Tråden om #96 Nikola Pasic

Kommer bli kanon!

Som nån skrev på X (kommer inte ihåg vem nu dock) att egentligen konstigt att Malmö släpper Pasic, han var deras bästa forward i 5 mot 5 förra säsongen. Plus att han är i väldigt bra ålder. Från länet och verkar ha lite HV-hjärta om man ska döma av kommentaren om “rätt färger” :slight_smile:

Sen tror jag, återigen, att man inte ska dra för stora växlar på att det betyder si eller så (“den lämnar”, “den är skadad” osv), utan detta är en “bonusvärvning”, too good att tacka nej till då han plötsligt blev ledig. För det rör sig om en spelare som bara för nån vecka sen överhuvudtaget inte fanns på marknaden, OCH som är en av Liljanders favoriter. Självklart tar han den chansen när den dyker upp!

7 gillningar

Grym värvning, kommer säkert göra det skitbra i 3e linan och lära vara go to killen om någon går sönder.

Med pasic in i laget lär väl osl och brännström ramla ner i fjärde linan. Vilken jävla forwards besättning vi får om vi räknar in kloos.

1 gillning

#96 för Pasic. Det är enbart Svettige Bill som haft det numret förut.

1 gillning

Så jäkla snyggt med 96 :heart_eyes:

1 gillning

hade nr 11 innan i både Mamö och Luleå, även Rousek hade 11 innan men valde annat nummer..hmmm :thinking:

1 gillning

Minns hur jag satt och gapade över Pasics spel mot just HV förra säsongen. Nu är han på rätt sida av rödlinjen, även enligt honom själv vad det verkar. Sådana kommentarer måste man bara gilla.

3 gillningar

Du får hjälpa en förvirrad man som inte hänger med. Vilken 11 är det vi väntar på? Kloos eller Hansson har väl aldrig haft nr 11? Och nej inte är det Önerud….:thinking:

Edit: Är ju OT. Flytta till lämplig tråd?

Jag antar att @FirstSwitch tänker på något kring Önerud kanske?

För övrigt så kan ju Pasic nu rentvå 96an från mindre lyckad sejour av Bill Sweatt om inget annat :smiley:

Välkommen!

Almen Bibic hyllar Pasic i senaste Tv4 podden. Han tycker det är konstigt att Malmö väljer att släppa honom och tror att han kommer göra mycket nytta i HV. Är väldigt bra på att transportera puck in i offensiv zon, något vi var svaga på i fjol.

3 gillningar

Det här vi väl varit jättebra på i flera säsonger. Åk upp till blå och dumpa in pucken.
Så, då är pucken i offensiv zon. :winking_face_with_tongue:

9 gillningar

Det var vi saknat sen Ulf Dahlén kom in i Hv! Sen dessa har det varit HV71 melodi att dumpa!

Nu hoppas vi på att Pasic visar vägen!

1 gillning
5 gillningar

Jag har inte följt han alls. Men jäklar vad intressant han är. Hur kunde Malmö släppa honom?

2 gillningar

Inte jag heller men ser ut som en kille som söker sig in mot ytor i slottet. Ska bli intressant att följa hans resa, kanske är ett grymt fynd vi fått in

1 gillning

Han har grymma riktningsförändringar för att ta sig in i banan och komma till bättre skottläge. Gillar också hur han i skott rörelsen ofta drar pucken i sidled innan skottet — behövs i dagens hockey för att komma förbi första block.

1 gillning