Tråden om Christoffer Persson

hv71.se/artikel/h8waaj9jx-3i … er-persson

Härligt :slight_smile:

Ja, helt perfekt! Ger oss stablit backspel match efter match. En härlig personlighet dessutom.

Måste ärligt säga att jag är lite förvånad. Han börjar bli gammal och mycket kan förändras snabbt i den åldern. Trodde mer på en ett års förlängning och sedan se vad som händer, eventuellt ny ung back då.

Men jag är heller inte emot förlängningen. Han verkar vara en bra person och ledare, egenskaper är värda mycket.

Jag håller med, jag tror det är ledaregenskaperna man inte vill tappa. Jag hade hoppats på att Cederholm hade tagit de spelmässiga stegen för att ersätta till nästa säsong. Fördelen med Persson är att han verkar väldigt seriös i det han gör och att snabbheten inte är hans främsta styrka. Det borde göra att han förhoppningsvis kan hålla en fortsatt hög nivå det nya kontraktet ut.

Otroligt viktig förlängning och 2år är riktigt klokt och bra för Hv!
Persson är en klok back som vet vad hans bästa kapacitet är och spelar därefter.
Han har inte behov av att synas med poäng utan spelar klokt och med pondus.

Klockren förlängning. 2 års-kontrakt dessutom. Hammare och vakt framför kassen är verkligen efterlängtat sedan Lance Ward.
Hoppas han blir ännu mer bestämd/hårdare/grisigare och lyfter bort allt.
Fantastisk person med ett jävla driv - både på och utanför isen.

Forza #6 Christoffer Persson

Dessa förbannade backskador, även om det inte verkar jätte allvarligt.
jnytt.se/article/smallen-fo … backskada/

Helvete va kass han har blivit, slö på grillerna, fel avvägningar och en hel del felpass

Ja, tyvärr.

Han håller inte länre. Var fantastiskt bra under guldåret tillika hans första år i klubben.
Sämre ifjol och ännu sämre i år? En av många som tyvärr inte håller måttet.

Om man skall spela under Lindbom skall man prestera så dåligt som möjligt

4 matchers avstängning på Persson för tacklingen igår på Haga.
shl.se/artikel/a3v5ajpgj-40 … er-persson

Fuck, inte för att Persson har varit bra men detta betyder ju att den störste sopan kommer tillbaka in i laget igen, Mr Skjutersnettodräll

Nils Andersson?

Vad och till vem skulle du ge en julklapp till!

Robin Figren skulle få en käftsmäll av mig! Fan va bra :laughing: :laughing:

Skadan på Persson kom ju inte direkt lägligt. Med Fehervary på JVM och Berglund avstängd. Nu blir det väll 5 backar plus Fransson i ett par matcher. Här kanske Hult borde titta på att låna in någon ett par matcher om de inte anser Fransson är redo för SHL.

Trist och taskig tajming.

Men. Ytterell har faktiskt steppat upp en smula. Och Persson har ju inte direkt rostat marknaden. Här har Hult möjlighet att spetsa till backsidan, antingen med en offensivt skicklig pjäs eller en ny sheriff. En sån Persson ska vara, men som han inte levt upp till sedan guldsäsongen.

Persson borta i minst två månader:
hockeysverige.se/2019/01/03/ … rta-lange/

Kommer inte sakna honom,trög hänger inte med i spelet.Håller inte Shl klass längre helt enkelt,kanske håller i allsvenskan.Satsa på Fahervary,yngre och snabbare.

hockeybladet.nu/klubbar/hv71/gl … 36xDk8hNS0

Sådærja!

Fan vad gott. Att få in Christoffer Persson i slutspelet ær ju mumma.

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Helt fantastiskt underbart. Christoffer Persson - du avgör minst en kvart.