Tråden om Christoffer Persson

Så jävla onödigt av Persson… Speciellt i detta läget med alla skador.
Gissar på 3 matcher inkl 1 i böter.

Haha herregud.

Disciplinnæmnden fortsætter sin hæxjakt på HVspelare. Næsta offer Persson.

2 matcher.

Han blir vrækt omkull av både HVspelare och Alvares. Direkt løjligt. Hela SHL borde avgå.

Ska han falla annorlunda? Tydligen får vi inte ens spela med gravitation eller fysikens lagar længre.

shl.se/artikel/ql6taj96s-403 … linnamnden

man kan undvika att landa med armbågen först. Jag har fallit i isen många gånger i mitt liv, man har gott om tid att planera både fall och utfall. Man ser dessutom på reprisen att Persson gör en aktiv rörelse nedåt med armen i något som blir en armbågstackling, detta redan innan kroppen börjat röra sig nedåt särskilt långt.
I bästa fall försökte han landa/trycka till alvarez i bröstet, men missade (om man vill tolka välvilligt). I sämsta fall ville han ge en tjuvsmäll och då får han skämmas.

Alltså ärligt talat så känns straffet ganska lindrigt.

Visst han blir påverkad så han faller. Men det går ju inte gå att försvara hur han håller upp armbågen för att träffa Alvarez. Ja han ska falla annorlunda, han hade kunnat falla med armbågen på väldigt många andra sätt utan att träffa Alvarez. Men han väljer att sätta armbågen i skallen på honom.

Diabolics och Junior, jag ser inget av det ni snackar om. Tycker han faller helt normalt, ren och skær otur att armbågen træffar Alvares i huvet.

Tycker det har varit otaliga fulatacklingar, tjuvsmællar och annat disciplinnæmnden borde kasta ett getøga på. Dock ær ju två matcher ingenting. Hade Persson bytt namn till Ward hade det varit 22 matcher.

twitter.com/RoadLaker/status/922938267217072129

Här är smällen. Jag tycker som sagt att det han gör i den här sekvensen är riktigt fult.

Det är högst osannolikt att du inte ser hur hans vänsterhand först dras tillbaka för att sedan skjuta ut mot Alvarez för att rikta en armbåge åt det hållet.

Persson ramlar och trycker till lite extra, syns tydligt.
Avstängning, absolut inte. Disciplinnämnden gör återigen fel.
Är ju betydligt hårdare tag framför kassen där tjuvsmällar mm är standard.

Hur hade det bedömts i ett slutspel? Inget.
Hur hade det bedömts med Lance Ward? Vet ni redan.

Det blev en hjärnskakning, därav straff är min gissning. Jag tycker förvisso sådant skall beivras, alltid. Att ge sig på någons huvud, medvetet eller ej skall vara helt oförenligt med ishockey och förebyggas så långt det går. Många stackare sitter och skakar på gamla dar pga våld mot skallen. Kolla NFL och dödstalen där.

Tycker det ser ut som han förstärker men det kan lika gärna vara en synvilla. bara person som vet det. Ser dock läskigt ut och kan ge läskiga skador med den tyngden person har och hur snabbt och hårt hans arm faller och trycker till huvudet nacken på motspelare.

Skulle inte uppskatta om nån gjorde så på Tedenby till exempel. skulle ju bli mos av ansiktet.

Hårdare tag framför kassen? Det är inte relevant hur hårda tagen är, det handlar om vart de är riktade. Huvudet är extremt farligt och det kan sluta riktigt illa. Lex Forsberg som totalt förstörde resten av Fernholms liv. Det behöver inte vara ett enda extrem fall som det heller, det räcker med att det sker ett antal gånger trots att det är lättare hjärnskakningar. Därför ska man hålla extra hårt på smällar mot huvudet och det är självklart att detta ska rendera i avstängning. Sen finns det så klart situationer där den som blir tacklad har ett ansvar osv.

Jag tror inte att Persson gillar att skada andra spelare, han har inte en historik av dumma avstängningar som tyder på det heller. Jag tror bara att han tappade huvudet i den här situationen. Hoppas också att Alvarez klarar sig bra nu utan större åkommor.

Christoffer Persson - wow! Ska svida framför HV-kassen och han om någon visar kraft.
Stenhård, resolut och pang på.

Underbart att se. Mera sånt tack.

För helvette…

Det ska kosta att åka in på kassen. Men inte en armbåge i huvudet.

2 matcher billigt för den. Den var inte ren…

Står fast med mitt inlägg.

[size=150]Forza Christoffer Persson[/size]

Han hade ju redan visat att det gör ont att stå framför kassen genom att få ner honom och komma (hepp!) över honom, att som bonus dra en armbåge i huvudet på honom när han är försvarslös är ju inte så tufft.
Man får välja sina fighter kan jag tycka.

Jag vet inte men jag förespråkar hårt men schysst spel men uppmuntra ett sådant här övergrepp av en moderator av forumet tycker jag inte är okej. 2 matcher för detta var väldigt lindrigt, hur skulle du reagera om de vart Alvarez gjort samma sak på teden? Då hade du nog tänkt annorlunda. Man är partisk det köper jag men sådana här överfall som jag kallar det skall bort. Visst han ramlar/dras med i fallet men han har absolut ingen anledning att sätta upp armbågen och trycka till extra som han gör i detta fall.

Håller helt och hållet med!

Vad har saken med att jag är moderator? Ska jag fimpa mina personliga åsikter. Glöm det.

Tycker du detta är ett överfall så har du inte sett många matcher.

Tjuvnyp är väl en del av spelet… Sen var de väl mest otur att Alvarez fick hjärnskakning… Sen om de är armbågen eller fallet emot isen som är boven i dramat är en annan fråga

Där gör du bort dig Persson. Det är skillnad på att spela tuff och fult, men det där var enbart fult och 2 matchers avstängning var befogat. Spela tufft i fortsättningen Persson, men använd din egna hjärna först.