Tråden om ass GM Fredrik Stillman

Frågan är om han kan!?

Har sportchefen den makten då ALI tydligt sagt att ingen ska sparkas!

Frågan är om han vill sparka sin vapendragare Blomman!?

Han får ta ett steg tillbaka och göra en objektiv bedömning. Det ska han klara. Eftersom sportchefen är den som ska sköta det sportsliga så borde den bollen rimligtvis hamna hos honom och inte styrelsen. Men vad fan vet jag :joy:

Hallååå!!

jobbba nu Fredrik!

väntar mig något stort inom kort!

2 gillningar

1 gillning

Lyssnade precis, så här kommer en liten sammanfattning om vad som sades:

-Rahm och beech tar forwards, blomman tar backarna

-De har arbetat när en sportpsykolog under veckan för att få bukt med att de viker ner sig efter baklängesmål

-flera skadade spelare påväg tillbaka

-Letar nyförvärv, helst en center. Svår marknad med kollar på Finland, då den har stängts

4 gillningar

”Gör förändringen för att få en ny röst.”

Tror tränaren som är hes efter varje match säger mer än tillräckligt.

Här var ett ypperligt tillfälle att börja göra tvärtemot sina egna idéer. AB borde tagit ett par steg bakåt istället för framåt.

Om man nu dessutom anser att problemet att man viker ner sig efter baklängesmål är psykologiskt och vill att spelarna ska tro på sig själva och det de gör även om det går emot. så går man ju helt emot det man säger i sin handling när man ska ligga på spelarna ännu mer. Så gör man om man inte har förtroende för någon. Som när AD skulle punktmarkera Nubben.

Jag är ledsen över att säga det här. Men om Stillman som tf GM tycker att förändringen de gör nu är tillräcklig eller rimlig … då bör han inte vara GM. De åtgärder han pratar om, det är normal verksamhet i en elitklubb precis som att ha en massör.

Den kan förstås vara så att det mörkas information. Men då ska han inte heller vara kvar, för kan vi då någonsin lita på vad han säger?

Är styrelsen verkligen nöjd med detta åtgärdspaket när laget nu är avhängt nere på utspelsplats?

10 gillningar

Stillman är extremt lojal. Det ligger honom i fatet, ty det ser löjeväckande ut när man står bakom en tandlös förändring som denna. Stillman verkar inte vilja stöta sig med någon i en aktiv roll i HV. Han verkar skydda allt. Är det rätt approach? Tveksamt va?

Som SC under guldåren så hade han kontinuiteten på sin sida. Han kanske drog fel slutsatser om vad de underliggande faktorerna var, som gjorde att kontinuitet var bra just då?

6 gillningar

Bra fråga. Detta åtgärdspaket liknar väl f ö det som Brynäs gjorde för nån vecka sedan, där Gällstedt och Masken bytte uppgifter. Kanske det nya och moderna sättet att få “nya röster”.

För HVs del, tycker jag man har bäddat för att, om denna veckan går åt helvete, peta bort Beech från tränarbänken och ta in en ny HC. Om jag tror det kommer att hända? Hmm…nej! För den stora frågan är: vem är ledig och vem vill ta detta uppdrag?

2 gillningar

Knepigt, har en sådan förändring att peta ner HC till ass och vara kvar i tränarstaben och ta in en ny HC någonsin skett under pågående säsong?

Well. Mina erfarenheter av snälla låt-gå-chefer har varit att det en gång ledde till ekonomisk katastrof för att hen inte kunde säga nej och andra gången att ingen utveckling skedde för att hen andre inte ville stöta sig med någon.

1 gillning

Dags att värva, Stille. Även om spelare kommer tillbaka efter uppehållet är vi ganska få och saknar spets.

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HV71

Älskade Fredrik.

Du är en del av den samling legendarer som hänger där i arenan, längst upp under taket, för allmän beskådan, vördnad och beundran. Ni har alla det gemensamt att ni spelat för laget ni älskar under tider av framgång. Ni har alla varit en väldigt stor del av denna förenings framgångar på isen. Du har förutom detta också en lång och delvis väldigt framgångsrik tid i föreningen vid sidan av isen. Detta gör dig unik i vår förening. Det gör dig inte immun mot kritik. Som du vet är framgång färskvara. Sådan är sportens värld. Det köper alla in på, när man väljer den professionen. Just nu är kritik befogad även om kärleken alltid består.

Sporten och föreningen vilar på två grundpelare: ungdomsverksamhet och medlemmar/supportrars intresse. Det är valutan som driver verksamheten framåt, som möjliggör för representationslag att hävda sig, först ekonomiskt och sedan sportsligt. Som jag nämnde på medlemsmötet så är jag ordentligt orolig, inte i första hand för herrlagets existens i SHL, utan för föreningens framtid som en ledande ishockeyförening i Sverige. Vi har nu genomlevt snart 15 år av mediokra, till rent usla sportsliga resultat, med endast två säsonger som undantag (en på herr och en på dam-sidan). Dessutom så är utvecklingen under dessa 15 år inte positiv, utan direkt negativ. Vi blir som förening, sämre och sämre, för varje år. I de flesta avseenden.

Jag riktar denna vädjan till dig Fredrik, gällande hela föreningen, för du är en av de fåtalet personer i föreningen som just nu representerar det som föreningen varit, det som föreningen kämpade för att bli de första 30 åren, det som föreningen var de påföljande 10 åren, innan vi nu sakta halkar bakåt, i allt snabbare takt, de senaste 15.

Gör något!

36 gillningar

Ge oss något. Lite fredagsstämning. Ge Lindeborg lite arbete. Presentation vid 12 eller 15. Fredagsmys med EP och higlights.

1 gillning

Stillman har blivit hjärntvättad och har fallit in i ledet som övrig personal!

Han är en springpojke och inget annat! Hade han haft mandat så borde något redan hänt!

För hjärtat för Hv kan väl inte försvunnit efter all misshandel mot honom genom åren!

Det tror jag inte. Han har nog alltid varit som han är. Lojal. Noggrann. Low key.
Jag tror han jobbar i en annan hastighet än andra. Relativt opåverkad. Han vill göra ett gott jobb utifrån de kriterier han sätter upp. Jag tror han är kapabel, men han har en shit sandwich som ingångsvärde.

Av alla personer i HV just nu, så är han troligen den mest kompetente. Men han får troligen inte så mycket hjälp. Han är nog rätt ensam. Dessutom tror jag han lyssnar på Anton, vilket jag inte tror är bra, baserat på hur lagbygget sett ut hittills denna säsong och baserat på att jag tror Anton haft mer att göra med det, än Stillman. Jag tror, utan att veta, att ett samarbete mellan GM och HC är det man fokuserar på inför ett lagbygge och att ass GM har lite andra uppgifter (detta stödjs även av rapporter från HV) såsom att hjälpa till med licenser, bostäder, pappersarbete.

5 gillningar

Diabolics. Inlägget du skrev till Fredrik Stillman var väldigt väldigt bra skrivet. Fint, bra och lite sorgligt.

2 gillningar

Nu gjorde han något! Värvade en målvakt. Det var nog behövligt med tanke på Lassis prestationer.

Kan väl anta att en center var högst på listan så hoppas han fortsatt spanar efter det.

En ny huvudtränare borde ju va högst iof

2 gillningar

Stillman jagar alltså Dicken! Då vet vi vilken kaliber vi kan vänta oss om det skulle dyka upp något!