt.

Tack för det här året i HV och lycka till med vad det nu blir i framtiden.

Är det klart att han lägger av? Jag har inte hittat något om det.