Tråden om assisterande tränare Per Gustafsson

Såg att vi inte hade någon tråd om honom.

Varmt välkommen Pelle!
Hoppas du sätter din prägel på spelarna och att du får uppleva en fin säsongsavslutning!

7 gillningar

Självklart skall Pelle G ha en egen tråd. Kul att han fått börja med lite uppåẗgående mungipor. Det kommer säkerligen svara sura miner framgent, av flera anledningar, men de har satt sig i en något bättre sits inför det korta uppehållet som kommer. Förhoppningvis kan Pelle ge detta lag lite positiv energi samt lite smådetaljer som hjälper oss åt rätt håll.

Som Wikegård var inne på oxå: Se till att skapa en bra stämning, drick sprit!

3 gillningar


Inte illa! Grattis Pelle!

Kul. Nästan så man för en mikroskopisk stund funderade på att titta på TV4, men nej. Hata tv4.

Varför inte åka till Gävle istället?

Med tre guld och ett sm-silver är han den ledare i HV som vet hur det är att nå framgång. Hamnar han i mer hätska diskussioner med Nubben eller Montén tycker jag han ska hålla upp tre fingrar i luften.
Är väldigt glad att Per ingår i staben även framöver.

Edit: 4 fingrar…

1 gillning

Fyra, om jag får be

1 gillning

Ja, han har så många guld att jag tappat räkningen. Vilken Kung. :joy:

1 gillning

Jag trodde väldigt mycke på dig som tränare, trodde du var helt rätt person att få bukt på vårat försvarsspel, tyvärr har jag aldrig haft så fel. Detta försvarsspel är nog fan de sämsta man har någonsin skådat på en hockeyrink, 7 åringar på skridskor spelar fan i mig ett bättre försvarsspel än detta.

är han verkligen den frälsare vi väntade på? Tycker inte försvaret rent taktiskt har övertygat denna säsong…

1 gillning

Känns som att Lindbom är den som satt försvarsspelet för det ändrades när han kom in? Kan inte tänka mig att Monten var och petade så mycket i det defensiva? Offensiven har ju fungerat bra över hela säsongen i princip så nästa säsong… SÄTT DEFENSIVEN

På lagnivå ser defensiven helt okej ut. Du har några individer som fattar felaktiga beslut och inte gör jobbet. Mot Färjestad så hade vi några återfallsförbrytare. Ingen tränare säger åt centrar att lämna slottet fritt i egen zon eller att backarna ska jaga puck i fel ände av isen.

Truppen är lövtunn så svårt att bänka spelare och att matcha kedjor smart.

För mig är det tydligt att vi vill få motståndarna ut mot sargerna och ha mer tålamod i det etablerade försvarsspelet.
De stora kollapserna kommer när backar lämnar sin position i styrspelet och under vår forecheck.
Seppälä har lugnat sig med utflykterna men framförallt Kaski gick bort sig gång efter gång i spelet utan puck senast.
Talar alltså inte om när backarna “pinchar” nu utan det som händer när motståndarna ska göra sina uppspel. Svårt att följa om man ser matcherna på tv men när man har överblicken live så blir tokigheterna väldigt tydliga.
HV kan ha två forwards högt i forecheck och plötsligt kommer en back farande på halvdistans med konsekvensen att vi får 3 vs 2 eller 2 vs 1 emot oss.

2 gillningar

Samtidigt måste laget hänga ihop.

Om forwards ska jaga ner djupt i forecheck måste de göra allt för att inte förlora dom kamperna.
Alltså vinna puck eller åtminstone sätta fast backarna i kortsargen nån sekund för att störa motståndarnas uppspel.

Där är vi för lätta och för dåliga.
Vi vinner alltför sällan puck på det sättet utan tappar istället en gubbe.

Då är det bättre att ibland styra i mittzon och fokusera på försvar.

Tack för allt men hej då!