Cam Abott har fått sparken, måtte stille ligga på här för det känns som en given chans att styra upp den här vedervärdiga säsongen.
Var det inte chris som fick jobb i samma förening?
Är Cam verkligen tränartypen som skulle få laget att prestera? Jag tror mer på en trygg erfaren mysgubbe.
Prestera och prestera, han hade inte varit sämre iallafall.
Han har ju bevisat att han klarar bättre än kvalplats i SHL vilket AB inte gjort. Tror dock tyvärr inte att det är ett beslut som Stille har mandat/vilja att ta om det ens skulle bli aktuellt.
Nej i princip alla hade nog varit bättre om man ser till Blommans poängsnitt på sina 1,5 år i HV.
Jag ser gärna Chris A. tillbaka som GM men kan inte se Cam A. som HC i HV, hans eftermäle efter sparken i Rögle kändes inte bra och då går vi nog ur askan i elden.
Ser gärna vad som helst hellre än Anton! En stol ett träd, Whatever!
Fullkomligt älskar allt det Stillman tidigare gjort för HV som spelare och ledare. Han är en ikon, en HV-gud.
Oavsett vad som händer framöver kommer han ALLTID vara en av mina favoritspelare genom alla tider.
Med det sagt. Det är bara att förlika sig med tanken om att Stille inte är rätt man på rätt plats just nu. Vi får inte glömma att Stillmans tränarrekryteringar i början av 10-talet (först Dahlén, sen AJ) var början på förfallet.
Det är inte konstigt att han gillar Blomman. Samma mönster går igen i vår nuvarande HC som i Dahlén och AJ. Historien upprepar sig. Igen.
Så tyvärr får jag konstatera att Stillman idag är ett lika stort problem som allt annat i föreningen. Vårt enda hopp borde ha varit att styrelsen går in och kör över den sportsliga ledningen. Men det kommer ju inte hända. Så när allt kommer omkring hamnar ansvaret på oss medlemmar.
Årsmötet blir säsongens viktigaste match.
2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HV71
Om Hatakka är skadad, måste någon in, direkt!
Håller helt med. Egentligen var det ju Dag Larsson och Harald L som började bygga upp Hv, som sedermera Mårts finslipade. Sen var det egentligen ett självspelande piano utan att ta ifrån Stille något, han förvaltade det väl ett tag med den stommen vi hade. Tror dock inte han är rätt i denna situation Hv befinner sig i nu. Lite som du påpekat innan, man går från ett synsätt till ett helt annat, inget nyanserande där emellan. Man kunde tagit med sig lite rollspelare in i det nya. AP, Släggan, nästan så jag tror att Ticka hade varit nyttig i denna upplaga. Saknar Hult med facit i hand ![]()
Vi har ju en hög med junisar utlånade, sen har ju Malte (som väntas gå tidigt i draften) gjort det helt ok. Blanar går också ge istid.
Inte backsidan som är det största problemet imo.
Center, gärna två och kanske en sniper.
Men de finns inga säger dom…
Två målvakter av HA klass tills Dikken evt står igen…
Fan vad jag INTE glädjer mig till att det stora eländet sätter igång igen.
Agreed. Men samtidigt har vi ju tidigare krävt en fysisk defensiv bak till, (läs Hatakka-stil). Nu försvinner vår back med den spelstilen.
Leander i J-20 är just en sån. Men han kanske inte har den där första passen som man “måste” ha i Le Fleur Hockey…
@Jompii har bra koll. Tror du han klarar tempot i SHL?
Med tanke på att man kallat upp andra men inte honom känns det tveksamt.
Fredrik Stillman känns inte rätt i denna roll med ett gäng som inte kan något och därmed så verkar Stillman bestämma! Bestämma att hans gamla vapendragare Anton är rätt man! Han har haft svårt tidigare att se problemen i Dahlén och AJ! Tror han inte är den som sätter ner foten utan låt gå är hans melodi
också!
Om nu Hatakka blir borta ett tag, kan väl Stillman, till att börja med, kalla hem Karl Annborn. Om man nu inte villkorat bort honom också.
Känns givet. Verkar ha gjort det bra i HA
Tvek på den. Jakob är en back med fullt fokus på defensiven. Bygger sitt spel mer på att positionera sig rätt och använda sin storlek mer än att ha en stark skridskoåkning och använda sig av det. En väldigt tuff back med en så kallad “krigarmentalitet”. Den typ av back som Jakob är kan dock få det enormt svårt när tempot höjs och man inte hänger med/klarar av positioneringsspelet. Perfekt för Jakob att ha Christoffer Persson som tränare, som är en person med liknande spelstil/vet vad som krävs för att klara av spel i SHL. Hade nog gjort det helt okej i form av kortet inhopp men behöver enligt mig minst en säsong till.